slw_gd Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Mam nowe koła tubeless Evanlite i problem z pomiarem ciśnienia. W starych kołach używałem dętek, nowe są zalane mleczkiem mają do tego opony i felgi dostosowane do tubless. Używam takiej pompki Beto z manometrem do pompowania: Przy dętce wskazówka manometru opadała szybko i wyraźnie. Jeżdżę na 22/24 PSI W nowych kołach wskazówka opada zdecydowanie wolniej i niezdecydowanie, a wartość wskazania 24 PSI jest fałszywa: opony są bardzo twarde. Dziś byłem na nich pierwszy raz w terenie i musiałem 4 krotnie upuszczać by dało się jakoś zjeżdżać. Wymienić te zaworki do tubeless na inne? Jakie? Czy może o czymś nie wiem lub robię źle? Zawory wyglądają tak: Nie wiem co to za marka, były jako opcja do Evenlite kół. Uszczelniacz jest wlany Stans, zawór ma wykręcalną część by go wlać przez niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Są osobne manometry cyfrowe jak typu Schwalbe dla przykładu to w czym problem? Jak to nie da rady to zmień koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavi Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 (edytowane) Są za krótkie, nie dociskasz głowicy pompki i nie otwiera się zawór. Wymień na dłuższe, albo te wielki nakrętki na zwykłe pierścionki Edytowane 1 Października 2022 przez slavi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slw_gd Napisano 1 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Zwykły pierścionek nie pomaga, głowica nawet jak wchodzi głęboko na najszerszą część wentyla to manometr dalej przekłamuje ciśnienie. Chyba zamówię zawory Kellysa 60 mm długości i sprawdzę czy będzie różnica. Są tanie dosyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Po pierwsze wyglądają na zbyt krótkie. Po drugie może wentyl zakleił się mlekiem. Sprawdź czy jak naciśniesz iglice przy odkręconym wentylu to powietrze swobodnie ucieka z koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slw_gd Napisano 1 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2022 Tak ucieka, sprawdzałem i podczas jazdy kilkakrotnie zmniejszałem ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 Zauważyłem taki problem w systemie Procore Schwalbe. Manometr przy pompce nożnej nie wskazuje ciśnienia w trakcie pompowania tzn. wskazówka dochodzi do wartości np. 6 bar i opada. Problemem jest prawdopodobnie mleko. Może pomóc wyczyszczenie wentyla i np. poczekanie chwilę z wentylem u góry aż mleko spłynie i oczywiście użycie miernika np. Schwalbe. Jak tak robię i da się zmierzyć ciśnienie, jest sygnał dźwiękowy o końcu pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 Spróbuj pompować przez adapter AV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slw_gd Napisano 2 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2022 Zamówiłem długie wentyle Kellysa 60mm, są tanie około 43 zł kpl. Nie wiem czy nie warto by było wykręcić wentyle przed założeniem i nasmarować jakimś olejkiem by mleczko ich nie sklejało tak łatwo. We wtorek dam znać czy pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 7 godzin temu, radko10 napisał: Zauważyłem taki problem w systemie Procore Schwalbe. Manometr przy pompce nożnej nie wskazuje ciśnienia w trakcie pompowania tzn. wskazówka dochodzi do wartości np. 6 bar i opada. Problemem jest prawdopodobnie mleko. Może pomóc wyczyszczenie wentyla i np. poczekanie chwilę z wentylem u góry aż mleko spłynie i oczywiście użycie miernika np. Schwalbe. Jak tak robię i da się zmierzyć ciśnienie, jest sygnał dźwiękowy o końcu pomiaru. Ja właśnie mam coś podobnego w wentylach