Skocz do zawartości

[Opony 28 cali do crossa] faktyczny rozmiar


bob555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam teraz oponę 700x35c i jak dla mniejest trochę wąska do jeżdżenia po miejskich krawężnikach i lekkich ścieżkach leśnych.  Do roweru wg producenta wejdzie opona 38C, no ale może wziąłbym coś w rozmiarze np 700x40c z gładkim bieżnikiem na miasto-asfalt 95% i ścieżki leśne 5%.

Czy mógłby mi ktoś podać faktyczną szerokość opon np:

  • Continental Ride City  28 x 1,6 42-622 - 700 x 42C
  • Continental Ride Tour 28 x 1.6 42-622
  • MICHELIN Protek DD100750 40-622 28 × 1.50 
  • MICHELIN Protek DD100725 42-622 28 × 1.60

 

Teraz mam CONTINENTAL Contact Speed prawdopodobnie (nadruk już się powycierały) 700x35C - 37 mm wg suwmiarki. Oponki są bardzo dobre na asfalt, ale na miejskich krawężnikach trochę za wąskie jak dla mnie. Zresztą one są dość lekkie i mają cienkie ścianki. Po mieście wala się masa potłuczonych butelek po małpkach i są już przez to w wielu miejscach ponacinane i zniszczone przez drobinki szkła. Kiedyś nawet kapcia od potłuczonej butelki na placu zabaw dla dzieci złapałem......

Jak ktoś nie ma dokładnie tych modeli i rozmiarów to mógłby być o jeden mniejszy czy większy. Jakoś sobie obliczę mniej więcej szerokość.  Mój budżet to 75-85 za sztukę.

 

Z góry dziękuję. 

 

Bob

 

 

Edytowane przez bob555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Teraz mam CONTINENTAL Contact Speed prawdopodobnie (nadruk już się powycierały) 700x35C - 37 mm wg suwmiarki. Oponki są bardzo dobre na asfalt, ale na miejskich krawężnikach trochę za wąskie jak dla mnie. Zresztą one są dość lekkie i mają cienkie ścianki.

W takim razie masz złe ciśnienie albo nie masz techniki jazdy. Mam je w rozmiarze 32c, jeżdżę wszędzie i są naprawdę dobre. Nie w oponie leży Twój problem.

Co do stwierdzenia że coś dość lekkie i mają cienkie ścianki, to bardziej się mylić nie możesz. Te opony są pancerne i potwornie ciężkie. Tam jest gruba warstwa gumy z dodatkowymi wkładkami. Te opony są naprawdę szybkie i bardzo odporne. Pamiętaj że wraz ze wzrostem ilości gumy i wkładek, spada komfort jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi na tych Continentalach Contact Speed mam masę nacięć od szkiełek. Wcale nie są takie pancerne. Może w twoim mieście nie ma tylu lumpów co wszędzie butelki  tłuką . Te opony mają już ze 4-5 tysięcy. Fakt, że jakieś Kendy czy Mitasy po 2 latach parcieją a po tych nic takiego nie widać. Jedna jest już łysa a drugą ostatnio najechałem przez nieuwagę na kamień  bo akurat się  posilałem i jechałem bez trzymanki. W każdym bądż razie dziura jest na 10 mm. Dałem jakąś podkładkę, ale długo nie wytrzyma.... Koła pompuję z tyłu do 4-4,5 atmosfer, z przodu do 4. Jeżdżę po mieście do 25-28 km/h przy zjazdach ze ścieżek rowerowych czy krawężników trochę  czuć. Na płaski asfalt są super, ale na miasto takie se. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie: https://www.bicyclerollingresistance.com/ oprócz oporów toczenia jest podawana odporność na przebicie. Zwróć uwagę na parametr: Total Puncture Score Tread. Powinieneś celować w wartość powyżej 70 pkt przy wyborze opon. Wtedy będziesz miał spokój z przypadkowymi przebiciami na niewielkich ostrych przedmiotach takich jak np. drobiny szkła po rozbitych butelkach. Jednak z budżetem poniżej 100 zł ciężko będzie znaleźć oponę która jednocześnie została przetestowana i ma ten parametr na przyzwoitym poziomie. Z budżetowych opon odpornych na przebicie mogę polecić Schwalbe Marathon Mondial, np. takie: https://www.rowerystylowe.pl/p-3491/schwalbe-marathon-mondial-28-x-14-37-622 Kończę właśnie drugi komplet tych opon czyli mam na nich około 60.000 km przebiegu i zero przebić przez ten czas (jeżdżę na dętkach). A te 70 pkt wynika z mojego doświadczenia z oponami Panaracer Gravelking SS+. Też żadnych przebić przez około 7000 km. Natomiast na identycznych oponach tylko w wersji bez plusa jeździ prowadzący jeden z kanałów na YT i miał na dystansie 12.000 km trzy awarie ogumienia. Z tym że wersja bez plusa ma parametr Total Puncture Score Tread - 45 pkt natomiast moja właśnie te 70 pkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę 75kilo, 13 kg rower + 2-3 kilo bagażnik, torba i jakiś prowiant jak na piknik na weekend jedziemy, W tym roku zrobiłem 1600 km. Generalnie robię wycieczki po 25-30 km. Czasem do 40-50.  Kluczowy dla mnie jest faktyczny rozmiar tych opon. Jak kupowałem dziecku do kół 27.5 Michelinki tylu city jakieś 1,6 to faktyczny rozmiar był mocno zaniżony w stosunku do tego co na metce. Powinny mieć 42 mm a było też koło 37 jak u mnie w 35c

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większą różnicę poczujesz zmieniając ciśnienie niż zwiększając szerokość o 3 czy 5mm. Możesz też dać na przód szerszą (poprawi to trakcję) bo zazwyczaj jest więcej miejsca a tył zostawić jak jest (pamiętaj że musisz mieć choć trochę zapasu, 1 czy 2mm na stronę to proszenie się o kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sorry za odgrzewanie starego kotleta, ale może komuś się przyda:

Kupiłem :

  • MICHELIN Protek DD100750 40-622 28 × 1.50 
  • MICHELIN Protek DD100725 42-622 28 × 1.60

Te szersze na mojej feldze mają około 42 mm szerokości. W moim rowerze jest może 3 mm luzu między ramą a oponą z jednej strony i 5 z drugiej - trochę mało. Założyłem do roweru żony, gdzie miała stare sparciałe mitasy o rozmiarze 47-622

Te węższe mają szerokość około 37 mm. Wolałbym coś w rozmiarze 40 lub nawet 42, ale tak już zostawiłem. Niestety szersze nie wejdą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...