spike123 Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Witam forumowiczów. Mam problem z biciem przedniego koła. Problem jest o tyle dziwny że obręcz jest w miarę prosta, bicie boczne to ok 0.25mm a góra dół ok 0,5mm. Po założeniu opony bicie koła ma ok 2mm. To co wyczytałem że opona mogła się źle ułożyć na obręczy, ale pasek który idzie na około opony jest widoczny na całem obwodzie. opona przed założeniem została posmarowana wazeliną. Opony nie jakieś chińskie badziewie, Maxxis Crossmark II 29 EXO TR. Z ciekawości założyłem jeszcze tylną oponę (taka sama) na przednie koło ale problem nie ustąpił. Na centrownicy obręcz z oponą ma takie samo bicie jak bez czyli 0.25mm. Już nie mam pomysłu co dalej z tym zrobić, pewnie najprościej, kupić nowe koła:) Pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Trochę namieszałeś z wyciąganiem wniosków na temat kół. Jeżeli przed i po założeniu opony, obręcz ma takie samo bicie, to dlaczego szukasz przyczyny w kołach? Odpowiedź jest prosta: masz krzywe opony. Niestety jest to już niemalże standardem i człowiek jest zdziwiony gdy opona jest prosta. Ostatnio miałem opony do Gravela za ponad 200 zł, które miały spore bicie. Topowy model dobrze znanego producenta. Jeżeli chodzi o MTB, to nie pamiętam opon które bicia nie miały. Taka to jest teraz jakość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Psiknij silikonem w spray po obwodzie z obu stron tak żeby wpłynął między oponę a obręcz. Spróbuj obrócić oponę na feldze. (Tak się kiedyś robiło przy krzywych nalewkach w samochodzie ) Nabij do max ciśnienia, aż ładnie wskoczy. Upuść żeby była miękka. Sprawdź po obwodzie czy dętka nie wlazła pod oponę, poobijaj nią o ziemie i znów napompuj. Jak nic nie da to opona krzywa i tyle. Nic nie zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Jeszcze jedna sprawa. Nie wiem jak ciasno siedzą te opony na obręczy, ale jeżeli są dość "lużne", a Ty jeszcze posmarowałeś wazeliną, to nie zdziw się jak podczas jazdy opona będzie się ruszała na obręczy. Efektem będzie ścięty wentyl dętki, bo zakładam że nie masz TL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Jeśli koło nierównomoernie naprężone na szprychah to założenie opony i pompunek może spowodować jego delikatne odkształcenie (jesli bicie o serwowane nie na oponie ale na obręczy powiększa się). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spike123 Napisano 20 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2022 34 minuty temu, PawelW84 napisał: Psiknij silikonem w spray po obwodzie z obu stron tak żeby wpłynął między oponę a obręcz. Spróbuj obrócić oponę na feldze. (Tak się kiedyś robiło przy krzywych nalewkach w samochodzie ) Nabij do max ciśnienia, aż ładnie wskoczy. Upuść żeby była miękka. Sprawdź po obwodzie czy dętka nie wlazła pod oponę, poobijaj nią o ziemie i znów napompuj. Jak nic nie da to opona krzywa i tyle. Nic nie zrobisz Obrócić nie obrócę bo opona jest kierunkowa, chyba że na próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 54 minuty temu, spike123 napisał: Na centrownicy obręcz z oponą ma takie samo bicie jak bez czyli 0.25mm. @Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spike123 Napisano 20 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2022 6 minut temu, Dokumosa napisał: Jeśli koło nierównomoernie naprężone na szprychah to założenie opony i pompunek może spowodować jego delikatne odkształcenie (jesli bicie o serwowane nie na oponie ale na obręczy powiększa się). Tak jak pisałem, obręcz z oponą czy bez ma takie samo bicie. 40 minut temu, ChuChu napisał: Trochę namieszałeś z wyciąganiem wniosków na temat kół. Jeżeli przed i po założeniu opony, obręcz ma takie samo bicie, to dlaczego szukasz przyczyny w kołach? Odpowiedź jest prosta: masz krzywe opony. Niestety jest to już niemalże standardem i człowiek jest zdziwiony gdy opona jest prosta. Ostatnio miałem opony do Gravela za ponad 200 zł, które miały spore bicie. Topowy model dobrze znanego producenta. Jeżeli chodzi o MTB, to nie pamiętam opon które bicia nie miały. Taka to jest teraz jakość... Troszkę dziwne że trafiłem dwie wadliwe opony:) Aha, koło z przodu jest w systemie bezdętkowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 To nie jest kwestia wadliwego egzemplarza, tylko niskiej jakości podczas procesu produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spike123 Napisano 20 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Szkoda że nie posiadam opony 29 innego producenta, miałbym porówanie. Czyli nie ma sensu próbować wycentrować koła na "zero"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Weź pod uwagę jeszcze to, że jak masz bicie 0.25mm w punkcie 0, to na szczycie opony będzie trochę większe. Obawiam się że bez oględzin, nikt za bardzo nie będzie Ci w stanie powiedzieć gdzie dokładnie leży problem. Jeżeli to nie jest jakieś wielkie bicie, że podczas jazdy czujesz że koło ucieka, to ja bym się bardzo nie przejmował. W MTB masz niskie ciśnienie, a opona dość mocno się ugina. Takie odchylenie 2mm niczego nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Nie. Krzywicy na oponie nie niweluje się krzywiąc samo koło. Poza tym bicie do 5mm w oponie mtb to dzisiaj nie wada tylko właściwie norma. Nawet najdrozsze weesje schwalbe czy conti miewają bicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Tak z boku zapytam a w zasadzie podkreślę co ktoś inny już napomknął: @spike123 wbiłeś w ogóle w ranty oponę wysokim ciśnieniem czy po prostu założyłeś, napompowałeś docelowe ciśnienie i jest krzywo? Skorzystałeś z rady kolegi: 1 godzinę temu, PawelW84 napisał: Nabij do max ciśnienia, aż ładnie wskoczy. Upuść żeby była miękka. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spike123 Napisano 20 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Tego że opona sama w sobie może mieć bicie nie brałem pod uwagę. Pozostaje cieszyć się jazdą na "wybrakowanych" oponach. W przyszłości jak wpadnie mi jakaś opona 29 innego producenta, to ciekawości porównam obie marki na tym samym kole. Wielkie dzięki:) 4 minuty temu, abdesign napisał: Tak z boku zapytam a w zasadzie podkreślę co ktoś inny już napomknął: @spike123 wbiłeś w ogóle w ranty oponę wysokim ciśnieniem czy po prostu założyłeś, napompowałeś docelowe ciśnienie i jest krzywo? Skorzystałeś z rady kolegi: ? Czy nabiłem wysokim ciśnieniem? Z kompresora poszło i było duże, myślę że ok 5atm. Tak jak pisałem, pasek na oponie, równo ułożył się względem obręczy, opona raczej na 100% dobrze wskoczyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 (edytowane) 5 godzin temu, spike123 napisał: Obrócić nie obrócę bo opona jest kierunkowa, chyba że na próbę. nie chodziło mi o obrócenie opony stronami tylko o obrócenie jej względem felgi o 180 stopni. Łapiesz ręką felgę i trzymasz ją w miejscu a druga łapiesz za oponę i przesuwasz je względem siebie. Najłatwiej to zrobić jak ściągniesz oponę z rantów do osi felgi. Po prostu może być tak że krzywizna opony trafiła na centrę felgi dlatego to bicie stało się tak widoczne. To był stary sposób oponiarzy za czasów Fiata 125p gdy miało się do czynienia z krzywymi nalewkami. Bieznik był nierówno zawulkanizowany na karkas. Jak to się niefortunnie nałożyło miejscami na krzywiznę felgi to nie szło wyważyć takiego koła. Edytowane 20 Października 2022 przez PawelW84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spike123 Napisano 21 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2022 oponę kilka razy ściągałem, więc wątpiące jest to że udało mi się założyć ją w tym samym miejscu. Tak myslę, że za kilka lat jak tak dalej pójdzie to będą robić szersze ramy, żeby opona nie ocierała o trójkąt lub o amortyzator, w sumie już boost jest:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 21 Października 2022 Udostępnij Napisano 21 Października 2022 Nie muszą robić, bo właśnie po to radzi się, żeby zostawić zapas miejsca w ramie. Te minimum 5mm, to właśnie miejsce na błoto, ugięcie koła, jego "bicie" czy właśnie krzywą oponę. Nie przejmuj się. Nie pamiętam kiedy miałem idealnie równe opony. Chyba za czasów szosowych, topowy model GP5000. Cała reszta była odkształcona mniej lub bardziej. No i tak jak pisałem. Gdyby to bicie była na wąskiej oponie szosowej, to by był problem. Natomiast jeżeli to duże MTB, to uznajmy że jest to akceptowalne. W ogóle najlepiej wrzuć filmik, wtedy będzie można to z grubsza ocenić. Bo może masz zupełnie źle odlaną oponę, która kwalifikuje się na gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 (edytowane) Trochę odkopię temat. Mam opony takie: https://www.vredestein.pl/bicycle-tyres/products/1397-PERFECT-4-SEASONS/ więc nie żadne badziewie. Za cholerę nie potrafię ich ułożyć na obręczy, zawsze jest bicie. Za każdym razem jeżdżę z tym do serwisu, ale da się ułożć prawidłowo. Gdy miałem nieco szersze obręcze, do hamulców v-brake to nie było takiego problemu, wystarczyło założyć, napompować do docelowego ciśnienia i już. Jak widzę, to problem wcale nie tak rzadki. To nawet nie o to chodzi, że opona jest krzywa jako taka, tylko czasem nie do końca wyskoczy z obręczy i się zaklinuje w złej pozycji, jak jest już napompowana do końca to nigdy się nie ułoży prawidłowo. Edytowane 8 Listopada 2022 przez leon7877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Używasz czegoś, co nada poślizg? Mi dobrze sprawdza się Schwalbe Easy Fit, ale Spray Silikonowy także. Mydliny trochę gorzej, ale też dawały radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 (edytowane) @leon7877przede wszystkim wychodzisz z błędnego założenia, że te opony to nie badziewie. Takie [problemy miewają najdroższe modele bardziej rozpoznawalnych marek. Należy dopuścić możliwość, że to prob związany z samą gumą. Edytowane 8 Listopada 2022 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 (edytowane) @Dokumosadopuszczam taką możliwość, ale uważam że w markowych oponach problem występuje rzadziej. Poza tym, fakty są takie że oponę da się ułożyć i że problemu nie było na innych obręczach. Nie wyobrażam sobie, aby opona była tak krzywa, że ma bicie i nie da się nic z tym zrobić - wtedy bym chyba ją reklamował. I w ogóle tak na marginesie, jestem bardzo zadowolony z tych opon, bo przede wszystkim są ciche. Jak jeździłem na tych, co były fabrycznie zamontowane (Maxxis Overdrive Excel), to nie dość że odczuwalnie ciężej się jeździło to już przy 40 km/h hałasowały tak, że było mnie słychać z kilku metrów. Edytowane 10 Listopada 2022 przez leon7877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.