Viking1 Napisano 9 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 Ten CUBE kosztuje 3900, ale to też bardzo dużo jak na używany rower. 6 godzin temu, itr napisał: Zrobić spokojnie zdjęcia bardziej czytelne „procesowo” i wysłać do Marina z dobrym opisem co tarło jak włożone i czemu na rurce nie było zawinięcia. Czyli mam wysłać zdjęcia do Marina, mimo, że kupowałem go u pośrednika? I ma to na celu uzyskanie dla mnie jakiejś rekompensaty ze strony Marina? 4 godziny temu, itr napisał: Żadnym lakierem przypadkowym, lakier czasem gryzie się jeden z drugim, są akrylowe alkidowe nitro i inne ulepy z nieznaną chemią . lepiej wypolerować subtelnie na błysk, wygląda jak blizna, a nie jak nasmarkanie lakierem do paznokci Zdrapuję takie smarki z mojego Genessisa … poprzedni właściciel naznaczył. Zdrapuję… paznokciami… Czyli najlepiej dla zdrowia ramy będzie wypolerować to otarcie i zostawić bez zabezpieczenia? Czy lepiej opryskać to dobrym lakierem? Jaki ew. lakier byście polecili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 Opisać sytuację warto, rama jest kosmetycznie, ale uszkodzona, nie wiem jaka może być reakcja, zacytuj propozycje sprzedawcy. Można zacząć od ślicznego zapolerowania, szczegóły ewentualnej zaprawki ustał z kimś dla którego lakiery go nie pierwszyzna. Wie jak trzymać dyszę! Dobrze wypolerowane miejsce nie będzie rdzewieć o ile rower nie będzie przez rok przypinany na stacji, świeży nalot jeśli się pojawi wystarczy przetrzeć. Cały czas nie wiem czy to jest zdarte do podkładu czy do żywego . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viking1 Napisano 9 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 Mam powiedzieć Marin'owi, co zaproponował mi sprzedawca? Czyli kupienie sobie dobrego lakieru, i pomalowanie ramy posługując się internetowymi poradnikami, to zły pomysł? Lepiej to komuś zlecić? Załączam zdjęcie obdarcia bez lampy błyskowej. Wygląda na to, że w pewnych miejscach jest zdarte do żywego, ale nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 @Viking1 Ja w nowym Aspre 1 miałem takie taśmy na obręczach że nawet nie zasłaniały porządnie otworów na nyple i łapałem kapcie jak rower stał na stojaku w domu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 Ja bym to lakierowanie odpuścił, może przy okazji, nie ma się czym przejmować. Rower od tego się, nie rozpadnie. Wiadomo ze jest nowy i boli, ale zaczniesz jeździć to zapomnisz. Co do koła to trzeba sprawdzić dętkę i tyle, opona nie odpowiada za trzymanie ciśnienia. Jeżeli ma to być rower wyprawowy, to im szybciej nauczysz się robić takie rzeczy tym lepiej, a jak już zdejmiesz opony to polecam założyć od razu coś szerszego z bardziej uniwersalnym bieżnikiem, może nawet jakieś 29 cali, będzie wygodniej, bezpieczniej poza asfaltem i rower zacznie jeszcze lepiej wyglądać. Masz bardzo fajny rower, zacznij nim jeździć i go poznawać, z zakupami się nie rozpędzaj tylko z czasem obserwuj czego Ci potrzeba. Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viking1 Napisano 13 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 (edytowane) To mi odpisał Brand Manager Marin Bikes Polska: Cytat Dzień dobry, Z tego co widzę to sprzedawca postąpił perfekcyjnie pro-kliencko. Po odebraniu tego roweru będzie go prawdopodobnie u nas reklamował. Wyjścia są dwa: może Pan zwrócić ten rower na koszt sprzedawcy. Może Pan ten rower okleić folią ochronną, która ma wzór np. taką https://protocycles.cz/shop/pl/module/iqitsearch/searchiqit?s=naklejki W kwestii uchodzącego powietrza z dętki – może to być niedokręcony zawór. Rower sprzedawany wysyłkowo w świetle karty gwarancyjnej musi Pan oddać na przegląd zerowy. Taka usterka jest usuwana podczas przeglądu uruchamiającego rower do jazdy. W mojej ocenie, słaba reakcja. Sami powinni mi dać pieniądze na te naklejki