Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem, od 2 miesięcy posiadam rower Kands Balton 29, dbam o niego czyszcze amor i raz na jakiś czas smaruje. Wydaje mi się że dzieje się coś z uszczelkami bo farba zaczęła schodzić z amortyzatora. Od niedawna zaczął skrzypieć bez powodu i wydaje mi się że to przez uszczelki

Napisano

A co to za "smar"? Smar stały czy olej?

Tak czy inaczej. Amortyzator jest w środku smarowany, lepiej lub gorzej w zależności od producenta. Ten Spinner to jakaś taniocha, więc i uszczelki są raczej kiepskie. Efekt jest taki, że nakładasz ten środek na uszczelki, on wpływa do środka, jednocześnie wpuszczając tam cały nazbierany brud. W środku robi się papka, która niszczy Ci golenie.

Tanie amortyzatory tracą powłokę dość szybko, ale jeżeli stało się to w dwa miesiące, to znaczy że był suchy w środku od nowości lub Ty mu znacznie pomogłeś. Ja obstawiam to drugie, bo sam stwierdziłeś że robiłeś to często.

Amortyzator można po jeździe wytrzeć suchą ścierką, jak jest coś przyklejone, można użyć Izopropanolu i wystarczy.

W samochodzie i motocyklu też są amortyzatory. Ktoś je wyciera, smaruje dodatkowo? Nie. W samochodzie się wymienia, a w motocyklu robi serwis.

Środków typu Brunox można użyć raz na jakiś czas, ale pryskając na ściereczkę i przecierając lagi. Tylko w zasadzie nie wiadomo po co, bo amortyzator powinien smarować się sam.

Napisano

Smarowanie przez uszczelki, to nie jest smarowanie. Jeżeli dzieje się coś złego, to należy zrobić SERWIS.

Tak czy inaczej, widelec nie mógł się zablokować z dnia na dzień. Musiało być z nim coś nie tak od początku. 

Napisano

Też tak uważałem od początku ale ludzie mi mówili żebym nie przesadzał. Z 140mm skoku zrobiło się wtedy Max 20mm i to było dziwne. Wysłać go na gwarancję? Ma to sens czy odeślą go mówiąc że to moja wina pomimo że problemy były od początku.

Napisano

Jak będę w domu to wyśle jak to wygląda :)). Nie ma żadnej blokady skoku A regulacja jest nieodczuwalna rower kosztuje 2,5k Więc nie jest to najlepszy sprzęt ale jednak chyba powinienem oczekiwać w miarę dobrego sprzetu

Napisano

A tyle razy się tłucze i pisze żeby robią serwis zero amortyzatora. To że jest nowy nie znaczy że w środku jest nasmarowany. Trzeba rozebrać zrobic serwis i nie martwią się potem że coś się dzieje. Kupiłem jakoś wiosna amor za 1000 zł i pierwsze co rozebrałem. Okazało się że amor suchy, tak to już bym miał go zajechanego. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Pan od którego rower był kupiony mówił, że nic robić nie trzeba bo serwis już był. Gdy ktos to sprawdzał okazało się, że faktycznie jest po pełnym serwisie a amor był nasmarowany

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...