Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Sensowny upgrade Aiona dla lekkiego ridera


Mat96

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, aktualnie użytkuję sobie Aiona 27,5 boost na różnorodnych trasach (bielskie, praktycznie wszystko- najczęściej niebieskie, czasem czerwone/czarne). Aion jest spoko, ale chciałbym coś bardziej pluszowego na korzenie, miałbym budżet 1200-1500 zł, myślicie że byłby sens próbować jakiegoś używanego Aurona zamiast np. yari? Ważę tylko 64 kg, miałem straszny problem ustawić sag na aionie by się schował na 25% (zmniejszając ciśnienie do 25% sag po prostu się schowała laga o 20mm, to w sumie teraz jeżdżę na najniższym gdzie mam te 160mm ;D)

Aha, i raczej chciałbym raczej zostać przy SR, te mniejsze okresy serwisu  w RS i Foxie mnie niepokoją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z tym badziewiem, auron nie będzie dużo lepszy od jajona a już na pewno nie będzie pluszowy na korzeniach przy twojej wadze nawet na najmiększej sprężynie. Yari jest miliard razy lepsze, serwis równie banalny co sr i robisz go raz na rok. RS pracuje dużo lepiej, dasz radę go ustawić dobrze pod każdą wagę i nie ma się w nim praktycznie co zepsuć. No i masz duże pole do popisu jeśli chodzi o modyfikacje.

W tym budżecie to bym patrzył jeszcze na modele lyrik i pike, bo to jeszcze lepsze widelce, no ale trochę droższy serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym dokładnie jest nasmarowany ten Aion?

Jakość smaru ma kluczowe znaczenie dla jakości pracy widelców Suntoura.

 

Zanim wydasz 1500 zł na nowy widelec, spróbuj użyc tego smaru:

https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858

Nałóz go na uszczelki przeciwkurzowe, ślizgi oraz tłok komory powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RSy mają taką przewagę, że są lepiej smarowane, mają lepsze uszczelnienia i co najważniejsze - charakterystyka sprężyny powietrznej się dostosowuje do masy (i warunków użytkowania) rowerzysty. W SR trzeba się bawić w wymianę sprężyny negatywnej a i tak często guzik to daje bo efekt jest daleki od oczekiwanego.

No i czy to Aion czy Yari to pluszowo toto nie będzie działać nigdy, chyba że obniżysz ciśnienie do SAG 50% ;) ale wtedy pompowanie amortyzatora będzie przyprawiało cię o ból głowy (i mięśni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba brać poprawkę na to, że amortyzator w rowerze startowym może tylko wyglądać jak "cywilny" tak samo jak rama a w rzeczywistości to custom pod konkretną potrzebę/zawodnika.  Mniej więcej ma to przełożenie takie jak np. skoda WRC i zwykła, cywilna fabia.  A cały team pracujący na danego zawodnika wyżywić trzeba...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dokumosa napisał:

No i czy to Aion czy Yari to pluszowo toto nie będzie działać nigdy, chyba że obniżysz ciśnienie do SAG 50%

Oczywiście że yari może pluszowo działać przynajmniej na niewymagających trasach. Ciśnienie w dół, tokeny i jazda :) A jak jeszcze dołożysz chargera rc2 to już masz zawieszenie z górnej półki.

5 godzin temu, Galvatron napisał:

Suntour też ma już w ofercie modele z normalną sprężyną powietrzną (Equalizer).

Tak ale to są nowe widelce i w tym budżecie raczej próżno szukać używki z equalizer.

4 godziny temu, KSikorski napisał:

Niemniej gdybym był managerem mistrza olimpijskiego to bym nie pozwolił na starty na gównianym sprzęcie 😄

Topowe modele suntoura nie są gówniane ale jeśli chodzi o konkurencje to mocno odstają jeśli chodzi o pracę, nie wspominając o trwałości.

Jw.. chodzi o sponsorów - kto więcej zaoferuje zawodnikowi. Myślę, że taka Maja Włoszczowska chętnie jeździła by na czymś ambitniejszym niż Kross czy Sam Reynolds na czymś innym niż suntour :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniżanie ciśnienia to większy SAG. Tokeny tylko zwiększają progresję. Z amortyzatora 120 robimy np. 80mm - nie tędy droga. A jeśli napakujesz np. 5 tokenów chcąc zachować nominalny SAG to ugnie się do nominalnego SAG a potem mega kołek. Spędziłem na ustawianiu widłów różnych marek tysiące h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o amortyzatorach o skoku ok 160mm a nie 120. 30% sagu z tokenami i odpowiednio ustawiony rebound i masz plusz. Nie wiem skąd wziąłeś te 50%. Btw bardzo dużo też zależy od ciśnienia w oponach jeśli chodzi o uczucie płynności zawieszenia bo jak nabijesz 4 bar to wiadomo..

Edytowane przez service.ant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powtarzam po raz ostatni mam nadzieję, że plusz jest ale na takim ciśnieniu, że skoku nominalnego tracisz właśnie w okolicy 40+%. Do tego pompowanie przy każdym obrocie korbą którego nie zredukujesz prostym tłumikiem MC. Upgrade tłumika (w przypadku RS jeśli o pompownie chodzi wiele nie pomoże) to koszt ~1000zł. Amortyzatory AM/Enduro (Yari/Lyrik) zostały stworzone do mocnej łupanki nie do wybierania liści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...