Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2022 Witam. Juz n-ty raz rozbieramy piastę Shimano i rozmyślam. Co autor miał na myśli, więc jeżeli mamy tutaj ężynierów, najlepiej pracujących w zawodzie, może oni się wypowiedzą. Jam wszak ciemny, prosty chłop bez szkoły. Chodzi o to: Jest to oś w tym wypadku mt620. Co można zauważyć, co różni te os od osi innych marek, to to, że ta ma wentylację. tak to nazywam 🤣. Chodzi o ten otworek, dziurkę. Niech mi ktoś powie po co to jest, bo wg. Tego co zauważyłem służy głównie do nawadniania łożysk, nie wiem, dodatkowe chłodzenie? Jak się przypatrzyć, widzimy że prawa strona piasty (na zdjęciu lewa) jest ładna i czysta, co widać po smarze. Strona przeciwna jest już średnia, wręcz nie nadająca się do naprawy poprzez korozję konusa, kulek i miski piasty. Czemu padła jedna strona skoro druga wygląda jak nowa? Moja teoria jest taka, że stopki, podpórki tudzież nóżki do postawienia roweru montowane są z lewej strony. Rower się przechyla w lewo, jak w osi jest wilgoć, woda cieknie sobie w dół i tym że otworem smarującym nawadnia łożysko. Pytanie jaki to ma sens konstrukcyjny? Bo ma to każda piasta na os przelotowa. Wartość dodana: Pamiętajcie robić serwisy piast nowych. Oczywiście tych na kulkach. Po kilkudziesięciu max kilkuset km, należy zrobić przegląd. To zdjęcie kulek z nowej piasty rs470, jak widać sporo opiłków, wnętrze było czyste i teoretycznie nie wymagała serwisowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 27 Października 2022 Udostępnij Napisano 27 Października 2022 Gniazdo dla zderzaka na czas szlifowania bezkłowego, miejsce na zawieszkę podczas mycia lub obróbek galwanicznych, punkt bazowy dla tokarki z przechwytem... w każdym razie jest to otwór o charakterze technologicznym. Prawdopodobnie zyski wydajności z jego wykorzystania przewyższają narzut na obsługę zgłoszeń reklamacyjnych, więc jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2022 Czyli zwyczajnie uproszczenie procesu obróbki. Ok. Pytanie czemu nie spotykane nigdzie indziej. Kolejna rzecz, wystarczyło by to zakleić i po problemie, co z resztą robię jak mam okazję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Października 2022 Udostępnij Napisano 27 Października 2022 Cytat wystarczyło by to zakleić i po problemie To jest Shimano. Musiałaby być do tego dedykowana naklejka, która by miała swój numer seryjny. Trzeba by było ją wprowadzić do sprzedaży jako część zamienną. W instrukcji musiałaby być informacja żeby jej nie zrywać i nie zjadać, a w "Dealer's Manual" jak ją poprawnie nakleić. Pewnie jest tak jak pisze @KSikorski. A sprawy gwarancyjne? Kto by się przejmował. Jest woda w środku, to zawsze można odrzucić ze względu na brak serwisu i złe użytkowanie. Miałem przez chwilę kierownicę PRO Vibe Aero Alloy. Sprzedałem, bo sposób w jaki zostało zaprojektowane wewnętrzne prowadzenie pancerzy, to było jakieś nieporozumienie. Kierownica była oznaczona jako "Full Internal", a nie tylko "Di2". Tylko co z tego, skoro nie dało się przeciągnąć pancerzy, bez ich uszkodzenia oraz dalszych problemów podczas użytkowania. Dramat, a przecież PRO to Shimano... Najwyraźniej tym też się nikt nie przejął, bo nie wyobrażam sobie że nie zostało to zauważone podczas projektowania i testowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 27 Października 2022 Udostępnij Napisano 27 Października 2022 3 godziny temu, Puklus napisał: Pamiętajcie robić serwisy piast nowych. Oczywiście tych na kulkach. Po kilkudziesięciu max kilkuset km, należy zrobić przegląd. Co do tego... z mojego doświadczenia