Skocz do zawartości

[Nowość] Canyon: Keep It Stable


ChuChu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
15 minut temu, ChuChu napisał:

Pomysły producentów stają coraz bardziej niedorzeczne, a ten jest wyjątkowo idiotyczny. 

Miałeś kiedyś sytuację że lądując step-down krzywo się ułożyłeś i kierownica zatańczyła, a ty już widziałeś siebie rozsmarowanego na drzewie rosnącym 1,5 metra od szlaku? Bo ja tak? 😄

Napisano

Szczerze to irytuje mnie takie gadanie. Tyle umiem ile się nauczyłem w czasach przed dziećmi. Jak mam czas pojeździć inaczej niż dojazd do pracy, to jest to raz w miesiącu. O dziwo mając taką okazję nie katuję bunny hopa nad pachołkiem tylko idę zjechać kilkanaście razy to, co opanowałem kiedyś. Mam jeden step-down, gdzie jest 7 metrów do przelecenia i to jest granica moich możliwości, już się z tym pogodziłem.

Może jak dzieci pójdą do przedszkola albo do szkoły to się będzie miało czas na rozwijanie techniki.

Znając swoją sytuację nie powiedziałbym że to rozwiązanie jest głupie, jeśli w 1% sytuacji może uratować kości.
 

Napisano
35 minut temu, KSikorski napisał:

Miałeś kiedyś sytuację że lądując step-down krzywo się ułożyłeś i kierownica zatańczyła, a ty już widziałeś siebie rozsmarowanego na drzewie rosnącym 1,5 metra od szlaku? Bo ja tak? 😄

Miałem, natomiast nie bardzo widzę w tym przypadku co to by miało zmienić. System musi być na tyle delikatny, żeby nie rwał kierownicy z rąk. Jeżeli trzymasz kierownicę, to to nic nie zmieni. Natomiast jeżeli sprężyna jest mocna i próbuje za wszelką cenę wyprostować kierownicę, to ja dziękuję.

Przykład z życia. Jedziesz po sypkim piachu. W takiej sytuacji, lepiej jest niemalże puścić kierownicę, żeby rower sam wyszukał najbardziej odpowiednią ścieżkę. Z tym gadżetem jest to niemożliwe.

Jeździłem trochę na MTB i naprawdę absolutnie nie widzę sensu tego rozwiązania. Co będzie dalej? Boczne kółka?

Zastanawiam się też nad samym montażem. Widzę że zaciska się to na rurze sterowej. W takim przypadku, ustawienie widelca musi być idealnie w osi ramy. W innym przypadku doprowadzi to do katastrofy. A kto kiedyś ustawiał mostek względem widelca, ten wie że oczywiste to wcale nie jest. No a tutaj mamy jeszcze gorszą sytuację...

40 minut temu, service.ant napisał:

To naucz się jeździć :D

@KSikorski olej takie Posty, a użytkownika dodaj do "Ignorowanych". Jest tu wielu takich, którzy wchodzą chyba żeby tylko pisać takie "przycinki".

 

Napisano

A może ten nowy patent Canyona, to pokłosie tego, że pancerze wchodzą w ramę bardzo blisko główki ramy i w wyniku tego kiera sama skręca w stronę z mniejszą ilością pancerzy w ramie?
Tak rozkminiam :)

Paten wydaje się bez sensu, bo przy jeździe bez trzymanki ruch kierownicą pomaga w balansie, przynajmniej mi.

Napisano

Przecież się nie da jechać z kierownica usztywniona. Tu na forum kiedyś była dyskusja i filmy. Nawet zawodowcy wysiadali jak im zablokowano kierownice na sztywno, i to po kilkunastu metrach. Nie da się jezdzic bez minimalnych ruchów kierownicą.

Napisano

Ciekawe rozwiązanie - kierownica nie jest usztywniona, tylko po prostu sama się "prostuje". Na pinkbike dosyć krytycznie to ocenili, na mtb-news już trochę lepiej, podobno trzeba się przyzwyczaić, ale zwłaszcza przy płaskich kątach gółki i ciasnych/wolnych zakrętach może podobno pomóc. I jak się nie chce tego używać to można to zdemontować. Trzeba by się przejechać, żeby faktycznie ocenić czy jest to sensowe czy może rozwiązuje problem, którego nie ma.

Napisano
Cytat

Trzeba by się przejechać, żeby faktycznie ocenić czy jest to sensowe czy może rozwiązuje problem, którego nie ma.

Otóż to. Problem którego nie ma, a Canyon go naprawił.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...