Skocz do zawartości

[Opony] Schwalbe PRO One


ChuChu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

I musi być używany uszczelniacz Doc Blue, inaczej nie będa działać. :D 

Tak w zasadzie to tam nigdzie nie jest napisane że nie będa działać z dętkami. Bo dlaczego nie? Chyba że maja kolce od środka :D 
Stawiam na marketingowy bełkot

 

Napisano

J.w., na niemieckiej stronie jest inaczej sforumowane to najważniejsze zdanie:

The TLE tire is specially made for tubeless use and thus offers the very best performance. TLE tires must always be run with sealant.

vs

Der TLE-Reifen ist speziell für die Tubeless-Anwendung ohne Schlauch konzipiert und bietet so die mit Abstand beste Performance.

Trzymałbym się niemieckiego opisu tj. opona zaprojektowana została pod Tubeless i wtedy oferuje najlepszą wydajność. Wygląda na to, że ktoś uważa rynki poza DE bardziej podatne na marketingowy bełkot.

 

Ad.2) Transparent czyli bok opony nie ma nałożonej warstwy czarnej gumy. W Continentalu i Pirelli jest to kolor brązowy - nie beżowy.

 

Edit: a co do Doc Blue - na pudełku widnieje napis Made in USA by Stans NoTubes, czy coś takiego 😉

Napisano

Odebrałem opony w rozmiarze 700x34, ścianki w kolorze brązowym. 

Jeżeli chodzi o właściwości jezdne, to się przekonam się dopiero na wiosnę. Natomiast jakość wykonania z punktu widzenia estetyki, to jest poziom opon za 50 zł. 

Cała opona jest brązowa, a na to jest nałożony czarny bieżnik. Szkoda tylko, że całość jest pofalowana. Tu trochę czarnego, tu brązowego. Na boku natomiast jest kolejna warstwa, powodująca że mamy kolejny odcień brązowego. Oczywiście ona też nie jest równa.

Z zalet ( fajne czasy, że trzymanie się prawdy to zaleta...), obydwie opony trzymają się wagi katalogowej 360g. Jedna waży dokładnie 360g, druga 366g.

Tutaj, po lewej stronie widać nierówny czarny kolor:

Schwalbe-Pro-One-TLE-34_2-1340x754.jpg

Tutaj pod literką "L" znowu nierówny brązowy.

Schwalbe-Pro-One-TLE-34mm.jpg

Ja wiem, trochę czepianie się, no ale to są opony za 250 zł/szt. Oczywiście zdjęcia nie są moje, ale wygląda to tak samo.

Mocno się zastanawiam na zwrotem...

Napisano

Wywal to w cholere. Miałem je na pierwszy montaż  w dwóch rowerach.  W rozmiarze 700x28C. Biły jak szalone, a dwie dostały wybrzuszeń po około 1600km. Wywaliłem. 

Poza tym nie mają jakichś wybitnych właściwości jezdnych. 

Napisano

Miałeś PRO One czy One? W którym roku?

Bo te które mam, z pomarańczowym logo, to nowa wersja.

Trochę dziwi mnie Twoja opinia, bo są stawiane praktycznie na równi z GP5000.

Napisano

Moje tez miały pomarańczowe logo, tyle tylko że nie miały beżowych ścianek. Całe czarne. 

Może w rozmiarze 34C zachowują sie lepiej. Jak nie ciśniesz w korby i będziesz pompował 5 bar, to pewnie będą cacy.

Napisano

Przekonam się na wiosnę, chyba że zdecyduję się odesłać. Na razie cały czas mam mieszane uczucia.

To opony do Gravela, więc zależało mi na czymś w miarę szerokim. W takim rozmiarze są tylko te Schwalbe, nowe Vittoria Corsa o raczej słabej opinii i wybitnie mało znane Continental Grand Prix Urban.

Pompował będę do jakiś 3 Barów, bo ważę bardzo mało.

Napisano

Ciekawa sprawa. Na stronie Max to 4.5 Bara, na oponie... 5 Barów.

Ah to Schwalbe. Raczej te opony nie zmienią mojej opinii o ich produktach, a trochę na to liczyłem.

Napisano
17 godzin temu, ChuChu napisał:

Cała opona jest brązowa, a na to jest nałożony czarny bieżnik. Szkoda tylko, że całość jest pofalowana. Tu trochę czarnego, tu brązowego.