i na nową dętkę... Na karcie gwarancyjnej mam wpisane, że przegląd zerowy został zrobiony przez sprzedawcę. Co na pewno nie miało miejsca, bo rower był zapakowany fabrycznie przez producenta, co potwierdził sam sprzedawca... Edytowane 13 Marca 2023 przez Viking1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Cytat Sami powinni mi dać pieniądze na te naklejki i na nową dętkę... Już Józek z działu reklamacji biegnie do Halinki z księgowości żeby ci 50 złotych przelała z firmowego konta 😂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Kolego, oddaj ten rower i poproś o inny zamiast robić dramat z dętki... Serwis zerowy zrobić musisz by zachować gwarancję. Sprzedawca zrobił Ci uprzejmości podbijając kartę, bo złożenie roweru i Serwis zerowy to koszt około 150zł. Nie musisz tej kasy wydawać, możesz zrobić to sam. Choć w Twoim przypadku lepiej by jednak było by rower złożył ktoś kompetentny.* *ocenę kompetencji wykonałem na podstawie braku zdolności do samodzielnej diagnozy ubytku ciśnienia z opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 1 godzinę temu, Viking1 napisał: W mojej ocenie, słaba reakcja. Sami powinni mi dać pieniądze na te naklejki i na nową dętkę... A kupiłeś od nich rower?! Ze sprzedawcą o takich rzeczach gadaj, a nie z producentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viking1 Napisano 13 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Sprzedawca przelał mi 50 zł w ramach rekompensaty. Ale te naklejki, które zaproponował Marin, z transportem kosztują 132 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Stary Ty to masz pecha 😉 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 2 godziny temu, Viking1 napisał: Ale te naklejki, które zaproponował Marin, z transportem kosztują 132 zł. Kup sobie takie, są w porządku: https://allegro.pl/oferta/folie-ochronne-pod-pancerze-linek-liczniki-sakwy-9525538262 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viking1 Napisano 13 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 A nie jest tak, że pod naklejkami może się robić korozja? Z tego co mówicie, to najbardziej optymalne rozwiązanie, to wypolerowanie tego i wycieranie wody po każdej podróży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Polerujesz, potem polerujesz gdy uznasz że zrobiła się rdza, czasem gdy jest mini rdza nic się nie dzieje, jeśli zostawiasz rower tygodniami jesień zima na podwórku, albo wilgotnej szopie z ziemną podłogą rdza ma szansę rozkwitnąć. Pasta Turbo czy tempo, filcowa szmatka, K2 speed wax dodatkowo albo od konkurencji inny … i już Spęd waks jest taki miły bo piasek się odkleja łatwiej, w spożywczym był na wystawce za ułamek ceny, i okazało się generalnie odpycha wodę , ale też lepiej odpada suchy kurz, brud. Wcześniej gdy ktoś proponował kosmetyki do roweru popukałbym się w głowę! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 No tak, ale możesz pomalować czym kol wiek pod kolor, jak pojawią się purchy traktujesz jak kolega opisał powyżej, jakąś pastą ścierną. To nie jest kosmiczna technologia, a nuż trafisz we właściwy lakier. Trzeba obserwować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viking1 Napisano 20 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2023 Jaki klucz dynamometryczny polecicie do tego stalowego Muirwoodsa? Nie chcę przepłacać za niego. Taki będzie ok? - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4 2-24Nm CERTYFIKAT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 20 Marca 2023 Udostępnij Napisano 20 Marca 2023 zbędny wydatek przy takim sprzęcie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 20 Marca 2023 Udostępnij Napisano 20 Marca 2023 Jak już koniecznie chcesz mieć klucz dynamometryczny do grzebania przy Muirwoodsie, to wystarczy taki Topeak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 20 Marca 2023 Udostępnij Napisano 20 Marca 2023 3 godziny temu, Viking1 napisał: Jaki klucz dynamometryczny polecicie do tego stalowego Muirwoodsa? Nie chcę przepłacać za niego. Taki będzie ok? - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4 2-24Nm CERTYFIKAT Mam chyba taki sam, działać działa ale faktem jest, że używam go naprawdę sporadycznie - bardziej dla zasady, jak już widzę np. na mostku 5Nm to wyciągam klucz dynamometryczny, kiedyś dokręcałem na czuja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viking1 Napisano 20 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2023 (edytowane) Czy ten klucz z allegro nie będzie gorszy od tego Topeaka, którego wkleił @Vincek? Byłbym skłonny do niego dopłacić te 30 PLN, ponieważ ma szerszy zakres. Edytowane 20 Marca 2023 przez Viking1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 20 Marca 2023 Udostępnij Napisano 20 Marca 2023 (edytowane) Ja używam takiego, sprawdza się. https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-m-wave-imbusy-t25-3-10nm-8981494924 Edytowane 20 Marca 2023 przez keltu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 19 godzin temu, Viking1 napisał: Jaki klucz dynamometryczny polecicie do tego stalowego Muirwoodsa? Nie chcę przepłacać za niego. Taki będzie ok? - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4 2-24Nm CERTYFIKAT Jak masz kupować coś takiego to lepiej przykręcać na wyczucie. W tym kluczu masz potężną dźwignie co przy imbusach o małych średnicach może narobić więcej szkody niż pożytku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyk69 Napisano 23 Marca 2023 Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 Potwierdzam. Sam urwałem tym kluczem imbusa dokręcając sztycę. Pomimo prawidłowo nastawionych Nm, klucz nie "przeskoczył" i śruba urwana. Na szczęście było to w klasycznym aluminiowym trekkingu, więc nic się nie stało. Ale te klucze są zbyt toporne na tak niskie Nm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 24 Marca 2023 Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 Nie ma rowerów stalowych w tej cenie. One przestały być produkowane jakieś 25-20 lat temu. Potem cały rynek przerzucił się na aluminium, potem powoli na carbon.Taka moda niestety. Tak samo jak wszyscy zgodnie z regułą "gorsze wypiera lepsze" przerzucają się na hamulce tarczowe zamiast v-brake, napędy single zamiast 2-3 tarcz z przodu. Już sam Kopernik 5 wieków temu odkrył taką zależność.....Ostatnio powoli powraca moda na stalowe. Ale to są nieliczne egzemplarze. BTH, zmiana dętki to na wyprawie podstawowa umiejętność. Co do malowania to w sklepie z farbami dla blacharzy samochodowych mogą tobie puszkę nabić w takim samym odcieniu jak kolor fabryczny. Możesz najpierw poćwiczyć na czymś starym i potem pomalować ten element zabezpieczając folią cały rower. Ewentualnie potem kup jakieś naklejki i nałóż na element. A sprzedawca niech ci cenę obniży lub dorzuci jakiś gratis i tyle. W dniu 20.03.2023 o 19:53, keltu napisał: Ja używam takiego, sprawdza się. https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-m-wave-imbusy-t25-3-10nm-8981494924 Przy śrubkach na kilka nanometrów poleciłbym to jakoś skalibrować sobie w domu: waga łazienkowa, jakieś metrowe ramię i odważnik typu butelka litrowa z wodą. Prawdopodobnie taka metoda kalibracji o rząd wielkości będzie lepsza niż to co jest na wydruku z certyfikatem dołączone. A najlepiej to na wyczucie. Mocno ale nie za bardzo tak, żeby element się nie ruszał po dokręceniu. Jak się będzie ruszał, to znaczy, że było za słabo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viking1 Napisano 24 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 Ten sposób kalibracji klucza jest mniej dokładny od sposobu z wagą łazienkową? - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.