seba8121 Napisano 25 Października 2022 Napisano 25 Października 2022 Witam, z racji, że moje oryginalne koła dostały mocno po tyłku, szczególnie tylna obręcz już dość krzywa, piasta conajmniej wymaga nowych łożsyk. Obecnie mam piasty MT410 i obręcze Giant XTC. Padł pomysł, że może by zainwestować w nowe koła. Ścigam się amatorsko w maratonach, czasem jakieś ultra typu pomorska 500.. Koła muszą być w standardzie 15x110 i 12x148. Co byście polecali za zestaw, coś konkretnego z aluminiową obręczą, coś rozsądnego na krabonie ? Tarcza dobrze jak by była mocowana na CL, ponieważ obecnie mam MT800 i chciałbym przy nich zostać. Napęd obecnie na 1x12 microspline pełna grupa XT. Jaka kaseta bębenek wyszły by fajnie cenowo i precyzyjnie działałoby to z shimanowskim systemem ? Nie upieram się przy microspline, ponieważ wraz z nowymi kołami wpadnie nowy napęd tzn kaseta, łańcuch, blat. Rower to Giant XTC 29 1
Dokumosa Napisano 25 Października 2022 Napisano 25 Października 2022 Fajnie cenowo to znaczy dla Ciebie ile?
seba8121 Napisano 25 Października 2022 Autor Napisano 25 Października 2022 W zestawie przód tył chciałbym się zmieścić w myślę 2-3k zł. Myślę tutaj o obręcz, szprychy, piasta z bębenkiem. Opony, kasety, tarcze hamulcowe to już osobny temat. Wiadomo, że im taniej tym lepiej dla mnie, ale też chciałbym zauważyć jakiś efekty w porównaniu do moich obecnych kół. Z drugiej strony gdzieś w głowie jest nowy rower, więc też nie chciałbym wyłożyć jakiejś ogromnej kwoty. Wiadomo, koła zawsze mogę zabrać do nowego roweru.. ale to już temat na później.
Dokumosa Napisano 25 Października 2022 Napisano 25 Października 2022 DT350 boost MS CL+XM481 (względnie 421)+DT competition (nyple w komplecie z obręczami). Jeśli nie MS to co? Przejście na HG i napędy 10-11s? Pchanie się w Eagle mając MS jest zupełnie pozbawione sensu.
seba8121 Napisano 25 Października 2022 Autor Napisano 25 Października 2022 Nie, nie 12s to konieczność, także zostaje na MS. Z tego co wyczytałem to XM481 od XM421 różnią się szerokością wewnętrzną 30/25mm ? Czymś jeszcze ? Na co wpływ ma szerokość wewnętrzna, opony których używam to 2.2. Ratchet to tylko dźwięk czy coś jeszcze ? Jest sens dokładać do 36T ?
marcusling Napisano 25 Października 2022 Napisano 25 Października 2022 A taki gotowiec: https://velo.pl/czesci/kola/kola-mtb-boost-29/accent/evo-boost
Dokumosa Napisano 25 Października 2022 Napisano 25 Października 2022 Tylko szerokością. Ratchet to przede wszystkim możliwość przenoszenia dużego momentu bez ryzyka połamania zapadek, prostota u niezawodność).
seba8121 Napisano 25 Października 2022 Autor Napisano 25 Października 2022 Do jazdy typowo maratony MTB, konkretnie bike atelier maraton w większości, roweru typu HT, bezdętkowych opon lepiej 25mm czy 30mm ? na co będzie to miało wpływ ? Opony szerszej niż 2.25 nie mam zamiaru zakładać.
Dokumosa Napisano 25 Października 2022 Napisano 25 Października 2022 Jeśli ważysz do 85kg to obręcze wręcz XR391(25mm pod gumę 2,2 pasuje idealnie).
seba8121 Napisano 25 Października 2022 Autor Napisano 25 Października 2022 To jeszcze w sumie najważniejsze pytanie. Czy zakładając taki zestaw zyskam w coś w jakimś parametrze ? Odczuje to podczas jazdy ? Podjazdów ? Czy tylko mój budżet to odczuje ? Czy może lepiej zmienić tylko tylną obręcz, przeserwisować piastę i efekt będzie taki sam ?
Dokumosa Napisano 25 Października 2022 Napisano 25 Października 2022 Zyskasz sto-kilkadziesiąt g na masie ale i niezawodne koła na wiele seozonów. Odnośnie ratcheta 36T to w nowych piastach 350 jest taki fabrycznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.