Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jak masz taką wagę to możesz i tak. W każdym bądź razie na zdjęciach z "certyfikacji" widać, że jeden klucz był skalibrowany. Może to klucz wzięty losowa z produkcji, może taki, który trzyma najlepiej parametry.... Czy pozostałe z serii też są skalibrowanie czy nie to już tego nie wiadomo..... Poza tym wszelkie urządzenia pomiarowe występujące w obrocie (wagi, sómiarki, przymiary, dynamometry, wszelkie liczydła) trzeba certyfikować w Urzędzie Miar i Wag. Czy wihajster kalibrujący klucze był certyfikowant to już tego nie wiadomo.

W dniu 9.03.2023 o 14:01, Viking1 napisał:

 

Czyli najlepiej dla zdrowia ramy będzie wypolerować to otarcie i zostawić bez zabezpieczenia? Czy lepiej opryskać to dobrym lakierem? Jaki ew. lakier byście polecili?

 

Jak nie masz czym opryskać to kup za kilka PLN w Rossmanie czarny lakier do paznokci i zabezpiecz. Rama jest czarna, nawet jak sam pomalujesz lakierem do paznokci to bardzo widać nie będzie. A lakier już mówiłem - idź do sklepu dla lakierników i sprzedawca coś dobierze.  Żeby zrobić to fachowo, to najpierw podkład, potem lakier i jakiś bezbarwny na wierzch. Albo zostaw telefon u lakiernika samochodowego. Jak będzie malował coś czarnego to niech zadzwoni do ciebie i mu rower przyprowadzisz niech ci to psiuknie.  Zostawienie gołej ramy to jak zostawienie gołej rany na nodze i jazda w maratonie po błocie, deszczu i piasku.  Zresztą to jest bardzo drobny element. Najlepiej to pomalować lakierem do paznokci potem jakaś naklejka lub aerografem. Malowanie pistoletem lub sprejami to tylko cały rower uciapkasz w farbie i zaciekach.

Jest też ryzyko, że ten rower został na magazynie u handlowca i ci wcisnął ostatni poobijany.  Jak nie minęło 2 tygodnie to go zwróć. Jak minęło to masz rękojmię i sprzedawca ma wadę usunąć. Jeśli każe się kontaktować z producentem i na niego zwala winę, to wyraźnie leci w kulki. W zeszłym roku kupiłem dla dziecka rower na komunię w centrum rowerowym. Podczas transportu zgiął się hak. Porobiłem fotki, wysłałem zdjęcie z gwarancji i po 2 tygodniach pocztą nowy hak dostałem. 

Edytowane przez bob555
  • +1 pomógł 1
Napisano

@bob555 Sprzedawca nie ma już tego modelu na sprzedaż. Miał tylko 1 sztukę w bardzo dobrej cenie(3150 zł). Najtaniej taki rower można kupić 450 zł drożej.

Sprzedawca zaproponował zwrot roweru, albo rekompensatę w wysokości 50 zł. Zgodziłem się  na rekompensatę. 

Zwykły lakier do paznokci nie uszkodzi ramy? Sprawdzi się lepiej niż taka Folia ochronna?

Napisano

Zwykły lakier to rozwiązanie twojego problemu za kilka PLN. A folia to możesz nawet kupić za 3 PLN rolkę scotch tape do pakowania paczek . Ja tak sobie i dziecku elementy ramy zabezpieczam. 

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)
W dniu 9.03.2023 o 07:54, itr napisał:


może dętka ma lekko odkręcony wkład zaworka w zaworku, rurka w rurce , a nie drobiażdżek do kręcenia przed pompką. 

 

W dniu 9.03.2023 o 08:46, KSikorski napisał:

Dętkę wymienić po uprzednim sprawdzeniu czy przypadkiem w tej co jest zaworek nie jest poluzowany.

 

 

Jak sprawdzić, czy dętka ma niedokręcony/poluzowany zawór?

Jaki kupić rozmiar dętki do moich opon? (Schwalbe Citizen, 700Cx40mm)

image.thumb.jpeg.b629ee0d41e4c109bf09ca92cee35ef3.jpeg
 

Edytowane przez Viking1
Napisano (edytowane)
Cytat

Jak sprawdzić, czy dętka ma niedokręcony/poluzowany zawór?

Są takie kapturki z kluczem do dokręcania, trzeba po prostu dokręcić:

928312656_pobrane(1).webp.c540f56779a683fb57937b865033b64c.webp

Cytat

Jaki kupić rozmiar dętki do moich opon? (Schwalbe Citizen, 700Cx40mm)

Np. Schwalbe na oponach czy wewnątrz czy na pudełku, nie pamiętam, ma napisane jaka dętka pasuje do danej opony. Dla ciebie będzie to najbardziej uniwersalna dętka Schwalbe czyli numer 17, która pasuje do opon od 700x28c do 700x45c. Każda inna firma też podaje zakres opon do jakich pasuje

Edytowane przez Greg1
  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Czy taka opona będzie pasowała do moich obręczy i czy to będzie dobry zakup?

Czy warto używać ich w systemie bezdętkowym?

Mam zamiar używać tych opon cały rok, głównie do jeżdżenia po mieście.

