kuba_0000 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Witam Posiadam hamulce Shimano mt200 i zastanawiam się nad wymianą tarcz na większe. Z przodu mam 180mm a z tyłu 160mm i chciałbym obie zmienić na 203mm. Pytanie brzmi: Czy potrzebuje coś dokupować? Czy to będzie pasować? Co trzeba wiedzieć o wymianie tarcz? Z góry dziękuje i czekam na szybkie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Adaptery oraz informację, czy widelec i rama wytrzymają taką zmianę. Nie wiem co tam masz, ale strzelam że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Rama może nie zmieścić tarczy 203. No i tarcza tarczy nierówna - powierzchnia musi być szlifowana nie tylko klepana na prasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Potrzebne będą adaptery (is/pm albo pm/pm), ale przedewszystkim jaki amor jaka rama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba_0000 Napisano 15 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2022 @Michal_288 @ChuChu Widelec rock shox judy a rama scott scale 970 rozmiar M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Tarcz nie zmieniaj, zapakuj tam zaciski czetero-tłokowe. W moim doświadczeniu więcej to daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Amortyzator na luzie, poducent podaje 220mm, a ramy nie umiem się doszukać. Najpierw bym kupił tarczę 203 i adapter 203 pm/pm na przód, a tą tarczę 180 z przodu bym sprawdził jak na tyle siedzi, jak o nic nie chaczy to bym zostawił. Moim zdaniem 180 na tyle bedzie bezpieczne nawet jak producent podaje max 160mm ale to głównie zależy od stylu jazdy. Jak lekka jazda to czemu nie nawet 203? @Electronite Ja bym na początku kupił tarcze-mniej kosztują niż najtańsze 4 tłoki shimano a mogą dać duża poprawę. Jak mt200 się rozleje to dopiero bym szukał jakiś fajnych hebli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba_0000 Napisano 15 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Dzięki za pomoc! Teraz sytuację mam rozjaśnioną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 @kuba_0000 jeszcze nie Tarcze zmien, ale nie na wieksze tylko na inne. Zaden 4 tloczek nie bedzie hamowal lepiej na zywicznych klockach niz tani hamulec, ale na co najmniej polmetalach. Recepta jest prosta i tania: Rozmiar tarcz zostaw seryjny, tylko wymien je na takie, ktore przyjmuja cos wiecej niz zywica. Jak zerkniesz na swoje tarcze to zobaczysz napis "resin pad only" Kup tarcze SM-RT64 lub wyzsze i zaloz klocki polmetalowe lub fullmetale (sam mam klocki Accent i naprawdę daja rade) Poczujesz spora roznice w sile hamowania, a koszt bedzie niewielki. Pytanie tez ile wazysz i z jak wysokich gor zjezdzasz? Jezeli powiedzmy, nie przekraczasz 80 kg i nie traktujesz tego roweru jak zjazdowki to fabryczny rozmiar tarcz jest ok. A jezeli nawet bedziesz chcial zmieniac rozmiar tarcz to zachowaj roznice w rozmiarze miedzy tylem, a przodem, bo wtedy hamulce beda dzialac rownomiernie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 Skąd się urwałeś? Tarcze rt64, pomijając, że nie są kompatybilne z zaciskami mt200 (ze wzgledu na szerokość), to od blisko 2 lat są produkowane w chinach, bez należytej obróbki powierzchni. Tym samym te tarcze zrównano co do jakości i działania ze wszystkimi tańszymi shimano pokroju rt-56 i niższymi. Druga sprawa - można przyjąć, że tarcze 180 względem tarcz 160 dadzą 12% większą siłe hamowania przy tej samej sile duszenia klamki. 