KszaK Napisano 28 Października 2022 Napisano 28 Października 2022 Mam problem, od 2 miesięcy posiadam rower Kands Balton 29, dbam o niego czyszcze amor i raz na jakiś czas smaruje. Wydaje mi się że dzieje się coś z uszczelkami bo farba zaczęła schodzić z amortyzatora. Od niedawna zaczął skrzypieć bez powodu i wydaje mi się że to przez uszczelki Cytuj
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Napisano 28 Października 2022 Czym czyścisz? Czym smarujesz? W jaki sposób? Cytuj
KszaK Napisano 28 Października 2022 Autor Napisano 28 Października 2022 Mam smar do amortyzatora i jeśli jest na nim bardzo dużo brudu to czysta scierka Cytuj
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Napisano 28 Października 2022 Konkrety. Jaki smar? Jak smarujesz? Rozbierasz czy nakładasz na golenie? Cytuj
KszaK Napisano 28 Października 2022 Autor Napisano 28 Października 2022 Później napiszę jaki smar ale pryskam nim na golen blisko uszczelki. Cytuj
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Napisano 28 Października 2022 Czyli sam go zniszczyłeś, tak jak myślałem. Cytuj
KszaK Napisano 28 Października 2022 Autor Napisano 28 Października 2022 Czyli psikanie niewielka ilością smary na uszczelki albo blisko nich niszczy amor? Cytuj
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Napisano 28 Października 2022 A co to za "smar"? Smar stały czy olej? Tak czy inaczej. Amortyzator jest w środku smarowany, lepiej lub gorzej w zależności od producenta. Ten Spinner to jakaś taniocha, więc i uszczelki są raczej kiepskie. Efekt jest taki, że nakładasz ten środek na uszczelki, on wpływa do środka, jednocześnie wpuszczając tam cały nazbierany brud. W środku robi się papka, która niszczy Ci golenie. Tanie amortyzatory tracą powłokę dość szybko, ale jeżeli stało się to w dwa miesiące, to znaczy że był suchy w środku od nowości lub Ty mu znacznie pomogłeś. Ja obstawiam to drugie, bo sam stwierdziłeś że robiłeś to często. Amortyzator można po jeździe wytrzeć suchą ścierką, jak jest coś przyklejone, można użyć Izopropanolu i wystarczy. W samochodzie i motocyklu też są amortyzatory. Ktoś je wyciera, smaruje dodatkowo? Nie. W samochodzie się wymienia, a w motocyklu robi serwis. Środków typu Brunox można użyć raz na jakiś czas, ale pryskając na ściereczkę i przecierając lagi. Tylko w zasadzie nie wiadomo po co, bo amortyzator powinien smarować się sam. Cytuj
KszaK Napisano 28 Października 2022 Autor Napisano 28 Października 2022 Też myślałem że powinien smarować się sam do momentu w którym amortyzator się ZABLOKOWAŁ na cały dzień, dopiero po nasmarowaniu się odblokowal Cytuj
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Napisano 28 Października 2022 Smarowanie przez uszczelki, to nie jest smarowanie. Jeżeli dzieje się coś złego, to należy zrobić SERWIS. Tak czy inaczej, widelec nie mógł się zablokować z dnia na dzień. Musiało być z nim coś nie tak od początku. Cytuj
KszaK Napisano 28 Października 2022 Autor Napisano 28 Października 2022 Też tak uważałem od początku ale ludzie mi mówili żebym nie przesadzał. Z 140mm skoku zrobiło się wtedy Max 20mm i to było dziwne. Wysłać go na gwarancję? Ma to sens czy odeślą go mówiąc że to moja wina pomimo że problemy były od początku. Cytuj
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Napisano 28 Października 2022 A on ma jakiś tłumik? Blokadę skoku? Serwis możesz zrobić samemu. Pokaż zdjęcia uszkodzonych goleni. Cytuj
KszaK Napisano 28 Października 2022 Autor Napisano 28 Października 2022 Jak będę w domu to wyśle jak to wygląda :)). Nie ma żadnej blokady skoku A regulacja jest nieodczuwalna rower kosztuje 2,5k Więc nie jest to najlepszy sprzęt ale jednak chyba powinienem oczekiwać w miarę dobrego sprzetu Cytuj
KszaK Napisano 28 Października 2022 Autor Napisano 28 Października 2022 5 godzin temu, ChuChu napisał: A on ma jakiś tłumik? Blokadę skoku? Serwis możesz zrobić samemu. Pokaż zdjęcia uszkodzonych goleni Golenie są mokre bo trochę popadalo 20221028_154150~4.mp4 Teraz, KszaK napisał: Golenie są mokre bo trochę popadalo 20221028_154150~4.mp4 Smar Cytuj
Thomass13 Napisano 5 Listopada 2022 Napisano 5 Listopada 2022 A tyle razy się tłucze i pisze żeby robią serwis zero amortyzatora. To że jest nowy nie znaczy że w środku jest nasmarowany. Trzeba rozebrać zrobic serwis i nie martwią się potem że coś się dzieje. Kupiłem jakoś wiosna amor za 1000 zł i pierwsze co rozebrałem. Okazało się że amor suchy, tak to już bym miał go zajechanego. 1 Cytuj
KszaK Napisano 5 Listopada 2022 Autor Napisano 5 Listopada 2022 Pan od którego rower był kupiony mówił, że nic robić nie trzeba bo serwis już był. Gdy ktos to sprawdzał okazało się, że faktycznie jest po pełnym serwisie a amor był nasmarowany Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.