grzeniek Napisano 29 Września 2022 Napisano 29 Września 2022 Czy posiada ktos ten amortyzator i moglby mi podpowiedziec w jaki sposob dziala prawe pokrętło górne (compression)? Odebrałem w zeszłym tygodniu nowy rower z tym właśnie amortyzatorem i pomimo wyraźnie odczuwalnego skoku podczas przekręcania pokrętłem (5 stopniowa skala) nie ma żadnej rożnicy w pracy amortyzatora od stopnia 1 - 3 oraz 4 -5 gdzie w ustawieniach 1 - 3 jest amortyzator jest miekki, nurkuje, a w ustawieniu 4 - 5 jest sztywny i maksymalne ugięcie to 2 cm. Rozumiem, że to blokada ale w takim razie po co jest aż 5 róznych "trybów"? Proszę o pomoc bo nie wiem czy to sie kwalifikuje na reklamację czy tak po prostu ten amortyzator dziala. Szukałem info w sieci ale niczego nie znalazłem. Cytuj
ChuChu Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Jaki tłumik tam jest tam zainstalowany? Cytuj
KSikorski Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 To jest motion control. Kręcąc pokrętłem przymyka się przesłonę na dole tłumika. Przy testach "ręcznych" nie da się za bardzo wyczuć różnicy, nie ta prędkość przepływu oleju. 1 Cytuj
ChuChu Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Jeżeli to Motion Control, to miałem to samo w RS Recon Silver. Dwa ostatnie to praktycznie blokada, a trzy pierwsze jakaś tam mała różnica. Ja jeździłem na bardzo niskim ciśnieniu, rzędu 55 PSI, więc na sucho było czuć minimalną zmianę pracy. Dla mnie ta regulacja jest bez sensu, a przynajmniej z tym tłumikiem. Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Ten tłumik kompresji (również odbicia) w 35 jest celowo upośledzony wzgledem tego co jest w revelation. Poza tym, że jest mniej pozycji pokrętasa to właśnie tak działa jak autor pisze - brak różnicy między full-open i half. Jak będę robił serwis posiadanego spróbuję na oleju nieco większej lepkości. 1 Cytuj
grzeniek Napisano 30 Września 2022 Autor Napisano 30 Września 2022 2 godziny temu, ChuChu napisał: Jeżeli to Motion Control, to miałem to samo w RS Recon Silver. Dwa ostatnie to praktycznie blokada, a trzy pierwsze jakaś tam mała różnica. Ja jeździłem na bardzo niskim ciśnieniu, rzędu 55 PSI, więc na sucho było czuć minimalną zmianę pracy. Dla mnie ta regulacja jest bez sensu, a przynajmniej z tym tłumikiem. Czy kiedy dobije więcej ciśnienia to możliwe, żę róznica będzie odczuwalna? Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 (edytowane) Nie. Nic ciśnienie nie zmieni jeśli o kompresję chodzi. Zmiana oleju z 5WT na 7WT powinna wnieść znaczącą zmianę. Edytowane 30 Września 2022 przez Dokumosa Cytuj
Mod Team sznib Napisano 30 Września 2022 Mod Team Napisano 30 Września 2022 2 godziny temu, ChuChu napisał: Dla mnie ta regulacja jest bez sensu, a przynajmniej z tym tłumikiem. Z sensem, z sensem. Jako blokada sprawdza się bardzo dobrze :). Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Właściwie to czego autor oczekuje od regulacji kompresji? Bo jej zadaniem nie jest utwardzanie widelca tylko "przymulenie". Cytuj
ChuChu Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Godzinę temu, sznib napisał: Z sensem, z sensem. Jako blokada sprawdza się bardzo dobrze :). Jako blokada tak, ale już sama idea regulacji kompresji jest dla mnie średnio zrozumiała. Ustawia się SAG i odpowiednie ciśnienie, żeby jednym pokrętłem wszystko... zepsuć. Widelec staje się po prostu tępy. Oczywiście tak jak wspomniałem, piszę o tym konkretnym modelu. Nie wiem jak to działa w innych, ale opinie słyszałem podobne. Cytuj