 

Edytowane przez Viking1
Napisano

Link prowadzi do rozmiaru 29x2,4 będą pasować na fabryczną obręcz, ale do jazdy po mieście są zdecydowanie za szerokie i mają zbyt agresywny bieżnik.

Czyn sugerowałeś się wybierając akurat te? 

Di jazdy po mieście wystarczą fabryczne opony, jeżeli szukasz czegoś bardziej uniwersalnego to poszukaj jakies gravelowe opony w rozmiarach 700x40-45, ewentualnie coś większego trochę bardziej terenowego w rozmiarze 29x2.0-2.25 to już max, szerzej nie ma co. Np Maxis Icon albo Conti Race King.

Co do systemu bezdetkowego, to nie jestem przekonany czy fabryczne obręcze Muirwoodsa są kompatybilne, taśmy nie ma tam na pewno .

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Chcę wsadzić sobie do Muirwoodsa jak najszersze opony, ponieważ poza jeżdżeniem po mieście, chcę też robić sobie wyprawy w dzikie tereny. 

Dlatego postanowiłem, że kupię opony 29x2,4 i tej decyzji nie zmienię.

Mimo tego chcę żeby te opony były jak najbardziej uniwersalne, pod względem pozostałych cech.

A wybrałem ten model bo po przefiltrowaniu, był najtańszy w sklepie. Jednak później zauważyłem, że ten model jest dedykowany do suchych nawierzchni, więc chyba powinienem kupić coś innego. 

Planuję zmieniać opony tylko w najwyższej konieczności, ponieważ nie planuje jeździć wyczynowo, ale bardziej turystycznie.  

 

 

 

Edytowane przez Viking1
Napisano
7 godzin temu, Viking1 napisał:

Czy taka opona

Ta opona waży prawie kilogram, pomnożone przez dwie opony to masz dwa kilo gumy i to jeszcze bardzo twardej która nie amortyzuje i nie chce się uginać nawet przy niskim ciśnieniu, efekt będzie taki jakbyś miał dwa kowadła założone na koła co przy braku amortyzatora z przodu ma bardzo duże znaczenie. Na plus tych opon jest to że są nie do zdarcia. Znajdź coś innego, lub ten sam model ale w wersji BlackChili.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

No te nie są tak uniwersalne jak Mezcale. Weź 2,35 Mezcala lub jak coś bardziej agresywnego to klasykę Barzo przód, a tył Mezcal.

Edytowane przez vincek
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, vincek napisał:

No te nie są tak uniwersalne jak Mezcale. Weź 2,35 Mezcala lub jak coś bardziej agresywnego to klasykę Barzo przód, a tył Mezcal.

Ta dętka będzie dobra dla tych opon Vittorii?

Czy lepiej tę kupić? - https://allegro.pl/oferta/michelin-detka-a4-auto-29x2-00-29x2-20-29x2-50-11905787064

Edytowane przez Viking1
Napisano

Wszystko zależy gdzie chcesz jeździć. O oponach i warunkach jest sporo na forum. 

Co do dętki, to dętka jak dętka. Kup dobrej firmy zgodnie z rozmiarem 🙂 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Opony musisz kupić pod obręcz, a zatem patrz na rozmiar 29" w przypadku bikeinn i wybrana przez Ciebie szerokość opony. Takie będą pasować.

Dętki szukasz pod rozmiar opony. Tak by Twoja opona była w zakresie, bo dętki są pod kilka rozmiarów. Patrz na to:

Screenshot_20230416_204152_Google.jpg.ebb17c90f8b0f69a7d1bc8fe684a94bf.jpg

Rozmiar 29 i zakres od 1,75 do 2,5. To akurat Continental i takiego Continentala mogę Ci polecić. Musisz tylko wybrać odpowiedni wentyl. W obreczach z tego co widziałem na zdjęciach wrzuconych przez Ciebie to masz wentyl Shrader.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

A ten Michelin będzie chyba też pasował? - https://allegro.pl/oferta/michelin-detka-a4-auto-29x2-00-29x2-20-29x2-50-11905787064

Michelin ma zakres zaczynający się od 1,9, więc chyba dętka nie będzie tak rozciągnięta jak w tych Continetalach, których zakres zaczyna się od 1,75, dzięki czemu zmniejszy się ryzyko jej pęknięcia?

Edytowane przez Viking1
Napisano (edytowane)

Żeby zamontować prądnice w piaście, to muszę wymienić całe koło, czy wystarczy wymienić piastę? 

Jakie rozwiązanie proponujecie? 

Zamontować ją na przód i tył?

Edytowane przez Viking1
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Viking1 napisał:

Żeby zamontować prądnice w piaście, to muszę wymienić całe koło, czy wystarczy wymienić piastę

Wymieniasz piastę i szprychy obręcz zostaje, jako że masz obecnie piastę z przodu pod tarczę na sześć śrub, to szukasz dynama w piaście na taką tarczę, mogę polecić dynamo Shimano DH-3D32-Bolt Quick Release, 6V 3W, jest tanie i bardzo wydajne. Ewentualnie Dynamo w piaście Shutter Precision PD-8, wydajnością trochę ustępuje temu pierwszemu ale nawet tego nie zauważysz.

Pewnie następne Twoje pytania będą dotyczyły lampek.

IMG_20230417_153440.jpg

IMG_20230417_153416.jpg

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...