Skocz do zawartości

[Pancerz przerzutki] Wymiana pancerza w klamkomanetce szosowej


wolek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy są dostępne jakieś inserty, czy inne "cosie" które ułatwiają wejście linki z klamkomanetki do pancerza?

Mam problem na najniższych przełożeniach kiedy linka jest najsłabiej napięta, jakby gdzieś się blokowała linka. Na najniższym przełożeniu można z tym jeździć ale chciałbym spróbować rozwiązać problem. Pancerz i linka zostały wymienione, problem występował można powiedzieć od zawsze ale zwalałem to na krzywy hak czy nie nie właściwą ilość podkładem przy suporcie. Hak prosty, suport zamontowany poprawnie. Chcę puścić linkę na całej długości w pancerzu, ale może istnieje coś co ułatwia bieg linki na samym początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam użyć dedykowanej końcówki.

Końcówka Pancerza Przerzutki ST-9000 Krótka - 7929054295 - oficjalne  archiwum Allegro

Dobra linka i pancerz nie powinny dawać takich objawów. Może masz za mocne gięcie przy kierownicy?

No i nawet na najtwardszym biegu, linka powinna być napięta, a nie "luźna".

No chyba że masz manetki z "wąsem", wtedy nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dodatkowego wiosła jak u Szymka ani przycisku jak w Campie, biegi zrzuca jak Sram choć macha się całą dźwignią.  

@wolek: a sprawdzałeś czy nie luzuje się śruba naprężenia linki w tylnej przerzutce?  Ktoś używający tego zestawu miał podobny problem i okazało się że rozwiązanie zagadki leży na drugim końcu kabla ;)

https://www.bikeforums.net/cyclocross-gravelbiking-recreational/1206771-sensah-srx-pro-1x11-shifter-derailleur-review.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
14 godzin temu, ChuChu napisał:

Ja polecam użyć dedykowanej końcówki.

 

14 godzin temu, Mihau_ napisał:

A przy klamce masz mieć końcowke ze zdjęcia powyżej

A wiec bez tego nie pojedzie? Wg mnie potrzebne to jak w moście dziura. 

14 godzin temu, wolek napisał:

jakby gdzieś się blokowała linka.

Brzmi jak opis manetek 5700. 6700 i im pokrewnych konstrukcyjnie. Nie działa to i działać nie będzie. Zmienia biegi czasami jak dobra pogoda nawet ładnie, ale porównania do 6600 albo 6800 w górę to to nie ma. Jeżeli posiadasz przeze mnie wymienione manetki to masz 3 wyjścia:

- zostawić jak jest i z tym żyć

- kupić starsze "wąsate" klamki

- przejść na 11 biegów.

Przy czym 3 opcja jest paradoksalnie najlepsza i najgorsza zarazem. Najlepsza bo nowożytna, można kupić nowe komponenty, każda grupa 11sp jest kompatybilna ze sobą ALE, wychodzi najdrożej i trzeba wymieniać hamulce. Tak trzeba wymieniać zaciski z tego samego powodu dla którego nie stosujemy zacisków szosowych w MTB i odwrotnie jeżeli chodzi o tarcze. Inny jest ciąg linki i zwyczajnie stare zaciski stracą na mocy tak, ze ledwo da się koło zablokować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
15 godzin temu, ChuChu napisał:

ale z taką końcówką pancerz i linka układają się zdecydowanie lepiej.

Wiesz ja pracuje w serwisie od 8 lat. Pancerz wchodzi w manetkę ciasno, prosto. linka idzie prosto. Tam się nie ma co układać. Tam nie ma miejsca na układanie. Mało tego, te końcówki nie są, z tego co wiem uszczelnione wiec tak troszkę gorzej. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inne doświadczenie. Zwykła końcówka nie siedzieła idealnie prosto. Na dodatek ta Shimano jest dłuższa, więc jeżeli mamy mocne gięcie przy kierownicy, to pancerz wywiera mniejszy nacisk na obudowę klamki.

Nie do końca wiem o jakim.uszczelnieniu piszesz. Te kyóre podałem, mają wbudowaną "rurkę".

Mniejsza o to, nie ma co dyskutować, bo to szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...