grzeniek Napisano 30 Września 2022 Autor Napisano 30 Września 2022 Godzinę temu, Dokumosa napisał: Właściwie to czego autor oczekuje od regulacji kompresji? Bo jej zadaniem nie jest utwardzanie widelca tylko "przymulenie". Chodzi o to, ze w wg mnie te ustawienia nie maja znaczenia bo sa niezauwazalne. Pytanie czy tak rzeczywiscie jest w tym modelu czy jest to juz jakas wada i nalezy reklamowac. Przypomne, ze sprzet jest nowy. Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Jesli w pozycji zamkniętej jest blokada (nie jest betonowa) a pomiędzy otwartym a zamkniętym różnicy prawie żadnej to tak też ma mój 35 gold a2. 1 Cytuj
KSikorski Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Różnica w działaniu tłumika w zależności od szerokości otwarcia przesłony ma prawo być mierzalna przy dużych prędkościach przepływu oleju. Nie da się takich prędkości wymusić w garażu. 1 Cytuj
ChuChu Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 No bez przesady Co prawda robiłem to w piwnicy a nie garażu, ale przy niskim ciśnieniu gdy łatwo wcisnąć lagi, różnica była wyczuwalna. Cytuj
grzeniek Napisano 30 Września 2022 Autor Napisano 30 Września 2022 OK! rozumiem, musze to bardziej "wytestowac" w terenie zeby zobaczyc czy da sie cos wyczuc. Dzięki wielkie wszystkim za podpowiedzi Cytuj
Mod Team sznib Napisano 30 Września 2022 Mod Team Napisano 30 Września 2022 Godzinę temu, Dokumosa napisał: tak też ma mój 35 gold a2. I mój Lyrik też. Ogólnie tak działa tłumik Motion Control. Ilość oleju w tłumiku prawidłowa, własnoręcznie serwisowałem w lipcu. Ed/ Ja co prawda jeżdżę tylko na dwóch ustawieniach, tzn. 2 klik na miękkie do jazdy i full zamknięty na podjazd, ale teraz specjalnie poszedłem sprawdzić i tak na 4 kliki od najtwardszego różnica jest wyczuwalna. 2 pierwsze pozycje to praktycznie blokada, dwa kolejne kliki spore zmulenie. Dalsze kolejne już podobnie miękkie. Ed2. U mnie jest 10 klików regulacji. Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 W 35 tłumik jest max potaniony i nie można wsadzić od innego RS z goleniami 35mm bo inny skok gwintu dziady w 35 wymyśliły oraz jest kilka dziesiątek mm mniejszej średnicy goleń górna wewnątrz. MC w moim Revelu oraz Yari działa tak jak i w posiadanych 3 Rebach tak, że każdy klik daje wyczuwalny wzrost tłumienia aż do pełnej blokady. Tylko w żadnym nie lałem oleju zgodnie z manualem tylko na "suwmiarkę". Podejrzewam, że w 35 oleju jest albo za mało fabrycznie albo za małej lepkości. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 30 Września 2022 Mod Team Napisano 30 Września 2022 Ja tez na suwmiarkę lałem. Zgodnie z filmikiem Unbroken Reeda. Cytuj
service.ant Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Najprościej to jest po prostu dolewać po trochę tak by skręcony miał blokadę na beton a w pozycji otwartej wykorzystywał pełny skok. PS. Jak serwisujecie swoje widelce z motion control i nie widzicie żadnej różnicy pomiędzy skrajnymi ustawieniami to dolewacie zdecydowanie za mało oleju Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Września 2022 Napisano 30 Września 2022 Na patyk albo suwmiarkę jest najprościej bo za pierwszym razem jest właściwa objętość. Nie chodzi o różnice pomiędzy skrajnymi położeniami tylko co każde kliknięcie. Cytuj
XC100S Napisano 8 Października 2022 Napisano 8 Października 2022 Potrzebuje komplet uszczelek do tego amortyzatora. Podeślijcie link ? Cytuj
Dokumosa Napisano 8 Października 2022 Napisano 8 Października 2022 (edytowane) https://www.sbike.pl/zestaw-serwisowy-rock-shox-35-gold-rl-a1-2020+-service-kit-200h-o_15092.html Ze wzgledu na małą popularność jest wyjątkowo drogi. Edytowane 8 Października 2022 przez Dokumosa 1 Cytuj
XC100S Napisano 8 Października 2022 Napisano 8 Października 2022 A czymś można zastąpić podkładkę pod śrubą od spodu lagów? Cytuj
ChuChu Napisano 8 Października 2022 Napisano 8 Października 2022 Nie. Przecież Washer + Crush Washer to koszt kilku złotych... 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.