pinok Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Tak potwierdzam, że jeżeli przekroczysz prądy przewidziane dla okablowania w urządzeniu elektrycznym to może skończyć się pożarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Taki ciekawy filmik znalazłem wczoraj o negatywnych stronach e-bike'ów: Tu zwrócę uwagę na punkt 4, czyli zużycie osprzętu. W takim rowerze mamy zamontowane standardowe części nie przystosowane do obciążeń jakie generuje ebike. Do tego jak się doliczy że dzięki wspomaganiu jeździmy więcej i bardziej agresywnie na podjazdach, a na zjazdach mamy większą masę do wyhamowania, takie części jak napęd czy tarcze zużywają się dużo szybciej niż w normalnym rowerze. Kumpel ma ebike'a i też o tym mówił, lokalny serwisant również potwierdza ze dużo właścicieli ebike'ów przychodzi zdziwionych że tak szybko napęd padł (inna sprawa ze wielu z nich nie potrafi jeździć, tzn. na podjazdach nie zmieniają przełożeń na miększe, bo po co, jak silnik pociągnie?, A to w oczywisty sposób wpływa na szybsze zużycie). I mówimy tu o rowerach za kilkanaście koła minimum, bez kombinacji z silnikiem, a nie o szrocie z Media Expert. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Albo można iść w pasek Gates z przerzutkami w piaście wtedy zostają tarcze i okładziny do częstszej wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 3 godziny temu, sznib napisał: Taki ciekawy filmik znalazłem wczoraj o negatywnych stronach e-bike'ów: Tu zwrócę uwagę na punkt 4, czyli zużycie osprzętu. W takim rowerze mamy zamontowane standardowe części nie przystosowane do obciążeń jakie generuje ebike. Do tego jak się doliczy że dzięki wspomaganiu jeździmy więcej i bardziej agresywnie na podjazdach, a na zjazdach mamy większą masę do wyhamowania, takie części jak napęd czy tarcze zużywają się dużo szybciej niż w normalnym rowerze. Kumpel ma ebike'a i też o tym mówił, lokalny serwisant również potwierdza ze dużo właścicieli ebike'ów przychodzi zdziwionych że tak szybko napęd padł (inna sprawa ze wielu z nich nie potrafi jeździć, tzn. na podjazdach nie zmieniają przełożeń na miększe, bo po co, jak silnik pociągnie?, A to w oczywisty sposób wpływa na szybsze zużycie). I mówimy tu o rowerach za kilkanaście koła minimum, bez kombinacji z silnikiem, a nie o szrocie z Media Expert. Dlaczego tenże problem szybszego zużycia nie jest uwzględniany w zwykłych rowerach przy uwzględnianiu różnicy masy kogucika 160 cm wzrostu vs żyrafy 2 m? Elektryk waży powiedzmy 10 kilo więcej niż analogiczny analog tego samego typu i producenta. E posiada widelec "do E", opony "do E", hamulce do E, klocki hamulcowe do E. Czt którykolwiek producent zmienia specyfikację roweru zależnie od rozmiaru? Nie wydaje mi się. A masa może zmienić się powiedzmy o 40-50kg. Uczciwe byłoby wprowadzić napędy i resztę zależną od masy użytkownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Przed epoką Ebików cięższy zawodnik nie cisną tak pod górkę jak leciutki przecinak, właśnie ze względu na wagę. Przy Ebike misiek 120kg ciśnie z większym powerem niż 50kg chudzina na hardtailu XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Dlaczego E ma mieć mocniejszy widelec niż zwykły? Z powodu różnicy w wadze roweru bez wzgledu na wagę użytkownika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Co do widelców czy opon to nie wiem i nie widzę sensu by te sprzęty dostosowywać pod Ebike, to może być zwykły marketing. Ale napęd i hamulce z oczywistych względów zużywają się sporo szybciej. Niby Shimano miało robić jakiś napęd dedykowany do Ebikeów, gdzieś czytałem, niemniej obecnie standardem jest w znakomitej większości montowanie zwykłych napędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 (edytowane) Shimano produkuje już dwie grupy Linkglide, weszły na poczatku 2022 gdy już większość rowerów była na ten rok zaplanowana, niemniej niektórzy producenci zdążyli już zaproponować rowery z tym osprzętem - np KTM czy R-Raymon. My jeździmy już 5 lat na E-biku , mamy zwykły osprzęt , zrobiliśmy już prawie 15 tyś km i jeśli chodzi o napęd to 9 biegowy - kaseta fabrycznie z serii 200, łańcuch do E