Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, tak jak wyżej opisałem. Planuję kupić amortyzator, zależy mi na tłumieniu odbicia. Po kilku dniach szukania udało mi się coś znaleźć, jednak w wyszukanym amortyzatorze od spodu nie ma żadnego pokrętła do ustawienia rebound'u (są tylko dwie śruby). Od sprzedającego otrzymałem informację, że amortyzator posiada tłumienie i zmienia się je pokrętłem "ABS+". Z mojego doświadczenia wydaje mi się, że jest to tylko blokada skoku. Prosiłbym o rozwianie moich wątpliwości, gdyż nigdzie nie mogłem znaleźć, pokrętło o takiej nazwie może robić.

Pozdrawiam i dziękuję z góry :)

Screenshot 2022-10-26 214110.png

Screenshot 2022-10-26 214051.png

Napisano

Dziękuję wszystkim za odpowiedź, też wyczytałem że to właśnie coś od Manitou. Amortyzator jest podobno ściągnięty z jakiegoś Krossa. Co do śrub to nie da się nimi kręcić, no i nie ma też tam żadnego pokrętła (widać na 1 zdjęciu). 

Napisano

To jest Bolany lub coś podobnego.

Kross, ani żaden inny producent rowerów, nie stosuje tego typu amortyzatorów. 

Używając takiego widelca narażasz się na wypadek, bo jego niska cena to efekt oszczędzania na jakości.

Najtańszy sensowny, bezpieczny amortyzator z regulacją tłumienia powrotu to Raidon:

https://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-przednie/raidon/29-cali/43

  • +1 pomógł 1
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Używając go nie narażasz się na wypadek, bo jego niska cena to efekt oszczędzania na marce i marketingu. Bolany technicznie odpowiada podstawowym modelom amortyzatorów powietrznych, wykonany jest całkiem przyzwoicie. Oczywiście - ma słabe strony - choćby sztywność na poziomie Foxa 32 (czyli sztywny nie jest), ale do normalnego stosowania - XC itp. - jak najbardziej się nadaje. Ważę ponad 90 kg, przejechałem na Bolany 32 z reboundem jakieś 3,5 tysiąca km i nie rozleciał się, nie złapał luzów, nawet nie starła się anoda z lag. Ciśnienie w komorze powietrznej ustawiałem na początku kilka razy, aż dobrałem takie, jakie mi odpowiada - nawet mieszczące się w widełkach określonych w tabeli ciśnień na ladze - ale nie było nigdy potrzeby dopompowania, bo powietrze nie schodzi. 

Napisano (edytowane)

Bezpieczeństwo w kontekście amortyzatorów nie jest kwesrią wyłącznie czy się rozpadnie. Co najmniej 50% to sprawa utrzymania przyczepności koła a co za tym idzie sterowności w wymagającym terenie. Faktem jest natomiast, że 99,5% posiadaczy rowerów "górskich" albo "mtb" jeździ tym po ubitych drogach gdzie amortyzator po prostu jest zbędny.

 

Edytowane przez Dokumosa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...