Skocz do zawartości

[4500] Giant Roam 1 czy Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od przyszłego sezonu chciałbym zacząć jeździć trasy ok 50-200 km, ale nie mam w ogóle doświadczenia na takich trasach, także zastanawiam się jaki rower dobrać. Z tego co wyczytałem to ciężko o sensownego gravela w tej cenie, dlatego myślę o crossie (giant roam 1, za 4200 na promocji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się z podobnym pytaniem, tylko zastanawiam się czy wybrać Giant Roam 1 za 4200 czy czekać na rekreacyjne MTB Explore 540? Sporo będę jeździł po lesie z podjazdami średnimi w terenie włącznie, ale bez korzeni i kamieni. Rower będzie mi też służył na dojazdy na ryby. Również będę jeździł po asfalcie, jakieś 40 %. Explore 540 kusi mnie sztywnymi osiami z boost i taperowaną główką ramy. Jednak będę musiał z przodu wymienić zębatkę na większą aby dało się jeździć na asfalcie. Roam 1 pod tym względem jest trochę zacofany (brak sztywnych osi, boost, taperowanej główki). Jednak ma bardziej uniwersalny napęd. Co powinienem wybrać?

Edytowane przez Cirrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roam ma dużo bardziej uniwersalną geometrię, napęd czy całą resztę od górali. A wspomniane gadżety nijak nie są do szczęścia potrzebne. Boost przydaje się przy szerszej oponie, taperowana główna może i poprawia sztywność ale w MTB, a sztywne osie to wygoda - fajnie je mieć, ale jak się często ściąga koła i pakuje rower do bagażnika :D

5 godzin temu, Matthews napisał:

Z tego co wyczytałem to ciężko o sensownego gravela w tej cenie, dlatego myślę o crossie

I to jest nieco błędne myślenie. Bo pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić się czy chcesz baranka czy prostą kierownicę. Jak to pierwsze to można szukać podstawowej szosy endurance, gravela, może używki - żeby być zadowolonym z jazdy. 

A alternatywą jest po stronie prostej kierownicy rower fitness, bez amortyzatora. 

Pytanie też gdzie będziesz jeździł - jak po asfalcie, lepszym czy gorszym, i do 200 km to gravel, szosa będzie okej. 

Jak w jakimś terenie, na krótkie dystanse, z epizodycznymi trasami po 200 km to cross/fitness może okazać się lepszym wyborem. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.09.2022 o 13:03, clavdivs napisał:

Sztywne osie, taper, boost to głównie efekt rowerowego marketingu. W rowerze crossowym wynoszący jakiś minimalny margines poprawy.

W przypadku sztywnych osi się nie zgodzę. I nie chodzi mi o zwiększoną sztywność tylko wykonanie całości i nie da się  koła ustawić inaczej. W moim rowerze zwykła gwintowana oś na szybkozamykacz uszkadzała hak przerzutki (przykręcany od wewnątrz) przez co od strony haka koło zawsze przesuwało się w przód. To z kolei powodowało zbliżenie się opony do ramy po lewej stronie i obcieranie. A w związku z tym, że owa oś zawsze jest sporo krótsza niż zewnętrzny rozstaw haków to po obu stronach leżała w hakach w niecałej połowie ich powierzchni. Po wymianie na piastę novatec z szybkozamykaczem 10mm problem zniknął bo rama opiera się w całej powierzchni na osi szybkozamykacza. Jakikolwiek rower będę w przyszłości kupował będzie miał obowiązkowo sztywne osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podajesz argument za wyższością osi przelotowych, a nie sztywnych osi - które wymuszają inną konstrukcję ramy. I pewnie z racji oszczędności producenci ciągle stosują otwarte haki, więc ja bym nie skreślałem wielu dobrych rowerów dlatego że ich nie mają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...