203mm względen 160 to już 27% większa siła hamowania. Jesli natomiast rozchodzi się o 4-tłoczki to sama wymiana zacisków (nie polecam z klamką z mt200 i przewodem bh59) z mt200 na cokolwoek 4-tłoczkowego z shimano wnosi 28% (zakładając, że nic wiecej nie ulega zmianie - średnica i typ tarczy, materiał okładzin ciernych, klamka i przewód). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeStorm Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 Mam te hamulce i to 160 w elektryku 25kg. Sam ważę 80. Tył żyleta na żywicznych i jakichś tarczach badziewie. Przód nie hamował wcale. Spowalniał ale nie było możliwe zblokowanie koła czy nawet wyhamowanie z 20kmh a ja jeżdżę i 40. To był dramat nie hamulec. Wstawiłem tarcze rt86 bez wiedzy że są niezgodne ale dalej 160 (amor max ma 180). Do tego najtwardsze klocki full metaliki EBC. Efekt taki że teraz przód hamuje bardzo dobrze, mogę zblokować koło i podnosi mocno tył a jeżdżę z plecakiem parę kilo. Klocki są bardzo twarde i mocno rysują tarczę. Nie jest jednak na chwilę obecną obcinana tarcza jednak czy to przetrwa kilka sezonów wątpię. Zaczął bym od wymiany klocków na metaliki EBC moim zdaniem pomoże. Jak tarcza będzie dogorywać dokupił bym jakieś kompatybilne ale przygotowane pod metaliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 Faktycznie wg. Shimano te tarcze niby nie sa kompatybilne, ale nawet jezeli sa szersze to o ile? 0.1, 0.2 mm? To zadna roznica. Zmieszcza sie bez problemu i pewnie beda "dzwonic" mniej niz tarcza o wiekszej srednicy. Tak jak wspominalem wczesniej: klocki wymienic na conajmniej polmetale, ale koniecznie w parze z tarczami, bo tu nie chodzi o to, ze ta seryjna tarcza szybciej sie zuzyje, tylko twarde klocki na dzien dobry mocno ja poszarpia i o modulacji mozna zapomniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 Nie grubsza. Do tanich zacisķów wymagana jest szersza tarcza. Tanie zaciski mają szerokie klocki, które wystają poza obszar roboczy droższych (wąskich) tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 2 godziny temu, Maciek.B napisał: Faktycznie wg. Shimano te tarcze niby nie sa kompatybilne, ale nawet jezeli sa szersze to o ile? 0.1, 0.2 mm? To zadna roznica. Zmieszcza sie bez problemu i pewnie beda "dzwonic" mniej niz tarcza o wiekszej srednicy. Tak jak wspominalem wczesniej: klocki wymienic na conajmniej polmetale, ale koniecznie w parze z tarczami, bo tu nie chodzi o to, ze ta seryjna tarcza szybciej sie zuzyje, tylko twarde klocki na dzien dobry mocno ja poszarpia i o modulacji mozna zapomniec. 0.1 lib 0.2 to wzrost grubości. A tu mowa jest o szerokości powierzchni hamujacej. Za wąskie pióro tarczy to norma w moim zestawie magura mt5 i tarczach Sram centerline. Miałem kilka tych tarcz z różnymi hamulcami. Okładzina wyciera żebra tarczy jakieś 5 mm od rantu. ŻADNYCH problemów z tego powodu nie zarejestrowałem. W pracy przez 15 lat nie miałem szczęścia spotkać tarczy z urwaną powierzchnią hamującą , poza przypadkiem zerżnięcia jej na żyletkę. Ale to wartość która jest kilka lat czy kilkanaście tysięcy km od grubości rekomendujacej tarczę do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 W dniu 15.10.2022 o 20:10, Electronite napisał: Tarcz nie zmieniaj, zapakuj tam zaciski czetero-tłokowe. W moim doświadczeniu więcej to daje. Nope, jeśli już coś zmieniać, to w pierwszej kolejności rozmiar tarcz, zwłaszcza jeśli ktoś jeździ po górach. W drugiej kolejności eksperymenty z klockami, a dopiero na końcu zmiana zacisków/całych hamulców. Co mi po 4 tłoczkach jak na solidnym zjeździe tarcza 160mm mi się zacznie mienić kolorami tęczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.