wynika, że jeśli piasta dostanie serwis zerowy zaraz po zakupie, wyczyści dokładnie, naładuje się tam mobila xhp 222 i skręci z zapasem na dociśnięcie przez oś to wystarczy zajrzeć dwa razy do roku: przed sezonem zimowym i po sezonie zimowym. Jeśli nie jeździ się w zimę to raz do roku wystarczy. Mam na myśli wyższej klasy piasty Shimano pokroju XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Października 2022 Udostępnij Napisano 27 Października 2022 13 godzin temu, ChuChu napisał: To jest Shimano. Musiałaby być do tego dedykowana naklejka, która by miała swój numer seryjny. Trzeba by było ją wprowadzić do sprzedaży jako część zamienną. W instrukcji musiałaby być informacja żeby jej nie zrywać i nie zjadać, a w "Dealer's Manual" jak ją poprawnie nakleić. Pewnie jest tak jak pisze @KSikorski. A sprawy gwarancyjne? Kto by się przejmował. Jest woda w środku, to zawsze można odrzucić ze względu na brak serwisu i złe użytkowanie. Miałem przez chwilę kierownicę PRO Vibe Aero Alloy. Sprzedałem, bo sposób w jaki zostało zaprojektowane wewnętrzne prowadzenie pancerzy, to było jakieś nieporozumienie. Kierownica była oznaczona jako "Full Internal", a nie tylko "Di2". Tylko co z tego, skoro nie dało się przeciągnąć pancerzy, bez ich uszkodzenia oraz dalszych problemów podczas użytkowania. Dramat, a przecież PRO to Shimano... Najwyraźniej tym też się nikt nie przejął, bo nie wyobrażam sobie że nie zostało to zauważone podczas projektowania i testowania. Da się przeciągnąć, bez uszkodzenia. Tylko trza umić 🙂 i mieć trochę czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Udostępnij Napisano 28 Października 2022 @tobo ja wiem, bo mi się w końcu udało. No ale nie powinno to tak wyglądać. Dodam tylko, że robiłem to z hamulcami mechanicznymi. O ile przy zwykłym pancerzu jakoś poszło, o tyle przy "compresionless" nie było szans. Za duże kąty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 28 Października 2022 Udostępnij Napisano 28 Października 2022 Te przelotowe piasty shimano wciąż mają skłonność do samodzielnego skręcania się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Października 2022 Udostępnij Napisano 28 Października 2022 2 godziny temu, ChuChu napisał: @tobo ja wiem, bo mi się w końcu udało. No ale nie powinno to tak wyglądać. Dodam tylko, że robiłem to z hamulcami mechanicznymi. O ile przy zwykłym pancerzu jakoś poszło, o tyle przy "compresionless" nie było szans. Za duże kąty. Nadal - kwestia techniki klient kupił, oczywiście nie wiedział o tych "udogodnieniach". Do montażu zużyłem 4 linki przerzutkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 28 Października 2022 Udostępnij Napisano 28 Października 2022 Ja z tego co pamiętam, to wsadziłem koszulkę termokurczliwą, przez którą przeciągnąłem pancerze. Da się to zrobić, ale nie jest to ani miłe, ani przyjemne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 28 Października 2022 Udostępnij Napisano 28 Października 2022 2 godziny temu, uzurpator napisał: Te przelotowe piasty shimano wciąż mają skłonność do samodzielnego skręcania się? Moje piasty M8100 przez 3 lata się nie rozkręcały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Października 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2022 Dużo piast się spotyka rozkręconych, moim zdaniem to brak umiejętności składania piast. Nie spotkałem się żeby klient po moim serwisie wrócił z rozkręcona piasta a różne zwroty się trafiały, nawet reklamacja z racji że nowy hamulec nie hamuje dobrze, gość tyle co sklep opuścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.