ChuChu Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Idź do sklepu ze śrubami. Możesz jeździć bez śruby, tylko jaki to ma sens, skoro przerzutka jest rozregulowana? Jak przejechałeś 300 km, to nie masz czego tam smarować. Wyczyść tylko nadmiar smaru i sprawdź czy nic się nie poluzowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caballoBlanco Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Ok, czyli tego kółeczka w ogóle nie odkręcać od przerzutki? Przerzutka przednia nie jest rozregulowana, jest ok, bez tej śrubki, poporstu ją ustawiłem tak luźno. że się odkręcił sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Nie jest dobrze, tylko jeszcze o tym nie wiesz... Nie wiem czy wiesz do czego służy i nie wiem jak można ją ustawić "na luźno", skoro ona ma konkretne zadanie. Nie odkręcaj. 300 km to niektórzy robią w 2 czy 3 dni, a Ty chcesz jakiś serwis robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caballoBlanco Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Ale czytałes co napisałe czy nie, bo 2 raz o tym piszesz. Mowię, że pełno piachu złapał łańcuch i był obsmarowany gęstym smarem, dlatego robię "serwis" napędu. Cytat Nie jest dobrze, tylko jeszcze o tym nie wiesz... Nie wiem czy wiesz do czego służy i nie wiem jak można ją ustawić "na luźno", skoro ona ma konkretne zadanie. Dlaczego "jeszcze o tym nie wiem" jak rozumiem śruby L i H w przerzutce sterują ustawieniem "wózka" czy tej łyżki, czy jak to sie nazywa, no patrzyłem jak się wszystko zachowuje zmieniając biegi, trymując też, i ustawiłem tak, żeby było dobrze, żeby łąńcuch nie tarł Nowe pytanie: Jak wrzucam z przodu większą zębatkę, to muszę dość mocno nacisnąć klamkomanetkę ( to normalne) i tak jakby odrazu przerzutka jest najbardziej wychylona, czesem muszę wtedy strymować, jak łąńcuch na kasecie jest gdzieś w środku, a nie na najniższych zębatkach. Powienienem móc wrzucić na duży blat i dobiero potem móc jeszcze bardziej wychylić, czy tak jak jest jest dobrze? (szosa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Czytałem. No i nadal nie wiem, co ma łańcuch do kółek przerzutki. Napisałem Ci o tym jasno. No to musisz mieć wybitny talent albo po prostu farta, bo te śruby są kluczowe przy ustawieniu działania przerzutki. Musiałbyś trafić perfekcyjnie z napięciem linki, co jest... niemożliwe. Nie wiem której śruby Ci brakuje, ale Twój problem brzmi jak... problem z regulacją wychylenia. Chociaż prawdę mówiąc, to nie jestem pewny, bo opis jest mało precyzyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Na komunie w poprzednim wieku dostałem zegarek, mechaniczny, radziecki. Strasznie mnie ciekawiło co jest w środku więc go rozebrałem niestety nie byłem w stanie go złożyć..... Rower to rower, służy do jeżdżenia a nie do rozbierania i szukania dziury w całym, to trochę jakbyś kupił nowy samochód i zaczął go rozbierać aby sprawdzić czy łożyska są dobrze nasmarowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caballoBlanco Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 14 minut temu, ChuChu napisał: Czytałem. No i nadal nie wiem, co ma łańcuch do kółek przerzutki. Napisałem Ci o tym jasno. No to musisz mieć wybitny talent albo po prostu farta, bo te śruby są kluczowe przy ustawieniu działania przerzutki. Musiałbyś trafić perfekcyjnie z napięciem linki, co jest... niemożliwe. Nie wiem której śruby Ci brakuje, ale Twój problem brzmi jak... problem z regulacją wychylenia. Chociaż prawdę mówiąc, to nie jestem pewny, bo opis jest mało precyzyjny. Zobaczyłem filmiki jak się reguluje przednią przerzutkę i wyregulowałem (wypadła śruba L) H jest dość daleko dokręcona, wózek wydaje mi się porusza się prawidłowo L też regulowałem, ale wyszło na to że dokręciłem ją tylko na tyle że byłą, większę dokręcenie powodowało inne ustawienie przerzutki które tarło np. więc zostawiłem słabo dokręconą Cytat Czytałem. No i nadal nie wiem, co ma łańcuch do kółek przerzutki. Napisałem Ci o tym jasno. No nie wiem co ma, to ty się pytasza, ja napisałem, że słabo się kręcą i czy tak słabo mają się kręcic, nie wiem. Cytat Rower to rower, służy do jeżdżenia a nie do rozbierania i szukania dziury w całym, to trochę jakbyś kupił nowy samochód i zaczął go rozbierać aby sprawdzić czy łożyska są dobrze nasmarowane. No pewnie, ja to rozumiem, ale kupując nowy rower, musiałem się nauczyć regulować przerzutki, wszedł piach, w ten smar "konserwacyjny" do łańcucha, i pełno piachu, więc musiałem zdjąć łąńcuch, skuć pin, włóżyć spinkę, przy okazji zauważyłęm że kółeczka przerzutki tylne słabo się kręcą i się pytam czy to tak ma być. Oczywiście jak zawsze na forum, negatywno-krytykujący komentarz, z porównianiem trafnym czy nie, ale porównianiem, musi być, wpis w stylu, przyszedł pan maruda, niszczyciel dobrej zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Skoro to jest nowy rower, to dlaczego sam zajmujesz się czymś takim jak regulacja, od tego jest serwis/sklep gdzie kupiłeś co powinien sam ci to wyregulować. No chyba że to jakiś Canyon czy inne Rose, bo mam nadzieję że nie "nowy" z bazarku czy innego OLX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caballoBlanco Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Zajmuje się tym sam, bo chcę, chcę to zrobić i chcę się nauczyć + nie jest to takie trudne. Rower ze Szczecina, ja tam nie mieszkam, po za tym, samemu bardziej zadbam niż serwisy, bo moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 No to jak sam, to polecam instrukcje shimano, tam masz krok po kroku jak się reguluje przerzutki, żadne forum tego ci nie da. Do innych czynności potrzeba będzie narzędzi i to dobrych narzędzi, nie byłe czego bo tylko zaszkodzimy. Trzeba sobie to dobrze przemyśleć czy chcemy uczyć się serwisu i zainwestować w dobre narzędzia, czy raz do roku odwiedzić jakiś dobry serwis, oczywiście trzeba przeczytać warunki gwarancji by nie okazało się że trzeba i tak ten serwis odwiedzić by gwarancja była uznawana . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caballoBlanco Napisano 13 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2022 Ok, a o jakich czynnościach mówisz? bo wydaje mi się że, napędem (a on najważniejszy) jestem w stanie się zając sam, jedyne co przychodzi mi do głowy: 1. Odkręcanie kasety 2. Odkręcanie/serwis korby - suportu Ale chętnie usłysze jakich niestandardowych narzędzi potrzebuje do ważnych czynności serwisowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 13 Października 2022 Udostępnij Napisano 13 Października 2022 (edytowane) Nie wiem co oznacza "niestandardowe", bo jak chce się robić pełny serwis, to w zasadzie wszystkie narzędzia są "standardowe". Na szybko to co mi przychodzi do głowy, bo pewnie o sporej ilości zapomniałem: - Klucze Imbusowe 2/2.5/3/4/5/6/8 a czasami także 10/12 - Klucz do suportu HT2 + klucz do korby HT2 - Bacik + klucz do kasety - Łyżki do opon - Szczypce do cięcia linek i pancerzy - Szczypce do zaciskania końcówek linki - Gumowy młotek - Klucz oczkowy (LOOK) lub dedykowany (Shimano) do pedałów zatrzaskowych. Nie wiem jak u innych producentów. - Śrubokręt płaski/ krzyżak - Szpikulec - Szczypce do spinki łańcucha - Stojak - Smary + pasty - Klucze płaskie A jeżeli chcesz być samowystarczalny: - Klucz do nypli - Prowadnica do cięcia rury sterowej + piła - Narzędzie do nabijania gwiazdki - Narzędzie do nabijania bieżni sterów - Klucz dynamometryczny ... Niektóre narzędzia można zastąpić "alternatywnymi" rozwiązaniami, ale ja nie jestem tego zwolennikiem. Sam mam wszystko z listy, czasami w kilku wersjach + sporo dodatkowych, o których nawet nie pamiętam. Ogólnie narzędzi jest mnóstwo i właściwie cały czas można coś dokupować. Jeżeli zdecydujesz się na serwis we własnym zakresie, to musisz się przygotować na... problemy. Nigdy nie jest tak, że się za coś bierzesz i od razu wychodzi. Popsujesz coś prędzej czy później. Edytowane 13 Października 2022 przez ChuChu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caballoBlanco Napisano 16 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2022 Dzięki Wielkie, do czego są używane: klucz oczowy (LOOK) (co można w pedałach wyregulować) szpikulec klucz do nypli prowadnica do cięcia rury sterowej? WTF ? narzędzie do nabijania gwiazdki narzędzie do nabijania bieżni sterów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 16 Października 2022 Udostępnij Napisano 16 Października 2022 Kolejno: - Nic, trzeba je rozkręcić do serwisu - Chociażby zaokrąglenie wewnątrz uciętego pancerza - Centrowania kół - Służy do tego, co mówi nazwa - Jak wyżej. Chyba że masz karbon, wtedy zamiast geiazdki masz ekspander którego się nie wbija - Na widelec nabija się bieżnię. W przypadku widelców karbonowych, bieżnia często jest elementem widelca i nie trzeba nic nabijać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.