Skocz do zawartości

[3000 - 3600] wymiana z Unibike Prime na Unibike Crossfire lub


Rekomendowane odpowiedzi

Wita

Potrzebuję od Was pewniej porady dotychczas jeździłem na UNIBIKE PRIME, ale teraz chciałem się przesiąść na coś "lepszego", zastanawiałem się nad UNIBIKE CROSSFIRE podobno to dobry a nawet bardzo dobry wybór. Rower użytkuję głównie turystycznie oraz jako codzienny środek lokomocji do pracy, rocznie do 2000km. Przeglądam forum i widzę, że w jednym z postów był polecany TABOU FLOW 3.0. Czy brać pod uwagę jakiś inny rower, a może powinienem na coś zwrócić uwagę ? Wiem że w cenie do 3600 mogę też kupić TREK DUAL SPORT 2, ale chyba ma gorsze podzespoły niż UNIBIKE.

Wzrost: 176cm 

Waga 98kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli np. Giant Roam 2 Disc 28 Black, wygląda na delikatnie droższy niż zakładany budżet, na znanym portalu aukcyjnym też podobne ceny. 2 kg to całkiem sporo, ale czy przy takich rowerach i przy mojej wadze, ma to aż takie znaczenie ?

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossfire będzie się różnił od Prime tym że będzie miał hamulce tarczowe. I to w sumie tyle, osprzętowo nie jest jakoś wybitnie lepszy. Jeśli chodzi o napęd przeskok poczułbyś dopiero wybierając Vipera z 10rzędowym napędem. 

Tabou - będzie bardzo zbliżony do Prime, różni się jedynie nieco lepszym napędem. 

Nie wiem z którego roku masz Prime, bo od jakiegoś czasu rama ma mocowanie hamulca tarczowego - nic nie stoi na przeszkodzi żebyś dał do niego lepszy amortyzator, zmienił koła, dorzucił tarczówki, lepszą przerzutkę z tyłu, czy w ogóle zmienił napęd na inny. I będziesz miał osprzętowo lepszy rower, zostając na sprawdzonej ramie. 

Ale wspomniany Roam, czy właśnie Dual Sport to właśnie coś "lepszego" - z nieco inną geometrią ramy. Ale ciężko powiedzieć czy w Twoim przypadku tak będzie. Ja Treka wziąłem po jeździe testowej, bo wiele osób zachwalało go jako "wygodny rower" i taki faktycznie jest. 

2 minuty temu, andrzej.b napisał:

czyli np. Giant Roam 2 Disc 28 Black, wygląda na delikatnie droższy niż zakładany budżet.

Tak, jest droższy, ale osprzętowo to rower na poziomie Crossfire. Ale tyle ten rower chyba nie jest wart. 

Pytanie na czym Ci zależy - czy na innym rowerze, czy lepszym osprzęcie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się Twoja rzeczowa wypowiedz.

PRIME mam z mocowaniem do tarcz i wiem już w jakim kierunku mogę iść jeżeli zechcę zmienić w nim podzespoły.

TABOU odpada, bo to poziom PRIME, który tak jak piszesz znacząco nie różni się od CROSSFIRE.

Cytat

Ale wspomniany Roam, czy właśnie Dual Sport to właśnie coś "lepszego" - z nieco inną geometrią ramy. Ale ciężko powiedzieć czy w Twoim przypadku tak będzie. Ja Treka wziąłem po jeździe testowej, bo wiele osób zachwalało go jako "wygodny rower" i taki faktycznie jest. 

Czyli ROAM czy DUAL SPORT to coś lepszego od PRIME, a od CROSSFIRE. Wygląda, że i ROAM i DUAL SPORT są zbliżone do CROSSFIRE sprzętowo ale z inną geometrią ramy. CROSSFIRE można kupić za 3.500.

Fajnie było by kupić coś wygodnego z adekwatnym do ceny wyposażeniem.

Są takie miejsca zamieszkania gdzie ciężko przymierzyć rower, typu TREK czy GIANT bo są same ROMETY lub KROSS ewentualnie UNIBIKE. Specjalnie jakiś czas temu zaglądałem w Rzeszowie do sklepu ROJ.. i to właśnie tam polecono mi CROSSFIRE jako najlepsze zestawienie ceny do wyposażenia.

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, andrzej.b napisał:

czyli np. Giant Roam 2 Disc 28 Black, wygląda na delikatnie droższy niż zakładany budżet, na znanym portalu aukcyjnym też podobne ceny. 2 kg to całkiem sporo, ale czy przy takich rowerach i przy mojej wadze, ma to aż takie znaczenie ?

Dlatego wyraźnie napisałem rocznik 2021. Na szybko znalezione z 3 pierwszych wyników w Google. 

https://e-velomania.pl/Rower-Giant-Roam-2-Disc-2022-Grafitowy

https://www.greenbike.pl/rower-crossowy-giant-roam-2-disc-licznik-gratis-p-6619.html

Edit: Na Allegro nawet po 2999 zł. https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-giant-roam-2-szary-roz-m-28-cali-12618833761

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dlatego wyraźnie napisałem rocznik 2021. Na szybko znalezione z 3 pierwszych wyników w Google. 

Podobno szukanie nie boli :), dzięki wielkie.

Wiesz mam dylemat z takim internetowym zakupem w przypadku roweru, nie ma jak sprawdzić jego dopasowania do siebie, trzeba polegać na własnym wyliczeniu jaki model zakupić a w przypadku zwrotu, koszt pewnie nie będzie mały.

A możesz mi wskazać jakie najważniejsze różnice na plus ma GIANT ROAM 2 w stosunku do UNIBIKE CROSSFIRE.

Wiem, że CROSSFIRE ma amortyzator pod siodełkiem (nie wiem czy dobry), ma też regulowany mostek to takie widoczne elementy, które mogę traktować na plus, ma też blokadę amortyzatora na kierownicy, może przydatne, nie wiem. Co zaś się tyczy podzespołów, to liczę na zdanie mądrzejszych niż ja.

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładniejsza i wnisokując po wadze znacznie lżejsza rama, "nowocześniejsza" bardziej progresywna geometria Unibike są takie bardziej powiedziałbym.. kwadratowe. Nie jestem też fanem regulowanych mostków, ciężkie to, często wydaje jakieś dźwięki i z czasem łapie luzy. Może i koszt wymiany niewielki ale zawsze.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ma swoje plusy i minusy. Aktualnie w PRIME nie mam regulowanego mostka, mogę tylko podkładki przekładać, wydaje mi się iż potrzebuję innego układu niż mam aktualnie co może dać wymiana mostka. Nowy mostek muszę jakoś wybrać i gdzieś zamówić, dla kogoś kto żyje w świecie rowerów to pewnie pestka, ale dla kogoś nie z tego świata to już problem.

Giant waży jak widzę od 12,5 do 13,15 kg - nie wiem jaka wielkość ramy.

UNIBIKE waży 14,90 - też bez info jaka rama.

Pomiędzy 14,90 a 13,15 to prawie 2 kg, ale tak jak pisałem przy takim rowerze i moje wadze nie wiem czy to ma  znaczenie. Na wagę z pewnością przekłada się wielkość ramy ale też możliwe że i jej wytrzymałość.

Cytat

Ładniejsza i wnisokując po wadze znacznie lżejsza rama, "nowocześniejsza" bardziej progresywna geometria Unibike są takie bardziej powiedziałbym.

Czyli tylko wizualnie na plus ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie GIANT nie widzę deklaracji jakiej wielkości ramy podano wagę, na stronie UNIBIKE też nie ma takiej informacji.

UNIBIKE - https://www.unibike.pl/crossfiregts.html

Cytat
Waga: 14,90 kg

 

GIANT - https://www.giant-bicycles.com/us/roam-2-disc-2021

Cytat

Weight: The most accurate way to determine any bike’s weight is to have your local dealer weigh it for you. Many brands strive to list the lowest possible weight, but in reality weight can vary based on size, finish, hardware and accessories. All our bikes are designed for best-in-class weight and ride quality.

GIANT - https://www.giant-bicycles.com/gb/roam-2-disc-2021

Cytat

Waga: 12,5 kg

 

Pytanie czy ta waga jest taka ważna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Moim zdaniem waga jest dość  ważna ale nie najważniejsza. Na lżejszym rowerze łatwiej pokonasz wzniesienie czy przyspieszysz, a 2kg to odczuwalna różnica. A do jazdy niesportowej ważniejsze jest optymalne dopasowanie pod użytkownika i przeznaczenie.

Oczywiście rozumiem znaczenie wagi roweru i pewnie jest to najważniejsze dla osób które chcą osiągać dobre/bardzo dobre wyniki w jeździe "sportowej". Ja chcę "wygodnie" dojeżdżać do pracy, a w weekend zrobić sobie wycieczką ~100km po asfalcie, szutrze, lesie. Zarówno jadąc do pracy jak i na wycieczkę chcę jechać "wygodnie" jak trzeba to się bardziej zmęczę pod górkę a nawet pedałując bardzo szybko nie dogonię samochodu jadącego zgodnie z limitem w terenie zabudowanym :)

Ważne aby rower był wygodny i to muszę już sam zmierzyć, ale czy pomiędzy podanymi rowerami jest jakaś kluczowa różnica w jakości czy w zastosowanych podzespołach.

Osobiście podoba mi się czarny GIANT i żółto/czarny UNIBIKE, ale czy ten pierwszy jest lepszy w podzespołach od UNIBIKE, czy nie płacę tutaj za markę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike po Covidowych podwyżkach wcale nie jest już taki opłacalny i jak na moje wyżej wspomniany Giant wypada pod tym względem korzystniej od Crossfire.

Unibike ma lepszą korbę, dla amatora to pomijalna rzecz i na pewno nie warta dopłacania 500 zł. i tyle większych różnic brak.

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam crossfire, kupiony w tym roku na wiosnę. Ogólnie jestem z roweru bardzo zadowolony, jak na pierwszy rower nic więcej nie trzeba. Waga jest spora, 14,9 bodajże, sam amortyzator waży chyba 2,8kg. Ja wymieniłem amortyzator na sztywny widelec żeby zbić wagę bo jeżdżę tylko po asfalcie. 

Jeśli potrzebujesz tylko do jazdy po mieście i do pracy to z roweru będziesz zadowolony natomiast do szybszej jazdy po kilkadziesiąt km odradzam. Regulowany mostek bardzo fajna sprawa, ja po zakupie regulowalem dość często aż w końcu znalazłem swoje optymalne ustawienie więc polecam takie rozwiązanie, na pewno jest na plus.

Dodam tylko że ja kupuję szosę do jazdy poza miasto natomiast crossfire wraca do fabrycznego amortyzatora, będzie używany tylko do jazdy po mieście, wycieczek rodzinnych po lesie i ścieżkach rowerowych brukowych. Do takiej jazdy jest wystarczający i zadowalający.

Ja osobiście polecam Unibike Crossfire.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AdrianoPL83 dzięki za informację.

Zastanawiam się co miałeś na myśli 

Cytat

... natomiast do szybszej jazdy po kilkadziesiąt km odradzam ...

 

najdłuższe wycieczki to około 100km, głównie droga asfaltowa, asfaltowa przez las, w lesie często trafiają się też przecinki pomiędzy drogami asfaltowymi, czasami jakiś szuter czy piasek. Żadna jazda wyczynowa na czas lub po lesie i krzakach. Prędkość raczej turystyczna ~ 20 - 26 km/h. Więc pewnie to nie ten przypadek o którym wspominasz. 

Początkowo zastanawiałem się nad jakimś turystycznym, taki spokojnie da radę na asfalcie do pracy i po leśnych wyasfaltowanych ścieżkach leśnych, ma nawet bagażnik i można jechać po drobne zakupy. Pewnie nawet da radę po leśnych ścieżkach. 

Jednak cross jest chyba bardziej uniwersalny. A w cenie ~ 3500 pewnie tylko cross lub turystyczny będzie dostępny.

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś na wstępie że do 2000km rocznie, teraz wycieczka 100km więc to już 2pct rocznego bilansu, to powiedzmy 30 dni jazdy, coś tu nie halo. 

Do prędkości jakie podałeś wystarczający, sam tak jeździłem na początku. Do jazdy 25+ takim klockiem to już udręka, trzeba mieć końskie zdrowie. 

Ja jestem zadowolony z tego roweru, do jazdy po mieście, rodzinnych wycieczek, jazdy po kostce, szutrze, lesie wystarczy. Regulowany mostek to wielki plus, na początku będziesz zmieniał co jakiś czas aby znaleźć swoją optymalną pozycję, regulacja jest bodajże 0-40 stopni więc bardzo dużo. 

