ChuChu Napisano 9 Października 2022 Udostępnij Napisano 9 Października 2022 Hej, Dwa szybkie pytania, co do tych opon: https://www.schwalbe.com/en/road-reader/schwalbe-pro-one-tle 1. Czy te opony mogą być używane z dętką? Bo nieco zgłupiałem czytając opis 2. Wersja "Transparent". O co chodzi? To jest to samo co "Tan Wall"? Google miesza dość mocno w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 9 Października 2022 Udostępnij Napisano 9 Października 2022 I musi być używany uszczelniacz Doc Blue, inaczej nie będa działać. Tak w zasadzie to tam nigdzie nie jest napisane że nie będa działać z dętkami. Bo dlaczego nie? Chyba że maja kolce od środka Stawiam na marketingowy bełkot 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 (edytowane) J.w., na niemieckiej stronie jest inaczej sforumowane to najważniejsze zdanie: The TLE tire is specially made for tubeless use and thus offers the very best performance. TLE tires must always be run with sealant. vs Der TLE-Reifen ist speziell für die Tubeless-Anwendung ohne Schlauch konzipiert und bietet so die mit Abstand beste Performance. Trzymałbym się niemieckiego opisu tj. opona zaprojektowana została pod Tubeless i wtedy oferuje najlepszą wydajność. Wygląda na to, że ktoś uważa rynki poza DE bardziej podatne na marketingowy bełkot. Ad.2) Transparent czyli bok opony nie ma nałożonej warstwy czarnej gumy. W Continentalu i Pirelli jest to kolor brązowy - nie beżowy. Edit: a co do Doc Blue - na pudełku widnieje napis Made in USA by Stans NoTubes, czy coś takiego 😉 Edytowane 10 Października 2022 przez marcesco 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Dzięki! Opony zamówione. Co do Transparent, to dla mnie jest to jakaś abstrakcja. Głupszego określenia nie mogli użyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 (edytowane) Odebrałem opony w rozmiarze 700x34, ścianki w kolorze brązowym. Jeżeli chodzi o właściwości jezdne, to się przekonam się dopiero na wiosnę. Natomiast jakość wykonania z punktu widzenia estetyki, to jest poziom opon za 50 zł. Cała opona jest brązowa, a na to jest nałożony czarny bieżnik. Szkoda tylko, że całość jest pofalowana. Tu trochę czarnego, tu brązowego. Na boku natomiast jest kolejna warstwa, powodująca że mamy kolejny odcień brązowego. Oczywiście ona też nie jest równa. Z zalet ( fajne czasy, że trzymanie się prawdy to zaleta...), obydwie opony trzymają się wagi katalogowej 360g. Jedna waży dokładnie 360g, druga 366g. Tutaj, po lewej stronie widać nierówny czarny kolor: Tutaj pod literką "L" znowu nierówny brązowy. Ja wiem, trochę czepianie się, no ale to są opony za 250 zł/szt. Oczywiście zdjęcia nie są moje, ale wygląda to tak samo. Mocno się zastanawiam na zwrotem... Edytowane 11 Października 2022 przez ChuChu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Wywal to w cholere. Miałem je na pierwszy montaż w dwóch rowerach. W rozmiarze 700x28C. Biły jak szalone, a dwie dostały wybrzuszeń po około 1600km. Wywaliłem. Poza tym nie mają jakichś wybitnych właściwości jezdnych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Miałeś PRO One czy One? W którym roku? Bo te które mam, z pomarańczowym logo, to nowa wersja. Trochę dziwi mnie Twoja opinia, bo są stawiane praktycznie na równi z GP5000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Dokładnie takie: Schwalbe PRO ONE Microskin, TL-Easy, Fold, 700x28C Nie wiem jaki był rok produkcji, ale obstawiam, że 2021. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Miałeś stary model. Nowy podobno jest znacznie poprawiony. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Moje tez miały pomarańczowe logo, tyle tylko że nie miały beżowych ścianek. Całe czarne. Może w rozmiarze 34C zachowują sie lepiej. Jak nie ciśniesz w korby i będziesz pompował 5 bar, to pewnie będą cacy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Przekonam się na wiosnę, chyba że zdecyduję się odesłać. Na razie cały czas mam mieszane uczucia. To opony do Gravela, więc zależało mi na czymś w miarę szerokim. W takim rozmiarze są tylko te Schwalbe, nowe Vittoria Corsa o raczej słabej opinii i wybitnie mało znane Continental Grand Prix Urban. Pompował będę do jakiś 3 Barów, bo ważę bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 To będzie poniżej minimum, które w tym przypadku wynosi coś koło 5,5psi czyli jakieś 3,8 bar. Bezpiecznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 To chyba mało możliwe, bo Max to 4.5 Bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Sorry, odniosłem się do 700x28C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Ciekawa sprawa. Na stronie Max to 4.5 Bara, na oponie... 