Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
18 godzin temu, chudzinki napisał:

Czyli musi być oryginalna shimanowska.

Zębatki Alfine i Nexus powinny być kompatybilne ale nic sobie za to uciąć nie dam. Innych producentów z takim samym systemem montażu też będą wtedy pasować.

@KSikorski

Owszem Shimano nie zaleca schodzić poniżej 2:1 ale spokojnie można zejść i nic strasznego się nie dzieje.
W swojej Inter 8 mam obecnie 36:20, a przez jakiś czas miałem 38:22. Na 4 dolnych przełożeniach nic mi nie przeskakiwało, na 4 górnych potrafi ale tam uślizgi się pojawiały już w okresie jak mieściłem się w zaleceniach. Na podjazdach nie mam problemu (do niskich kilkunastu % nachylenia, potem już nie daję rady), co najwyżej na bardzo silnym szarpnięciu do sprintu.

 

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Z tego co wiem to alfine ma takie same zębatki jak nexus a do nesusa są i 22t. Korba jak ma nie wymienne zębatki, to kupić inna, najlepiej z wymiennymi zębatkami.

  • +1 pomógł 1
Napisano
27 minut temu, zekker napisał:

Owszem Shimano nie zaleca schodzić poniżej 2:1 ale spokojnie można zejść i nic strasznego się nie dzieje.

Mi nawet na fabrycznej konfiguracji potrafiło się ślizgać sprzęgło. Sam dla siebie bym wolał przejść na alfine 11 zamiast zmiękczać alfine 8.

Napisano

Mi też potrafiło ale tak jak pisałem, trzeba mocno depnąć, przy normalnej jeździe problem praktycznie nie występuje, nawet obecnie po 38k km, przełożeniu niższym niż zalecane i braku serwisu przez ostatnie kilka lat.
To sprzęt miejsko turystyczny, a nie sportowy, ma swoje ograniczenia.

Alfine 11 najniższy bieg ma identyczny z 8, więc i tak trzeba wyjść poza zalecenia.

Napisano
W dniu 14.10.2022 o 18:39, KSikorski napisał:

Zbytnie zmiękczenie nie jest zalecane przez producenta, zacznie przepuszczać sprzęgło

O tym nie słyszałem, może dlatego, że nigdy nie miałem styczności z takim napędem ani mnie to interesowało 😀.

Przekażę znajomemu informację od Was i jak się zdecyduję to być może wrócę z dodatkowymi pytaniami.

Póki co dziękuję wszystkim za pomoc 😉.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Cześć 

Zrobiłem parę tysięcy na takim "zabronionym" przełożeniu i dalej jeżdżę :)

Problem był tylko od nowości bo piasta miała za mało smarowania ,w fabryce skończyła się tuba ze smarem :)

Nigdy nie miałem "uślizgu" bardziej po zmianie z 4 na 5 i za szybkim depnięciu potrafiło przeskoczyć coś (chyba że to ten uślizg ?) 

Piasta dawała radę na naprawdę stromych podjazdach :)

20220624_160319.jpg

20220625_101931.jpg

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 14.10.2022 o 17:41, RabbitHood napisał:

Ale powiem ci, że ten napinacz to wygląda komicznie - coś jakby ktoś nóż do pizzy zamontował pod kaset

Za to łańcuch zakłada się zdecydowanie łatwiej niż w CT-S500, ale nadaje się tylko do napędów 1 rzędowych

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...