Zanabyłem jakoś w czerwcu Pirelli Cinturato Gravel H i jest dokładnie jak piszesz, ale nie przykładam do tego dużej wagi. Wydaje mi się, że w Terra Speed było podobnie.

Napisano

Masa "kolorowych" opon jest "nieładna" chociaż nie wszystkie bo np. corsy speed są jak z lasera. Nawet teraz patrzę na rower którym do pracy przyjechałem z przodu mam stradę od challenge'a z tyłu corsę od vittorii i obie są plamiate i mają krzywe paski i... w sumie da się z tym żyć. ;)

za to o tym:

15 godzin temu, ChuChu napisał:

nowe Vittoria Corsa o raczej słabej opinii

to napisz coś więcej. Co z nią nie tak?

Nowej co prawda jeszcze nie mam ale corsa w wielu odmianach to moja podstawowa opona, zawsze ceniłem. Znajomi jeżdżą na nowej - nikt nie narzeka. 

Napisano

Tak, domyśliłem się, że o nexty chodzi, (o nylonie też wiem). Myślałem że może coś poza suchymi danymi z kręcenia na stalowym bębnie przeczytałeś.

Mam swoje zdanie na temat oceny opon po jednym laboratoryjnym parametrze... krótko napiszę... im opona mocniej trzyma (np. na mokrym zakręcie) tym odważniej i szybciej jeździsz, rzadziej gubisz koło etc... po wyjściu z laboratorium ważniejsze od 2Watów oporów jest to... na co opona pozwoli głowie. ;) 

PS. ja bym się plamkami i krzywiznami krawędzi nie przejmował. Prawie nie ma kolorowych gum bez takich "uroków".

Napisano

Opony zwróciłem.

Uważam że jeżeli za komplet płaci się ponad 500 zł, to trzeba być w 100% przekonanym. Ja nie jestem i mimo że to głównie kwestie estetyczne, to uważam że nie powinno to tak wyglądać. Znalazłem nawet jedno miejsce, gdzie opona wyglądała na lekko "przytopioną".

Jeżeli chodzi o Schwalbe, to zdania o ich oponach nie zmienię. Przepłacona tandeta.

Napisano
11 godzin temu, ChuChu napisał:

No to dałeś mi do myślenia, bo Vittoria jest też dostępna w 700x34, a na dodatek jest sporo tańsza.

To jest krok w dobra stronę 😎

Napisano

Schwalbe odesłałem, a właśnie odebrałem Vittoria Corsa N.ext 700x34 pod dętkę, nie TLR.

Opona jak opona, ciężko się do czegoś przyczepić, czyli jest już nieźle. Środkowa część jest nieco plastikowa, ale byłem na to przygotowany, czytając specyfikację.

No i pojawia się temat wagi. Katalogowo przedstawia się to tak:

TLR 395g

Tube/ Foldable 315g

Realna waga wersji "Foldable" pod dętkę to:

1. 228g

2. 240g

Nie wiem jak to możliwe, ale odstępstwo od wagi katalogowej jest gigantyczne. Dodatkowo, w mojej głowie jest to waga przyzwoitych opon 25c, a nie 34c.

Opcje są dwie. Świat poszedł mocno do przodu albo te opony to "nakładki" na dętki.

Plus jest taki, że w stosunku do aktualnych opon które wcale ciężkie nie są, zrzucę prawie 400g. Pytanie tylko, czy nie będzie to okupione odpornością na przebicia.

 

Napisano

Ewidentny bajzel na stronie - zobacz jak kształtuje się waga dla mniejszych rozmiarów. Przeskoki są nieproporcjonalne a najwęższa opona jest cięższa od kolejnej szerszej o 15 gram... Pierdoły jakieś.

Z drugiej strony zawsze vittoria była pod względem prognoz o swoich oponach bliska prawdy - ja gustuje w tych w rozmiarze 25c:

https://www.vittoria.com/ww/en/tyres/road-tires/corsa-speed i w tych: https://www.vittoria.com/ww/en/tyres/road-tires/corsa-control

i każda jedna jaką położyłem na wadze miała prawie dokładnie tyle ile w tabeli (no wiadomo +/- 3 gramy)

Tym bardziej się dziwię...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...