trezado u żony. Gdy założę pompkę i przycisnę, manometr wybija na 6-8 bar, po chwili słychać pyknięcie i powietrze z wężyka uchodzi do opony, a ciśnienie na manometrze spada do 1,7 bara. Po prostu wentyle zakleja mleko. Wystarczy przed pompowaniem nacisnąć palcem iglice żeby powietrze delikatnie uciekło z opony i po problemie. Niedługo się za to zabiorę, wykręcę maszynkę i przesmaruje ją silikonem do uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 Cytat Wystarczy przed pompowaniem nacisnąć palcem iglice żeby powietrze delikatnie uciekło z opony i po problemie Wypada to robić za każdym razem, niezależnie czy mamy mleko, czy dętkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 Hmm dziwne. Mam kilka rowerów na dętkach i z mlekiem ale coś takiego występuje tylko u niej na mleku i na wentylach trezado. We wszystkich pozostałych 6 które są w domu, nic takiego nie jest potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slw_gd Napisano 4 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2022 (edytowane) Dostałem taką odpowiedz na maila od Lemonbike ( sprzedawcy kół Evanlite ) : Bardzo możliwe, że w wentylach jest zaschnięte mleko, co zaburza przepływ powietrza, dlatego pompka pokazuje błędy pomiar. W przypadku dętek, takie zjawisko oczywiście nie wystąpi. Podczas kręcenia kołem, minimalne ilości mleka zawsze przedostają się do wentyla. Poczas przechowywania roweru, zaleca się pozostawić koła ułożone wentylami do góry, by nie spowodować zapachania wentylu. Od lat stosujemy ten model wentyli w obręczach MTB i na tysiące zestawów wady nigdy nie stwierdzono. Proszę wziąć pod uwagę, że są to wentyle marki STAN'S NOTUBES - czyli firmy, która wymyśliła powszechnie stosowany dzisiaj system tubeless myślę, że wiedzą co robią przy projektowaniu wentyli. https://mmbhof.org/stan_koziatek/ Na zdjęciu wszystko wygląda prawidłowo. Wysokość obręczy to 25 mm, długość wentyli 35 mm - jest 10 mm zapasu, czyli wystarczająco. Większość pompek, nawet podręcznych, poprawnie obsługuje główki wentyla jeżeli zapas wynosi co najmniej 5 mm. W MTB nie stosuje się zbyt wysokich wentyli, ponieważ mogą zostać łatwiej uszkodzone podczas jazdy w terenie np. wystający korzeń. Wczoraj ustawiłem wentyle "na godzinę 7" na dłuższy czas by jakiekolwiek mleczko w nich nie zalegało i dodatkowo wykręciłem je i przesmarowałem silikonem do uszczelek. Na pewno mleczko ich nie blokuje, nawet trochę. Wskazania manometra ciągle zupełnie się nie zgadzają z moimi odczuciami, niestety nowe zawory jeszcze nie dotarły. Wskazówka jednak po smarowaniu silikonem wraca szybciej. Zamówiłem też elektroniczny manometr SKS do weryfikacji pomiarów, zaczynam podejrzewać ze możne pompka źle wskazuje ( nagle ?1? WTF ) Nie wiem czy sztywność bocznej ścianki opony jest inna i wpływa na odczucia, to te same opony co stara wersja, ale nie drutowe i z gumą zamiast addix to addix speed. Ogólnie testy będą przebiegały dalej, odpowiedź lemonbike bardzo mi się nie podoba, szczególnie ten kretyński fragment o korzeniach. Korzeń który wlazłby tak głęboko mógłby równie dobrze zahaczyć szprychę, co rozerwałoby obręcz na strzępy. Edytowane 4 Października 2022 przez slw_gd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 4 Października 2022 Udostępnij Napisano 4 Października 2022 A co Ci się w tej odpowiedzi nie podoba? Mieli wysłać rzeczoznawcę do Ciebie? Weryfikacja jest prosta: sprawdź inną pompkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slw_gd Napisano 4 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2022 Tak dziś idę z rowerem do