mudia Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 (edytowane) Hamulce mają 5 miesięcy. Tłoczki po jednej stronie nie ruszały się. Rozebrałem zacisk i wyjąłem tłoczki. Uszczelki tłoczków wyjąłem - nie miały żadnych uszkodzeń, idealnie gładka powierzchnia styku z tłoczkiem. Tłoczki delikatnie przeszlifowałem papierem 2000. Płyn przepływa wszystkimi kanałami. Po inspekcji uszczelki włożyłem z powrotem, przesmarowałem smarem do hamulców z DOT i zainstalowałem z powrotem tłoczki. Zacisk złożyłem i zainstalowałem w rowerze. Hamulce odpowietrzyłem 3 krotnie opukując sam zacisk (obawiałem się kieszonek z powietrzem). Tłoczki chodzą równo (są równo wysunięte), ale nie wracają i zaciskają się coraz bardziej na tarczy. Uszczelki są oryginalne, więc raczej nie napuchły, chyba że ktoś dał ciała w fabryca Avid 😕 Tracę pomysły, co dalej? Może szlifowanie tłoczków było złym pomysłem? Edytowane 1 Października 2022 przez mudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Naoliwiłeś miejsce styku tłoczków z uszczelkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Tego się nie oliwi, bo płyn DOT rozpuszcza smary i nie ma to najmniejszego sensu. Jak udało ci się wyjąć tłoczek i wsadzić go z powrotem, to gumy nie są spuchnięte. Tak samo, tłoczek nie cofa się wcale przesuwając się względem gumy. On się na niej wychyla. I potem ta uszczelka odprężając się, wciąga tłoczek do środka. Czy tarcze się blokują? Bo to tak może być i wręcz powinno, że cofa tłoczki ułamek milimetra. Tylko tyle, żeby rozblokować tarczę. Wcale nie powinny wjechać kompletnie do środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Cytat Tego się nie oliwi, bo płyn DOT rozpuszcza smary i nie ma to najmniejszego sensu. Miałem na myśli naoliwienie DOTem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 2 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2022 (edytowane) 8 godzin temu, Electronite napisał: Tego się nie oliwi, bo płyn DOT rozpuszcza smary i nie ma to najmniejszego sensu. Jak udało ci się wyjąć tłoczek i wsadzić go z powrotem, to gumy nie są spuchnięte. Tak samo, tłoczek nie cofa się wcale przesuwając się względem gumy. On się na niej wychyla. I potem ta uszczelka odprężając się, wciąga tłoczek do środka. Czy tarcze się blokują? Bo to tak może być i wręcz powinno, że cofa tłoczki ułamek milimetra. Tylko tyle, żeby rozblokować tarczę. Wcale nie powinny wjechać kompletnie do środka. Są specjalne smary do DOT, nawet sam Avid ma "swój" produkt. Tego właśnie użyłem. https://allegro.pl/oferta/avid-dot-29ml-smar-do-uszczelek-hamulcow-hydraul-12627139034?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=lvsku&utm_content=supercena&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17958852663&gclid=Cj0KCQjwyt-ZBhCNARIsAKH11746cNDXEXGvu-JlQ4smAcRFlrGzmd6y3l9Wl9k-LGCgJjWdFgl_MSIaAvE7EALw_wcB Szczelina jest stanowczo za mała. I z każdym naciśnięciem hamulca tłoczki wracają coraz mniej aż co ciągłego ocierania o tarczę. Skok klamki jest naprawdę mikroskopijny. Piszę to porównując do tego jak hample działały jako nowe oraz do wielu innych modeli jakie miałem. "Tak samo, tłoczek nie cofa się wcale przesuwając się względem gumy." - to chyba może być to. Oto klatka z filmu serwisowego Avid'a. Taki ze mnie spec, że nie pomyślałem o przejrzeniu wpierw oficjalnego tutorialu 😕 Edytowane 2 Października 2022 przez mudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 Spróbuj je rozebrać jeszcze raz. I przemyć wszystko spirytusem. Może być IPA. Nie stosuj nic ropo-pochodnego (smarów, olejów, benzyny). To momentalnie rozpuści gumę. Wyjmij uszczelkę, i wsadź tłoczek bez niej. Powinien wpaść luźno, nie ocierać. Powinno się dać nim obracać luźno palcami. Nie może się przycierać. Jak coś się będzie ocierało, to zobaczysz ryski na tłoczku. Zeszlifuj papierkiem ściernym, i zweryfikuj powierzchnię zacisku w tym miejscu. Dalej przyjrzyj się rowkowi w którym siedzi uszczelka. Tak jak pisałem, to nie tylko uszczelka, to też amortyzator. na którym wisi tłoczek. Tak samo jak w głośniku. Ta gumka się ugina przód-tył gdy tłok pracuje. No i musi mieć miejsce, żeby ten ruch wykonać. Dla tego rowek w którym siedzi jest szerszy niż sama guma. Tam nie może być piachu ano nic. Patyczkami do uszu albo igłą od strzykawki to wyskrob jeżeli coś jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 A czy ty za dużo płynu nie wbiłeś do układu? To też może być przyczyną braku cofania się cylinderków. Niektóre układy są na to bardziej odporne i można dzięki temu podnieść sztywność klamki a niektóre mniej i nawet kilka przelanych kropli powoduje że cylinderki się nie cofają prawidłowo. Przerabiałem w Shimano XT - tu było ok, Sram level T - też było ok, Promax - problem z wracaniem cylinderków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 3 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2022 Podsumowanie. Problem faktycznie wynikał z mojego f**kup'u i niepotrzebnego użycia (odpowiedniego do warunków) smaru na uszczelki. Po wymyciu uszczelek i tłoczków alkoholem izopropylowym tłoczki zachowują się poprawnie. Szczelina jest mniejsza niż na starcie, ale wystarczająca do poprawnego działania hamulców. Może wciąż jest zbyt duży poślizg, ale liczę, że wraz z usyfianiem się hamulców wszystko wróci do normy. Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Października 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2022 W dniu 2.10.2022 o 00:34, Electronite napisał: Tego się nie oliwi, bo płyn DOT rozpuszcza smary i nie ma to najmniejszego sensu Do tego są specjalne smary przeznaczone do układów na dot. Natomiast nie powinno się smarować uszczelek na styku tłok uszczelka a w miejscu styku uszczelka zacisk. Mało kto może wie ale tłok ma możliwie ciasno siedzieć w uszczelce ale uszczelka ma się swobodnie poruszać w zacisku razem z tłokiem. Ja polecę zrobić tak wyjmij klocki wepchnij jeden tłok tylko, najlepiej naciskając go symetrycznie z obu stron no przy użyciu 2 kluczy 5mm. Jeżeli wejdzie lekko a inny się wysunie to masz za dużo oleju. Ustaw klamkę tak by odpowietrznik był w najwyższym punkcie, otwórz go i wsun wszystkie tłoki. Tłoki nie będą chciały się wsunąć jeżeli się zwichrowaly ale wtedy też by nie pracowały ładnie. W codach tłoki powinny się schować aż nawet poniżej pow. Samego zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 Może niech poprostu odkręci zacisk, wyjmie klocki, odkręci odpowietrznik na klamce i wciśnie tłoczki do oporu. Płyn powinien nieco wycięć. Zakręcić odpowietrznik, odtłuścić wszystko, złożyć i potestowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.