Skocz do zawartości

[do 1500zł] Wyprawowy i stalowy


Rekomendowane odpowiedzi

Ten CUBE kosztuje 3900, ale to też bardzo dużo jak na używany rower.

6 godzin temu, itr napisał:

Zrobić spokojnie zdjęcia bardziej czytelne „procesowo” i wysłać do Marina z dobrym opisem co tarło jak włożone i czemu na rurce nie było zawinięcia. 

 

Czyli mam wysłać zdjęcia do Marina, mimo, że kupowałem go u pośrednika?

I ma to na celu uzyskanie dla mnie jakiejś rekompensaty ze strony Marina?

4 godziny temu, itr napisał:

Żadnym lakierem przypadkowym, lakier czasem gryzie się jeden z drugim, są akrylowe alkidowe nitro i inne ulepy z nieznaną chemią . lepiej wypolerować subtelnie  na błysk, wygląda jak blizna,  a nie  jak nasmarkanie lakierem do paznokci :)   Zdrapuję takie smarki z mojego Genessisa … poprzedni właściciel naznaczył.  Zdrapuję… paznokciami…

Czyli najlepiej dla zdrowia ramy będzie wypolerować to otarcie i zostawić bez zabezpieczenia? Czy lepiej opryskać to dobrym lakierem? Jaki ew. lakier byście polecili?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisać sytuację warto, rama jest kosmetycznie,  ale uszkodzona,  nie wiem jaka może być reakcja, zacytuj propozycje sprzedawcy. 
 

Można zacząć od ślicznego zapolerowania, szczegóły ewentualnej zaprawki ustał z kimś dla którego lakiery go nie pierwszyzna. Wie jak trzymać dyszę! Dobrze wypolerowane miejsce nie będzie rdzewieć o ile rower nie będzie przez rok przypinany na stacji, świeży nalot jeśli się pojawi wystarczy przetrzeć. Cały czas nie wiem czy to jest zdarte do podkładu czy do żywego .

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam powiedzieć Marin'owi, co zaproponował mi sprzedawca?

Czyli kupienie sobie dobrego lakieru, i pomalowanie ramy posługując się internetowymi poradnikami, to zły pomysł? Lepiej to komuś zlecić?

Załączam zdjęcie obdarcia bez lampy błyskowej. Wygląda na to, że w pewnych miejscach jest zdarte do żywego, ale nie jestem pewien.

image.thumb.jpeg.77ae4f15cb4ee9c5bc160a052d52da37.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to lakierowanie odpuścił, może przy okazji, nie ma się czym przejmować. Rower od tego się, nie rozpadnie. Wiadomo ze jest nowy i boli, ale zaczniesz jeździć to zapomnisz. Co do koła to trzeba sprawdzić dętkę i tyle, opona nie odpowiada za trzymanie ciśnienia. Jeżeli ma to być rower wyprawowy, to im szybciej nauczysz się robić takie rzeczy tym lepiej, a jak już zdejmiesz opony to polecam założyć od razu coś szerszego z bardziej uniwersalnym bieżnikiem, może nawet jakieś 29 cali, będzie wygodniej, bezpieczniej poza asfaltem i rower zacznie jeszcze lepiej wyglądać. 
 

Masz bardzo fajny rower, zacznij nim jeździć i go poznawać, z zakupami się nie rozpędzaj tylko z czasem obserwuj czego Ci potrzeba. 
Powodzenia

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi odpisał Brand Manager Marin Bikes Polska:

Cytat

 

Dzień dobry,

 

Z tego co widzę to sprzedawca postąpił perfekcyjnie pro-kliencko. Po odebraniu tego roweru będzie go prawdopodobnie u nas reklamował.

Wyjścia są dwa:

  1. może Pan zwrócić ten rower na koszt sprzedawcy.
  2. Może Pan ten rower okleić folią ochronną, która ma wzór np. taką https://protocycles.cz/shop/pl/module/iqitsearch/searchiqit?s=naklejki

W kwestii uchodzącego powietrza z dętki – może to być niedokręcony zawór. Rower sprzedawany wysyłkowo w świetle karty gwarancyjnej musi Pan oddać na przegląd zerowy. Taka usterka jest usuwana podczas przeglądu uruchamiającego rower do jazdy.

 

W mojej ocenie, słaba reakcja. Sami powinni mi dać pieniądze na te naklejki i na nową dętkę...

Na karcie gwarancyjnej mam wpisane, że przegląd zerowy został zrobiony przez sprzedawcę. Co na pewno nie miało miejsca, bo rower był zapakowany fabrycznie przez producenta, co potwierdził sam sprzedawca...