serwisu na pomiary, jutro nowe wentyle a w piątek manometr będzie cyfrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 4 Października 2022 Udostępnij Napisano 4 Października 2022 Dla mnie ten manometr cyfrowy to strata pieniędzy. Każdy pomiar to spadek ciśnienia. A jak nałożysz źle, to będziesz pompował od nowa. Było sobie kupić pompkę elektryczną Xiaomi. Mam i polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 4 Października 2022 Udostępnij Napisano 4 Października 2022 (edytowane) Kupuje się takie manometry, które mają funkcję pomiaru ciśnienia na żywo podczas upuszczania. Wtedy pompujesz więcej i schodzisz do pożądanego, a utrata powietrza przy umiejętnym odłączaniu jest pomijalna. Jeśli chodzi o zapychanie wentyli przez mleko, to ani marka/model wentyli, ani uszczelniacza, nie ma tutaj żadnego znaczenia. Natomiast zdecydowanie bardziej zapychają się wentyle MTB. Może dlatego, że wstrząsy i wibracje są większe, powodując dostawanie się większych ilości mleka do wentyla. A może w szosie przez wyższe ciśnienie jest ono wypychane przez zawór przy podłączaniu pompki zanim zdąży zaschnąć. Trzeba by to zbadać... Podeślijcie pomysł SrajBajkowi, może nagra coś o tym jak już skończy z błotoodpornymi napędami. Edytowane 4 Października 2022 przez TheJW 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 4 Października 2022 Udostępnij Napisano 4 Października 2022 Nikt nie wspomnial o dokladnosci wskazan manometrow w pompkach. Umiejetnie uzywany manometr elektroniczny pokazuje prawidlowo cisnienie do 2. miejsc po przecinku! Gdy pompki, nawet te drogie, z manometrem analogowym zawsze klamia. Sprawdzilem kiedys chyba z 10 pompek stacjonarnych w przedziale cenowym 100-700 zl i zaleznosc byla taka, ze te drozsze klamaly tylko o 0.5 bara Pompujac samochod na okolicznych stacjach zabieram ze soba manometr sks i jak do tej pory znalazlem tylko 1 stacje, na ktorej odczyt wzglednie sie zgadzal. Bez urazy @slw_gd ale opieranie sie na wskazaniach manometru pompki z uchwytem zrobionym z nogi od krzesla i oczekiwanie dokladnosci do 0,1 bar w manometrze, ktory moze klamac o 1 bar, mozna wlozyc miedzy bajki. Zamiast wyrzucac pieniadze na kolejne zaworki, zainwestuj w manometr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 5 Października 2022 Udostępnij Napisano 5 Października 2022 Przedewszystkim, to jak można mówić o dokładności, gdy tak mała skala ma rozpiętość do 11 Barów? Przecież sama wskazówka pokrywa jakieś 0.2 Bara, a jeszcze dochodzi to, jak spojrzy się na sam manometr... Jeżeli mówimy o ciśnieniu rzędu 24 PSI, to jest to przecież trochę ponad 2 Bary. Różnica o 0.2 czy 0.3 Bara będzie mocno wyczuwalna. Dochodzi do tego fakt, że autor zmienił opony. Dla przykładu, na oponach szosowych Grand Prix przy 6.0 Bara, jeździło mi się jak na kamieniu. Przy GP5000 i tym samym ciśnieniu, jazda była bardzo komfortowa. Sprawdzić pompkę i tyle. Jedyne rozwiązanie. No i nie kupować manometru cyfrowego, bo to nie ma sensu. Po co pompować za dużo, podłączać i spuszczać, skoro za 200 zł można mieć coś na czym wskazuje się ciśnienie, a pompuje samoczynnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 5 Października 2022 Udostępnij Napisano 5 Października 2022 6 godzin temu, Maciek.B napisał: Umiejetnie uzywany manometr elektroniczny pokazuje prawidlowo cisnienie do 2. miejsc po przecinku! Dokładność manometru to nie to samo co dokładność wyświetlacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 5 Października 2022 Udostępnij Napisano 5 Października 2022 Manometr cyfrowy to świetna rzecz - mam i używam