5 Barów. Ah to Schwalbe. Raczej te opony nie zmienią mojej opinii o ich produktach, a trochę na to liczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 17 godzin temu, ChuChu napisał: Cała opona jest brązowa, a na to jest nałożony czarny bieżnik. Szkoda tylko, że całość jest pofalowana. Tu trochę czarnego, tu brązowego. Zanabyłem jakoś w czerwcu Pirelli Cinturato Gravel H i jest dokładnie jak piszesz, ale nie przykładam do tego dużej wagi. Wydaje mi się, że w Terra Speed było podobnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 12 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2022 W GP5000 tak samo, oglądałem zdjęcia. Trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 Masa "kolorowych" opon jest "nieładna" chociaż nie wszystkie bo np. corsy speed są jak z lasera. Nawet teraz patrzę na rower którym do pracy przyjechałem z przodu mam stradę od challenge'a z tyłu corsę od vittorii i obie są plamiate i mają krzywe paski i... w sumie da się z tym żyć. za to o tym: 15 godzin temu, ChuChu napisał: nowe Vittoria Corsa o raczej słabej opinii to napisz coś więcej. Co z nią nie tak? Nowej co prawda jeszcze nie mam ale corsa w wielu odmianach to moja podstawowa opona, zawsze ceniłem. Znajomi jeżdżą na nowej - nikt nie narzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 12 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2022 Mam na myśli Corsa N.ext. Podobno opory toczenia mocno wzrosły, a oplot bawełniany zastąpił nylon. Na Bike Rolling Resistance są bardzo nisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 Tak, domyśliłem się, że o nexty chodzi, (o nylonie też wiem). Myślałem że może coś poza suchymi danymi z kręcenia na stalowym bębnie przeczytałeś. Mam swoje zdanie na temat oceny opon po jednym laboratoryjnym parametrze... krótko napiszę... im opona mocniej trzyma (np. na mokrym zakręcie) tym odważniej i szybciej jeździsz, rzadziej gubisz koło etc... po wyjściu z laboratorium ważniejsze od 2Watów oporów jest to... na co opona pozwoli głowie. PS. ja bym się plamkami i krzywiznami krawędzi nie przejmował. Prawie nie ma kolorowych gum bez takich "uroków". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 12 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2022 No to dałeś mi do myślenia, bo Vittoria jest też dostępna w 700x34, a na dodatek jest sporo tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 12 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2022 Opony zwróciłem. Uważam że jeżeli za komplet płaci się ponad 500 zł, to trzeba być w 100% przekonanym. Ja nie jestem i mimo że to głównie kwestie estetyczne, to uważam że nie powinno to tak wyglądać. Znalazłem nawet jedno miejsce, gdzie opona wyglądała na lekko "przytopioną". Jeżeli chodzi o Schwalbe, to zdania o ich oponach nie zmienię. Przepłacona tandeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 11 godzin temu, ChuChu napisał: No to dałeś mi do myślenia, bo Vittoria jest też dostępna w 700x34, a na dodatek jest sporo tańsza. To jest krok w dobra stronę 😎 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 14 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2022 Schwalbe odesłałem, a właśnie odebrałem Vittoria Corsa N.ext 700x34 pod dętkę, nie TLR. Opona jak opona, ciężko się do czegoś przyczepić, czyli jest już nieźle. Środkowa część jest nieco plastikowa, ale byłem na to przygotowany, czytając specyfikację. No i pojawia się temat wagi. Katalogowo przedstawia się to tak: TLR 395g Tube/ Foldable 315g Realna waga wersji "Foldable" pod dętkę to: 1. 228g 2. 240g Nie wiem jak to możliwe, ale odstępstwo od wagi katalogowej jest gigantyczne. Dodatkowo, w mojej głowie jest to waga przyzwoitych opon 25c, a nie 34c. Opcje są dwie. Świat poszedł mocno do przodu albo te opony to "nakładki" na dętki. Plus jest taki, że w stosunku do aktualnych opon które wcale ciężkie nie są, zrzucę prawie 400g. Pytanie tylko, czy nie będzie to okupione odpornością na przebicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 Ewidentny bajzel na stronie - zobacz jak kształtuje się waga dla mniejszych rozmiarów. Przeskoki są nieproporcjonalne a najwęższa opona jest cięższa od kolejnej szerszej o 15 gram... Pierdoły jakieś. Z drugiej strony zawsze vittoria była pod względem prognoz o swoich oponach bliska prawdy - ja gustuje w tych w rozmiarze 25c: https://www.vittoria.com/ww/en/tyres/road-tires/corsa-speed i w tych: https://www.vittoria.com/ww/en/tyres/road-tires/corsa-control i każda jedna jaką położyłem na wadze miała prawie dokładnie tyle ile w tabeli (no wiadomo +/- 3 gramy) Tym bardziej się dziwię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.