Skocz do zawartości

[pedały] jaki dobry klucz i sposoby na odkręcanie


Rekomendowane odpowiedzi

Jaki sensowny klucz polecacie do pedałów? Mam problem z odkręceniem pedałów w damce KTM Sorento. Pedały wyglądają na oryginalne (wczesne lata 90-te). Psiknąłem WD i zasadziłem się z kopniakiem (w odpowiednią stronę) na klucz płaski 15 . Oczywiście klucz pękł (to był zeszlifowany zwykły płaski, bo normalny wiadomo za szeroki, dotychczasowo dawał radę ale nie tym razem) a pedał dalej na swoim miejscu.😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, schwinn0 napisał:

Na przyszłość kupić klucz o odpowiednim rozmiarze

Właśnie a jaki to dokładnie rozmiar tego klucza? 15 jakby najbliżej bo 14 nie wchodzi czy jakieś angielskiej miary?

1 godzinę temu, schwinn0 napisał:

Podjechać do najbliższego serwisu.

Raczej kupię klucz bo mam już kolejkę starszych "pacjentów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pękł klucz nazwijmy go "motoryzacyjny" to wszelkie "rowerowe" się najzwyczajniej porozginają (z bitulem włącznie). Jesli nie potrzebujesz już tych pedałów to zdejmij z nich korpus, zaciśnij za oś w dużym imadle przytwierdzonym do solidbego stołu i kręć za korbę. Alterbatywą jest dospawabie do osi nasadki 1/2" i kręcenie kluczem udarowym do kól.

Niestety po takim czasie stalowa oś w alu korbie mogły się już tak bardzo polubieć że są nierozłączne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki klucz jak na zdjęciu i daje radę. Często pedały mają też z tyłu wejście na imbusa, więc może dwoma na raz spróbuj? Spróbuj też opukać młotkiem oś pedału w okolicach miejsca, w którym wchodzi w korbę. Pomóc także może nagrzanie, a następnie schłodzenie zapieczonej części (rozszerzalność metalu). 

image.thumb.jpeg.164380ff7193c69fada33fd37b69e0a2.jpeg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dokumosa napisał:

Jeśli pękł klucz nazwijmy go "motoryzacyjny" to wszelkie "rowerowe" się najzwyczajniej porozginają (z bitulem włącznie).

Tylko że wg autora motoryzacyjny był dosztukowany do odpowiedniego rozmiaru (z mniejszego zrobiony większy). 

Dlatego zasugerowałem udanie się do najbliższego serwisu i pożyczenie od nich na sekundę odpowiedniego klucza 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czy pedały idą na smietnik? u mnie było tylko na imbus 6, oczywiscie się obrobiło gniazdo. Podszlifowanie osi z dwóch stron i do imadła. Od teraz zawsze leciutko dokrecam pedały, jeszcze nigdy mi się nie wykręciły. To samo z suportem tylko ręką dokręcam a nigdy się nie wykręcił. Polak mądry po szkodzie😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwinty pedałów się smaruje i jednak mocno dokręca. Palcami? Ja bym nie zaryzykował.

Ten motoryzacyjny klucz to był chyba zeszlifowany z grubości, a nie że dopasowany rozmiar. Zwykle normalne klucze 15 mm pasują, chyba że korba ma stalowe ramiona oblewane plastikiem, albo pedał ma mocno wystający do środka korpus wokół łożyska.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, JWO napisał:

Te pedały zostały przykręcone trzydzieści pare lat temu. Wtedy smar był towarem deficytowym, a imbus nie istniał ;) 

No właśnie ja mam taki przypadek z wolnobiegiem, choć był on skręcany w fabryce nie 30 a zaledwie 5 lat temu i też nie mogę odkręcić bo pewnie skręcili na sucho. Na szczęście jeszcze działa więc też nie mam parcia żeby to za wszelką cenę odkręcić, chciałem tylko sobie polepszyć i wymienić wolnobieg na lepiej zestopniowany do moich potrzeb 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem klucz Proxa YC-163L, taki długi z rączką. I co mnie rozwaliło to, że się oczywiście wiedząc co było przyłożyłem jakbym miał urwać je z korbą, a tu lekko poszło jakby słabo było dokręcone 🙄

Czyli albo ruszyłem tym złamanym kluczem (zeszlifowany na grubość zwykły marketowy 15 co by nie snuć domysłów) albo zadziałało WD40 (do kręcenia przystąpiłem po ok 2 min od aplikacji) albo rozruszały się później przez kilka dni w normalnej pracy podczas jazdy.

Na imbus próbowałem wcześniej ale też nie szło ruszyć prędzej by się klucz obkręcił (może teraz by poszło be tego klucza).

Klucz na pewno się jeszcze przyda, wygląda dość solidnie ale tym razem się nie spracował. Nowe pedału po oczyszczeniu gwintów dostały trochę smaru na montaż, może kiedyś ktoś będzie miał lżej ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno miałem do odkręcenia stary, nietypowy, chiński suport. Nawet tu pytałem o radę. Nic nie działało. Siedział jak przyspawany. Zalałem WD40, smarem (to był suport z łożyskami kulkowymi) złożyłem z powrotem. Pół roku było dobrze, ale w końcu trzeba było wymienić. Kombinowałem z tydzień (teoretycznie). Piłka do metalu, warsztat samochodowy, nowa rama (to jest stara damka z Deca). W końcu chciał, nie chciał musiałem się zabrać za naprawę. Zrezygnowany, podszedłem z żabką. Nawet nie musiałem naciskać. Odkręciłbym chyba palcami :D. Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł (no i biegu do WC 😛 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...