Skocz do zawartości

[Triban 500] na początek używka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jeździłem na pożyczonym z decathlonu RC520. Jeździło się bardzo dobrze dlatego rozważam zakup używki. Jestem 100% początkującym na szosie. Pierwsza jazda właśnie z decathlon rent.

Czytałem tutaj na forum, że ogólnie polecacie te Tribany ale ja się kompletnie na osprzęcie nie znam. Możecie powiedzieć czy ten sprzęt (Sora) w poniższych Tribanach to dobry wybór?

Czy jest różnica pomiędzy Rc500 a rc520?

Czy poniższe ceny czyli koło 3tys zł to rozsądny wybór?

Dziękuję.

 

https://www.olx.pl/d/oferta/triban-rc500-rower-szosowy-z-hamulcami-tarczowymi-2022-sora-rozm-m-CID767-IDQpITi.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-gravel-triban-rc500-rozm-m-gratisy-CID767-IDR7YRv.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między rc500, a rc520 leży głównie w grupie czyli sora 9 rzędowa vs 105 11 rzędowa. Sora sama w sobie jest przyzwoitą grupą, natomiast jak śmigasz po terenie pagórkowatym, górzystym to lepiej mieć te 11przełożeń niż 9. W szutrówce używam właśnie sory 9rzędowej i mimo ultegry 11rzędowej na pokładzie w drugim sprzęcie nie doskwiera mi ona jakoś.  Rc520 ma też lepsze hamulce-to jakieś hybrydy, ale hamują lepiej niż te, które są w rc500 i są średnie. Czy to polecane rowery...ogólnie można tak powiedzieć choć mnie nie ujął.  To dobry sprzęt dla kogoś kto szuka sprzętu szosowego bardziej turystycznego, możliwości włożenia szerszej opony np.: 35citp.- tutaj jest godny polecenia. Osoby z zacięciem sportowym raczej poszukają czegoś innego używanego. Cena- cóż pamiętam jak nowe rc500 były za 2699zł. No ale czasy sprzed początku pandemii już nie wrócą, ceny też nie- świat się zmienił. Ogólnie jeśli miałbym wydać ponad 3k na rc500 to wolałbym poszukać używanego gianta contenda ar3- niedawno używki chodziło między 3300-4000zł. No chyba, że stawiasz na sakwy, bagażniki, błotniki itp...tutaj więcej możliwości da Tobie Triban.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek musisz wymyślić czy chcesz kupić "prawdziwą szosę", lekką, szybką, responsywną czy takie "niewiadomoco" jakim jest triban, gdzie masz możliwość montażu szerszych opon, zrelaksowaną pozycję itd, ogólnie dziadkowóz. 

Jeśli właśnie takiego dziadkowozu szukasz to triban będzie ok i w sumie wystarczy ci ta sora. W przypadku kiedy szukasz "szosy" to są na rynku o wiele ciekawsze a przede wszystkim lżejsze i mniej toporne konstrukcje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Tribana tiagra pasuje. Ten rower to absolutny entry level. Posłuży tylko do tego aby skrystalizować oczekiwania jakie będziesz miał w stosunku do następnej szosy.

Chyba że będziesz na nim kręcił okrążenia wokół okolicznych parków z okolicznymi "zgredos", wtedy rower na 105 może jawić się jako radykalna ekstrawagancja 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) dobrze, wszyscy się tu nie zmieszczą. 

Propozycje jakie dostajesz są luźne... bo ani nie wiemy do jakiego deca dasz radę dojechać po rower ani nawet jakiego jesteś wzrostu - chodzi wyłącznie o to że skoro jesteś rozsądny i przed zakupem zdecydowałeś się na wypożyczenie roweru (akurat o geometrii z kategorii - wycieczka do cioci po wazon) to warto iść tropem rozsądku i sprawdzić też nieco bardziej szosowy rower szosowy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, artur_ napisał:

 

 

Pozycja właśnie była całkiem w porządku. Czy to znaczy, że na innych szosach będzie bardziej wychylona do przodu? Mniej komfortowa?

Komfort rzecz względna, jednemu będzie wygodnie przy bardzo agresywnej pozycji a innemu przy maksymalnie wyprostowanej. Ty również po jednej przejażdżce nie wiesz co będzie dla ciebie lepsze, trzeba zrobić kilkaset kilometrów, potestować ustawienia, przyzwyczaić organizm do innych bodźców. 

 

Generalnie triban jest rowerem z mocno wyprostowaną (jak na szosowy) pozycją. Jest sporo modeli o podobnej geometrii a jeszcze więcej o "innych", mniej lub bardziej agresywnych (wychylenie do przodu, wysokość na jakiej masz kierownicę, kąty ramy itd). 

Moim zdaniem triban jest ok jest ok jeśli nie masz żadnych, sportowych ambicji a masz w planach założenie szerszej opony (która jeszcze bardziej, razem z wyprostowaną pozycją, spowolni cię na asfalcie) ale pozwoli na jakieś ostrożne pokonywanie mało wymagającego terenu. Jeśli szerszej opony "nie szosowej" montować nie zamierzasz to tego roweru kupować nie warto. Patrząc zupełnie obiektywnie on nie ma zalet technicznych, jego zaletą jest cena osiągnięta przez sporo kompromisów przy budowie i zastosowaniu komponentów słabej jakości (i ewentualnie ta możliwość wsadzenia szerokiej opony jak ktoś lubi) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

godne uwagi? Z tym, że ta Merida rozmiar S/M 52, więc nie wiem czy na wzrost 178cm nie za mała.

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-trek-domane-al2-disc-CID767-IDRpSDZ.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=2

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-merida-ride-disc-300-s-m-54cm-endurance-road-CID767-IDRk3mr.html

 

Edytowane przez artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...