Edytowane przez Viking1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, oddaj ten rower i poproś o inny zamiast robić dramat z dętki...

Serwis zerowy zrobić musisz by zachować gwarancję. Sprzedawca zrobił Ci uprzejmości podbijając kartę, bo złożenie roweru i Serwis zerowy to koszt około 150zł. Nie musisz tej kasy wydawać, możesz zrobić to sam. Choć w Twoim przypadku lepiej by jednak było by rower złożył ktoś kompetentny.*

*ocenę kompetencji wykonałem na podstawie braku zdolności do samodzielnej diagnozy ubytku ciśnienia z opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerujesz, potem polerujesz gdy uznasz że zrobiła się rdza, czasem gdy jest mini rdza nic się nie dzieje, jeśli zostawiasz rower tygodniami  jesień zima na podwórku, albo wilgotnej szopie z ziemną podłogą rdza ma szansę rozkwitnąć. Pasta Turbo czy tempo, filcowa szmatka, K2 speed wax dodatkowo albo od konkurencji inny … i już

Spęd waks jest taki miły bo piasek się odkleja łatwiej, w spożywczym był na wystawce za ułamek ceny, i okazało się generalnie odpycha wodę  , ale też lepiej odpada suchy kurz, brud.  

Wcześniej gdy ktoś proponował kosmetyki do roweru popukałbym się w głowę!

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale możesz pomalować czym kol wiek pod kolor, jak pojawią się purchy traktujesz jak kolega opisał powyżej, jakąś pastą ścierną. To nie jest  kosmiczna technologia, a nuż trafisz we właściwy lakier. Trzeba obserwować.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Viking1 napisał:

Jaki klucz dynamometryczny polecicie do tego stalowego Muirwoodsa? Nie chcę przepłacać za niego. 

Taki będzie ok? - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4 2-24Nm CERTYFIKAT

Mam chyba taki sam, działać działa ale faktem jest, że używam go naprawdę sporadycznie - bardziej dla zasady, jak już widzę np. na mostku 5Nm to wyciągam klucz dynamometryczny, kiedyś dokręcałem na czuja

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Viking1 napisał:

Jaki klucz dynamometryczny polecicie do tego stalowego Muirwoodsa? Nie chcę przepłacać za niego. 

Taki będzie ok? - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4 2-24Nm CERTYFIKAT

Jak masz kupować coś takiego to lepiej przykręcać na wyczucie. W tym kluczu masz potężną dźwignie co przy imbusach o małych średnicach może narobić więcej szkody niż pożytku.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Sam urwałem tym kluczem imbusa dokręcając sztycę. Pomimo prawidłowo nastawionych Nm, klucz nie "przeskoczył" i śruba urwana. Na szczęście było to w klasycznym aluminiowym trekkingu, więc nic się nie stało. Ale te klucze są zbyt toporne na tak niskie Nm.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma rowerów stalowych w tej cenie. One przestały być produkowane jakieś 25-20 lat temu. Potem cały rynek przerzucił się na aluminium, potem powoli na carbon.Taka moda niestety. Tak samo jak wszyscy zgodnie z regułą "gorsze wypiera lepsze" przerzucają się na hamulce tarczowe zamiast v-brake, napędy single zamiast 2-3 tarcz z przodu. Już sam Kopernik 5 wieków temu odkrył taką zależność.....Ostatnio powoli powraca moda na stalowe. Ale to są nieliczne egzemplarze.  BTH, zmiana dętki to na wyprawie podstawowa umiejętność. Co do malowania to w sklepie z farbami dla blacharzy samochodowych mogą tobie puszkę nabić w takim samym odcieniu jak kolor fabryczny. Możesz najpierw poćwiczyć na czymś starym i potem pomalować ten element zabezpieczając folią cały rower. Ewentualnie potem kup jakieś naklejki i nałóż na element. A sprzedawca niech ci cenę obniży  lub dorzuci jakiś gratis i tyle. 

W dniu 20.03.2023 o 19:53, keltu napisał:

Przy śrubkach na kilka nanometrów poleciłbym to jakoś skalibrować sobie w domu: waga łazienkowa, jakieś metrowe ramię i odważnik typu butelka litrowa z wodą. Prawdopodobnie taka metoda kalibracji o rząd wielkości będzie lepsza niż to co jest na wydruku z certyfikatem dołączone. A najlepiej to na wyczucie. Mocno ale nie za bardzo tak, żeby element się nie ruszał po dokręceniu. Jak się będzie ruszał, to znaczy, że było za słabo.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...