Po zakupie można wymienić opony bo te fabryczne smart sam schwalbe są beznadziejne(przynajmniej dla mnie) na jakieś lepsze zwijane o szerokości 37-40c. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czytam, czytam i po tylu postach dalej nie wiem pod jakim względem ten nowy ma być lepszy od tego starego. 

Do rekreacyjnej jazdy sensu zmieniać nie ma, szczególnie jeżeli dla kogoś 2kg to mała różnica, a stary jest w miarę sprawny... 

W tym budżecie nic znacznie lepszego nie kupisz, największy plus nowego, to hydraulika i potencjalnie niższa waga (którą masz gdzieś).

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AdrianoPL83 tygodniowo na robię 50 km, w weekendy czasami jakaś wycieczka ~ 50 - 100 km, różnie to wychodzi, czasami w weekend są inne zajęcia, czasami tydzień pada. Średnio wypada na tydzień 100 km i to przez jakieś 20 tygodni, więc stąd 2000 km. W tym roku chcę pojeździć dłużej, ale u mnie od dwóch tygodni rano pada, a jazda do pracy w deszczu no cóż nie każdy lubi, nie każdy może.

A jaki opony polecasz z doświadczenia?

2 godziny temu, AdrianoPL83 napisał:

Dodam tylko że ja kupuję szosę do jazdy poza miasto

Ta szosa o której wspominasz to będzie .... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, hulk14 napisał:

Ja tak czytam, czytam i po tylu postach dalej nie wiem pod jakim względem ten nowy ma być lepszy od tego starego. 

Do rekreacyjnej jazdy sensu zmieniać nie ma, szczególnie jeżeli dla kogoś 2kg to mała różnica, a stary jest w miarę sprawny... 

W tym budżecie nic znacznie lepszego nie kupisz, największy plus nowego, to hydraulika i potencjalnie niższa waga (którą masz gdzieś).

Zakładałem, że nowy będzie zawsze lepszy od starego. Wagi o której wspominasz nie mam gdzieś, tylko nie przykładałem do tego jakoś specjalnie uwagi. Może kwestia podejścia, dla mnie nie ma różnicy w podnoszonym materiale pomiędzy 15 kg a 17 kg, oba podniosę bez problemu.

Cytat

W tym budżecie nic znacznie lepszego nie kupisz, największy plus nowego, to hydraulika i potencjalnie niższa waga (którą masz gdzieś).

Wygląda na to, że powinienem się skupić na dwóch rowerach Crossfire i Roam 2, oba tak ogólnie są w podobnej cenie,. Sprzętowo z tego co piszecie oba są podobne, lepszy ze względu na niższą wagę będzie Roam 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hulk14 jak mi brakowało dynamiki to zwalałem to na karby słabej kondycji :) 

Ten aktualnie posiadany nie jest zapuszczony, jest w dobrym stanie z elementami naturalnego zużycia. Także jest dobrze, może i bardzo dobrze.

Przełożeń mi nie brakowało bo wg. mnie ciągle jeszcze się uczę.

Mam wrażenie że z pytania co wybrać, który model będzie najlepszy, wyszło iż tak naprawdę to nie muszę wcale zmieniać roweru :) 

Cytat

Wygląda na to, że powinienem się skupić na dwóch rowerach Crossfire i Roam 2, oba tak ogólnie są w podobnej cenie,. Sprzętowo z tego co piszecie oba są podobne, lepszy ze względu na niższą wagę będzie Roam 2.

A może coś dołożyć i poszukać czegoś jeszcze  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ta szosa o której wspominasz to będzie .... ?

Do szybszej jazdy a jaka to jeszcze nie wiem, za duży wybór a mała dostępność ale już zakres zawężony do 5 modeli.

Cytat

A jaki opony polecasz z doświadczenia?

Nie mam doswiadczenia aby w tym temacie pomoc, dla mnie Smart Sam schwalbe są do bani, tyle w temacie.

Do pokonywania tylu km w roku przy rekreacyjnej jezdzie ten rower powinien Cię zadowolić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Do szybszej jazdy a jaka to jeszcze nie wiem, za duży wybór a mała dostępność ale już zakres zawężony do 5 modeli.

Myślałem, że masz już jakieś konkretne wytypowane modele.

Cytat

Do pokonywania tylu km w roku przy rekreacyjnej jezdzie ten rower powinien Cię zadowolić.

Uf, dobrze że przynajmniej jedna osoba nie sugeruje błędnej decyzji o zmianie roweru.

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...