od lat Topeaka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slw_gd Napisano 5 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2022 (edytowane) Zamówiłem już manometr elektoniczny SKS za 85zł z allegro więc odradzanie mi go to jałowa dyskusja. Dostawa będę miał chyba w piątek. Przekonał mnie ten film: SKS kosztuje połowę tego co Topeak, a sprawdza się tak samo dobrze. Wskazania pomiaru co 0,1 PSI Edytowane 5 Października 2022 przez slw_gd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 5 Października 2022 Udostępnij Napisano 5 Października 2022 (edytowane) @slw_gd ostatni post z mojej strony, żeby już nie bić piany. 24 PSI to 1.65 Bara. Masz pompkę o zakresie od 0 do11 Barów. Jak łatwo policzyć, 10% to 1.1 Bara, a 1% to 0.11 Bara.Tyle że produkty tego typu, rzadko kiedy mają dokładność rzędu 1%. Także już przy samym POMIARZE, masz błąd znacznie powyżej 0.1 Bara, a przecież 0.1 Bara przy 1.65 Bara to już dobre kilka procent! Dodatkowo, to o czym pisałem, dochodzi jeszcze kwestia samego odczytu ze skali. Jest mało dokładna, więc dochodzi kolejny błąd. No i nie ma wielkiego problemu, kiedy pompuje się tą samą pompką dość wysokie ciśnienie. Jeżeli masz szosę i pompujesz do 6 Barów, to 0.2 czy 0.3 Bara nie robi Ci aż tak dużej różnicy. Gorzej jeżeli pompujesz do niskich wartości, bo wtedy rozrzut będzie gigantyczny. Wiem co piszę, bo sam miałem taką pompkę. Szosę pompowałem właśnie nią, ale do MTB miałem pompkę samochodową, z zakresem od 0 do 4 Barów. Natomiast ten przydługi wywód prowadzi do czego innego. Jak już dostaniesz ten cyfrowy manometr, to nie oczekuj że ustawisz 24 PSI i będziesz miał idealnie to, co miałeś wcześniej. Raz że taki manometr też masz granicę błędu pomiaru, a dwa, że istnieje duża szansa, że Twoja aktualna pompka wcale nie pompowała do 24 PSI. Ja zawsze stosowałem metodę, że znałem ciśnienie które mi odpowiada dla konkretnej pompki. Po prostu są to tak mało precyzyjne urządzenia, że nie da się przenieść odczytu z urządzenia X na Y. No i jeszcze jedna rzecz, czyli temperatura otoczenia. Gdy miałem MTB i pompowałem w piwnicy na 1.4 Bara, to w upalne lato było wszystko dobrze. Gdy wychodziłem w październiku przy 10 stopniach, jechałem na flaku który podwijał się pod obręcz. Edytowane 5 Października 2022 przez ChuChu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 5 Października 2022 Udostępnij Napisano 5 Października 2022 W dniu 4.10.2022 o 14:41, slw_gd napisał: Ogólnie testy będą przebiegały dalej, odpowiedź lemonbike bardzo mi się nie podoba, szczególnie ten kretyński fragment o korzeniach. Korzeń który wlazłby tak głęboko mógłby równie dobrze zahaczyć szprychę, co rozerwałoby obręcz na strzępy. Dostałeś odpowiedz z aluzją do MTB i mają rację. Jak nie korzeń co raczej mało prawdopodobne to tysiące patyków i kamerdolców pelentających się wokół koła. Tak czy siak mało kto stosuje długie wentyle. Co do reszty tak mi niedawno pompowali na przeglądzie koła w aucie, że dziś sprawdzając każde inaczej. Mam osobny przyrząd do dokładnego pomiaru i taki sam jak widzę już zakupiłeś do rower. Bez względu na wynik to się przydaje i przyda prędzej czy później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slw_gd Napisano 5 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2022 Sprawa jest wyjaśniona, moja pompka stacjonarna ma zepsuty manometr i źle wskazuje. Dziś byłem w serwisie i sprawdziłem. Trochę miałem pecha że to się stało akurat jak kupiłem nowe koła, ale pompka jest stara i ma kilkanaście lat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.