Skocz do zawartości

[koło 27.5] na tył i 26 na przód


Pewog

Rekomendowane odpowiedzi

Hornet 2022 to 27,5 plus a to już.koła o średnicy bliżej 29" niż 27.5. Do tego wymagany skok widelca min 140mm czyli na szybko licząc widelec potrzebuje długości oś-korona min. 530mm. Jesli założysz mniejsze koła oraz krótszy widelec to bedziesz zawadzał pedałami o bardziej wystającą kostkę brukową.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pewog napisał:

mam zamiar kupić ramę dartmoor hornet 2022, a ona jest na koła 27.5 i chce przełożyć stary amortyzator na koła 26, czy nie lepiej będzie dać 26 koła na tył i na przód?

Jak już tak chcesz usilnie kombinować, załóż mniejsze opony / na koła 27.5 " wtedy będziesz miał uczucie jakbyś jechał na kołach 26 "     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam szybko zamykaczów, ja bym bał sie na tym jeździć a co dopiero schody zjechać 

1 godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

To tak nie działa - ze względów bezpieczeństwa nie jeździ się na tej samej ramie raz ze skokiem 100 mm, a za chwilę 160... :bye2:

jak kupie tą ramę to odrazu wrzucam 150mm albo 160mm

2 minuty temu, _Piotrek napisał:

Jak już tak chcesz usilnie kombinować, załóż mniejsze opony / na koła 27.5 " wtedy będziesz miał uczucie jakbyś jechał na kołach 26 "     

ale nie o to mi chodzi, chce założyć na razie 26 koła i dam jakieś wieksze opony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pewog napisał:

możesz polecić podobna rame, zeby była na 26/27.5, na początku będę mial 100mm skoku a później dam 140mm albo 160mm, bardziej wole skakać schody i dropy

Dartmoor Bikes / NS Bikes, na Pinkbike są FAJNE ROWERY i zdjęcia, tam możesz sobie obczaić fajne Hardtail B) :thumbsup: 100 mm skoku w przednim amortyzatorze to możesz sobie założyć do gravela :P minimum to 160 mm, nie żadne 140 mm jak piszą na stronie. 

Na początek 100 mm skoku w przednim amortyzatorze ( Dartmoor Hornet 2022 ) ja pie@dolę, mają fantazję ludziki ... :D  

 

Edytowane przez __guest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Pewog napisał:

ale nie o to mi chodzi, chce założyć na razie 26 koła i dam jakieś wieksze opony

Możesz założyć większe opony, jak najbardziej :thumbsup: tylko, czy koło tylne 26 " i większa opona, będzie się pokrywać w miejscu ramy tam gdzie jest właśnie miejsce na większe opony w ramie ?, bo jak wyjdzie tak, że mniejsze koło będzie za linią ramy tam gdzie jest miejsce na oponę 27.5 x 2.8, to będzie trzeć opona o ramę.      

11 minut temu, Dokumosa napisał:

Jasne. 160mm potrzebne w takiej ramie tylko sadomasochistom. Chodzi wyłącznie o to, żeby geometria była utrzymana bo miżliwości terenowe będzie miał lepsze wiekowy full ścieżkiwiec z zawieszeniem 120mm.

Tobie Zenku ;) nie trzeba takiego skoku, bo jeździć nie umiesz rowerem ... :P Utrzymanie geometrii, już to widzę przy takim skoku ... :D Wiekowy ścieżkowy full z takim skokiem, do pierwszego wybicia i na złom ... :D :P  

Edytowane przez __guest
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Pewog napisał:

dzięki za pomoc, bo to będzie taki mój pierwszy rower fr

Obczaj sobie mój rower ... https://www.ppe.pl/spolecznosc/2100006/Piotrek.html  ( Dartmoor Hornet ) 

Osobiście proponowałbym założyć koła 27.5 + opony 2.6 lub 2.8, amortyzator o skoku minimum 160 mm, a jak lubisz bardziej wariować 180 mm skoku. Napęd polecam taki już grawitacyjny, z małą kasetą i krótką przerzutką, ostatnio byłem na zawodach i nie miałem problemów z napędem przy skokach, kiedyś miałem złożony napęd Shimano Deore XT 12 biegów i miałem problemy ze spadającym łańcuchem, co prawda można założyć klatkę górną, ale na zawodach taka górna klatka bardzo szybko się zapycha i po jakimś czasie nie da się jechać, wiem bo raz wystartowałem w zawodach z klatką i to był błąd, zapchał mi się napęd z przodu, potem było już tylko gorzej, potrzebowałem napędu z bardzo mocnym trzymaniem łańcucha, bez konieczności zakładania górnej klatki, tylko dół mam do ochrony zębatki.    

 

Edytowane przez __guest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wyżej amortyzator który napisałem, przyjaciel z serwisu rowerowego kupił za około 1000 zł, trzeba szukać fajnych cen ;) co prawda skok jedynie 140 mm, potrzebuje do innego roweru, pewnie są wersje z większym skokiem, ale chyba już droższe, nie wiem, trzeba sprawdzić, ogólnie fajny amortyzator, za taką kasę jak ktoś nie ma za dużo funduszy, na początek będzie, jak pamiętam golenie o grubości 35 mm.     

24 minuty temu, Pewog napisał:

koła 27.5 założę jak troche hajsu uzbieram, a dostanie 180mm skoku do 800zł

tego aiona to będzie trzeba chyba lekko przerobić na 160mm? bo ma 150mm

Przyjaciel który przygotowuje rowery do zawodów, buduje rowery dla zawodników, naprawia rowery, sam też jeździ, czego on jeszcze nie robi :thumbsup: przerobił taki amortyzator na większy skok, nie pamiętam czy ten sam model Suntour, nie znam się aż tak, może ktoś tutaj na forum coś nabazgroli.

Jeżeli masz w swojej okolicy super maniaka rowerowego, dodatkowo ma własną firmę i lubi rowery, podjedź do takiej firmy ... ;)    

Edytowane przez __guest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Pewog napisał:

koła 27.5 założę jak troche hajsu uzbieram, a dostanie 180mm skoku do 800zł

Dostanie Rock Shox ZEB Ultimate :P :D osobiście polecam, dobra żartowałem. Nie wiem czy za taką kasę coś się znajdzie, raczej z takim skokiem i za taką kasę, tylko używane amortyzatory, bardziej z tych starszych roczników ;) minus jest taki, że trzeba taki amortyzator dać do serwisu, albo uwierzyć na słowo sprzedającemu, że był robiony serwis i działa jak nowy, z tym ostatnim zdaniem, raczej tak na chłodno, no chyba, że sprzedający jest super uczciwym gościem.    

Edytowane przez __guest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Też jeżdżę ulepem 28 calowym z widelcem 26 calowym i kołem 27 i pół calowym I sobie chwalę :D Można dyskutować do końca świata, ale jak człowiek nie będzie kombinował to nigdy nie dojdzie do żadnego wniosku tylko będzie robił co mu powiedziano. 

Ktoś się zapyta czemu zrobiłem takie obrazoburstwo, ponieważ geometria się nie zmieniła a rower jest nieporównywalnie bardziej komfortowy na bomberze z kąpielą olejową, niż na XTC zardzewiałym z każdej strony. 

Chce kombinować, niech kombinuje. Dostał odpowiedzi, sam uzna czy da się tym jeździć czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...