wytrzymały ok 8 tyś km, faktem jest że nie jeździmy w ciężkim terenie a trekkingowo w terenie pofałdowanym. Po zmianie na kasetę z serii 700 zobaczymy czy dłużej wytrzyma. Jeśli chodzi o hamulce to wymienialiśmy klocki, tarcze mamy fabryczne. Oczywiście w ciężkim terenie zużycie będzie szybsze, ale w rowerze bez wspomagania - też. Jest jeszcze problem z grupami Linkglide w psychice kupujących, rozmawiałem ze sprzedawcą który ma w sklepie kilka rowerów z tym osprzętem i prawie każdy komu je proponował odpowiadał że 10 biegów w Deore czy 11 w Deore XT to było kilka lat temu i on nie chce czegoś takiego bo to "staroć". Myślę że za jakiś czas E-bike będzie standardem, w krajach gdzie 4 - 5 tyś Euro nie jest majątkiem już ponad połowę nowo sprzedanych rowerów to E-biki, być może przyszłość należy do rowerów gdzie wspomaganie jesy dodatkiem na większe podjazdy - np Trek proponuje takie rozwiązanie - rower ma mniejszą baterię i jest zdecydowanie lżejszy - ok 20 kg. Edytowane 8 Listopada 2022 przez PiotrWie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeStorm Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 W dniu 7.11.2022 o 13:21, tobo napisał: Dlaczego E ma mieć mocniejszy widelec niż zwykły? Z powodu różnicy w wadze roweru bez wzgledu na wagę użytkownika? Chodzi o większe siły z uwagi na wagę i nienaturalne przyspieszenie. Rama też lepiej żeby była conajmniej średnia. Szprychy w kołach i obręcze lepiej też żeby nie były najtańsze. Tyle że to dotyczy bardziej ebików z 1500W i więcej. 250W w hubie poradzi sobie z standardowym osprzętem i tu poza hamulcami to nie ma co przesadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 W e-biku powinny być bardziej solidne kaseta i łańcuch ze względu na duże moce które muszą przenosić. Paradoksalnie najlepiej spisują się tu „ stare” napędy 9s. Pozostałe elementy raczej nie ze względu na wagę roweru ale jego przebiegi. Normalnym rowerem aby przejechać 50 km i 2 tyś m przewyższeń to trzeba mieć trochę kondycji. E-bikem może to przejechać każdy, dlatego robią one znacznie więcej kilometrów po górach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7im3k Napisano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 W dniu 7.11.2022 o 07:58, sznib napisał: Taki ciekawy filmik znalazłem wczoraj o negatywnych stronach e-bike'ów: Tu zwrócę uwagę na punkt 4, czyli zużycie osprzętu. W takim rowerze mamy zamontowane standardowe części nie przystosowane do obciążeń jakie generuje ebike. Do tego jak się doliczy że dzięki wspomaganiu jeździmy więcej i bardziej agresywnie na podjazdach, a na zjazdach mamy większą masę do wyhamowania, takie części jak napęd czy tarcze zużywają się dużo szybciej niż w normalnym rowerze. Kumpel ma ebike'a i też o tym mówił, lokalny serwisant również potwierdza ze dużo właścicieli ebike'ów przychodzi zdziwionych że tak szybko napęd padł (inna sprawa ze wielu z nich nie potrafi jeździć, tzn. na podjazdach nie zmieniają przełożeń na miększe, bo po co, jak silnik pociągnie?, A to w oczywisty sposób wpływa na szybsze zużycie). I mówimy tu o rowerach za kilkanaście koła minimum, bez kombinacji z silnikiem, a nie o szrocie z Media Expert. Przepraszam ale co to wnosi do tematu? Ja piszę co chcę a Pan mi tu wyjeżdża o konsekwencjach, każdy chyba ma prawo decydować co chce i kiedy chce, więc proszę pisać na temat. Dziękuję za uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 9 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Jeżeli chcesz robić co chcesz i kiedy chcesz i nie chcesz słuchać o konsekwencjach to po co w ogóle ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7im3k Napisano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Ale czy ten temat jest o konsekwencjach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 10 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Ok, temat jest o przerabianiu E-bike'a. Po przeróbce (nielegalnej) pojazd przestaje być w świetle prawa rowerem, a staje się skuterem elektrycznym. Tutaj mamy forum rowerowe, także w sprawie przeróbek odsyłam na fora temu poświęcone. Zamykam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi