Siaja Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Witam tak jak w tytule posiadam wwm i podczas dni gdzie temp wynosi 12 stopni lub niżej, amortyzator staje się strasznie twardy. W ciepłe dni amortyzator działa bardzo dobrze jednak w te chłodne twardnieje i bardzo mnie to zdziwiło, poniewax myślałem że przy tej klasie sprzętu takie zjawisko nie będzie miało miejsca. Amortyzator posiadam 3 miesiące i nie zrobiłem mu serwisu. Czy to może mieć na to wpływ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Raidon to entry level jeśli chodzi o amoryzatory - najtańszy amortyzator powietrzny, nie licząc skrajnego złomu w postaci XCR. To konstrukcja smarowana smarem stałym - zwiększa się jego lepkość/gęstość w niskich temperaturach. Dodatkowo w komorze powietrznej może być kilka ml oleju 90WT, który w temperaturach w okolicy 0 staje się galaretką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siaja Napisano 22 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Kurcze, bo ja mam ta wersję całą czarna i już myślałem, że przy takim modelu nie będzie problemu... Pozostaje chyba zastanowić się nad sprzedażą i zmiana na cos lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 A tłumienie kompresji masz max rozkręcone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siaja Napisano 22 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Tak jest odkręcona na max i generalnie jak się przejadę chwilę to widać że ten na lagach że ten amortyzator się ugina, ale jest dużo twardszy niż w ciepłe dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Zapytaj jeszcze Piotrka @ACTIVIAjak z taką przypadłością poleca walczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Października 2022 Udostępnij Napisano 23 Października 2022 Co do wyższych modeli zaczynajac od Axona to tam masz tłumik rozbieralny gdzie możesz lac olej o odpowiedniej gęstości natomiast w Raidonach sa tłumiki nierozberalne i tam nie wlejesz lepszego oleju Ponadto Zrób mu prosty przegląd i uzyj odpowiedniego smaru 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 25 Października 2022 Udostępnij Napisano 25 Października 2022 W dniu 22.10.2022 o 18:03, Siaja napisał: Witam tak jak w tytule posiadam wwm i podczas dni gdzie temp wynosi 12 stopni lub niżej, amortyzator staje się strasznie twardy. W ciepłe dni amortyzator działa bardzo dobrze jednak w te chłodne twardnieje i bardzo mnie to zdziwiło, poniewax myślałem że przy tej klasie sprzętu takie zjawisko nie będzie miało miejsca. Amortyzator posiadam 3 miesiące i nie zrobiłem mu serwisu. Czy to może mieć na to wpływ? Pozdrawiam Cześć, mam amortyzator Santour AXON RLRC zakupiony w maju 2021 i od początku dzieję się z nim to samo. Tzn. twardnieje i mocno zamula przy niskiej temperaturze. Mniej więcej od +10 stopni w dół. Im zimniej tym bardziej zamula. Sytuacja się poprawia nieznacznie, świeżo po nasmarowaniu goleni Brunoxem do smarowania goleni. Ale na krótko. Nie wiem czy to kwestia smaru czy jeszcze czegoś innego. Ale ogólnie jak się ochłodzi mam wrażenie jak bym się cofnął o 25 lat i śmigał na amortyzatorze RST Mozo elastomerowym (był kiedyś taki , które twardniały pod wpływem zimna. Mam takie pytanie do czytających ten wątek, czy inne amortyzatory tej czy innej marki mają tak samo? Mam starego Marzocchi (smarownie i jednocześnie tłumienie - otwarta kąpiel olejowa) i z nim nie ma i nie było takich problemów nie tylko przy temperaturach 10 stopni, ale nawet przy minus 10 stopniach. Pytanie jakie mi się jeszcze nasuwa. Czy to co zamula to smar na goleniach czy może olej o zbyt dużej lepkości w tłumiku? Bo jak olej, to tylko kwestia jego wymiany na coś o niższej lepkości a jak smar, to może też i tutaj zadziałać i wymienić go na taki do pracy w niższych temperaturach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 25 Października 2022 Udostępnij Napisano 25 Października 2022 W Suntourach nie ma otwartej kapieli olejowej tak jak w Marzocchi. Musisz go sobie przeserwisować, Czyli olej o niskiej lepkości do tłumika. Ja leje 2,5 Fuchs silkolene RSF a szczególnie to miec odpowiedni smar niskotemperaturowy: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 26 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2023 Cześć, mam pytanie odnośnie montażu w amortyzatorze Santour AXON RLRC 29 tokena, tokenów. Z ogólnej wyczytanej wiedzy wiem, że taki zabieg poprawia czułość amortyzatora na wybieranie mniejszych nierówności i progresywną pracę czyli utwardzanie się pod koniec skoku, na czym mi zależy. Proszę o radę jak to wygląda w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 26 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2023 Dla czułości Suntourów kluczowe znaczenie ma smarowanie. Polecam przetestować ten smar:: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 Posmaruj nim uszczelki i ślizgi, a przede wszystkim obficie nałóż go na tłok sprężyny powietrznej (ten biały element z uszczelką). Nasmarowanie tłoka powinno zauważalnie poprawić czułość widelca. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2023 Zasadniczy wpływ na czułość, obok smarowania, to dobrze dobrana sprężyna negatywna do ciśnienia w pozytywnej. Mając do wyboru aż dwie twardości szansa, że trafisz jest znikoma. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 26 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2023 Dokumosa czyli co nie da się dobrać odpowiedniej sprężyny negatywnej bo nie ma wyboru. Czyli z czułości nici? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2023 Na twardej działa przyzwoicie jeśli ważysz w okolicy 85kg na miękkiej jeździł mój syn jak ważył 65kg i było nieźle. Ale o "wybieraniu liści" nie ma mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 1 Marca 2023 Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 (edytowane) W dniu 26.02.2023 o 11:24, Galvatron napisał: Dla czułości Suntourów kluczowe znaczenie ma smarowanie. Polecam przetestować ten smar:: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 Posmaruj nim uszczelki i ślizgi, a przede wszystkim obficie nałóż go na tłok sprężyny powietrznej (ten biały element z uszczelką). Nasmarowanie tłoka powinno zauważalnie poprawić czułość widelca. Używałeś tego smaru i zauważyłeś różnicę z doświadczenia? Pytam bo mam Judy butter Rock Shox'a i zastanawiam się czy ten będzie lepszy? "Dokumosa napisał: Na twardej działa przyzwoicie jeśli ważysz w okolicy 85kg na miękkiej jeździł mój syn jak ważył 65kg i było nieźle. Ale o "wybieraniu liści" nie ma mowy." Ważę trochę więcej niż 85 kg a na przysłowiowe wybieranie liści nie liczę . Ale zamulenie przy niskiej temperaturze jest duże. Wczoraj przy ujemnej temperaturze amor miał duży problem. Zauwałzyłem, że chodzi w dużym stopniu o smarowanie goleni. Jak przetrę golenie górne brunoxem wtedy jakby amor ożywa i pracuje lepiej. Edytowane 1 Marca 2023 przez bladawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Marca 2023 Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 (edytowane) Brunox chwilowo poprawia smarowanie ale jednocześnie długookresowo je degraduje bo rozpuszcza smar na ślizgach. W tych widłach częste serwisy to podstawa. Judy butter nadaje się pod uszczelki kurzowe ale na ślizgach sprawdza się średnio. Najlepiej sam przetestuj zanim zainwestujesz w... koszty przesyłki . Serwis dołu to 15min roboty. Nie trzeba nawet z roweru zdejmować widła. Edytowane 1 Marca 2023 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2023 Czy warto kupić ten smar? https://sklep.baribalbike.pl/produkty/smar-slick-honey-470-ml?sku=hs470 Ktoś ma doświadczenie w jego stosowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2023 Nie używałem slick, ale będzie pewnie bardzo podobny do SRAM butter. Tylko różnica w cenie nie pozwala mi na testy https://www.sbike.pl/sram-smar-sram-butter-grease-500ml-o_l_11030.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2023 Zrobiłem serwis dolnych lag, co prawda użyłem smaru, jaki akurat miałem, czyli Judy Buttler Rock Shox'a. Nie jest zimno, więc praca całkiem fajna po serwisie. Ale zastanawiam się nad innym smarem, tym bardziej, że ten smar, który mam już się kończy. Ponadto chciałem spróbować czegoś najlepszego. Dlatego zapytałem o ten smar Slik Honey, czy rzeczywiście warto go kupić, bo cena wskazuje, że jest rewelacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Zrobiłem pełny serwis Santour AXON RLRC 29. Używając przy tym smaru dedykowanego do amortyzatorów SRAM Butter. Wymieniłem też olej w kartridżu na nowy. Użyłem FUCHS SILKOLENE RSF 2,5 Lepkość oleju 2,5. Pracuje rewelacyjnie. Nigdy nie był tak czuły od nowości. Nic nie stuka ,bo wcześniej było słychać charakterystyczne klikanie podczas pracy. Dodam jeszcze, że zwiększyłem mu skok o ze 100 na 110 mm odejmując jeden dystans. Dołożyłem trzeciego tokena. Jedyne co mnie zastanawia, to mało wyczuwalny zakres regulacji tłumienia odbicia (regulowane czerwonym pokrętłem na na dole prawej goleni). Prawie go nie ma. Trudno mi powiedzieć czy dałem odpowiednią ilość oleju, bo wylałem z tłumika 30 ml. Wlałem nowego 32 ml. Może to za mało? Nie chciałem przesadzić w drugą stronę i nalać za dużo. Co ciekawe jak miałem jeszcze nie wkręcony tłumik w rękach i regulowałem to tłumienie to wyraźnie było czuć różnice na skrajnych położeniach pokrętła, od niemalże zerowego tłumienia do prawie całkowitego zblokowania. Albo coś źle zmontowałem, tylko co tam można źle zmontować? Albo trzeba wlać więcej oleju, albo olej powinien mieć większą lepkość? Ktoś coś może doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca A jak działa regulacha tłumienia kompresji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca 33 minuty temu, Dokumosa napisał: A jak działa regulacha tłumienia kompresji? Podobnie jak tłumienie odbicia praktycznie pomimo ustawienia pokrętła w skrajnych położeniach nie ma różnicy. Czy to by mogło oznaczać za małą ilość oleju albo za mała lepkość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca To jeśli objętość jest ok to za mała lepkość. Co do objetości lejsz do pełna tezymając tą cześć z tłokiem pionowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca (edytowane) No to zalałem za mało. Ale tyle było starego. Może ktoś wcześniej zalał za mało albo olej po prostu wyleciał? Edytowane 21 Marca przez bladawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Część mogła być w tym elemencie odp za tłumienie kompresji. Przyxzaj na yt jakiś manual jak się te tłumiki serwisuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.