Skocz do zawartości

[opony] do wózka inwalidzkiego


wskers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Zwracam się do Was z prośbą o doradztwo w zakupie opon, jednak nie do roweru, a do manualnego wózka inwalidzkiego. Jakiś czas za Waszą radą jeździłem na Continental Explorer, i w sumie były one w porządku, ale cechowały się dużymi oporami toczenia, oraz zjawiskiem " klockowania " w trakcie wolnej jazdy, co było irytujące.

Osobiście rozważam następujące opony ( kolejność przypadkowa ) :

- Mitas V81

- Continental Traffix II

- Schwalbe Road Cruiser

- Continental Ride Tour.

Od opon oczekuję jak najniższych oporów toczenia, co pozwoli mi wkładać mniej siły w napędzenie wózka. Oczekuję też jak najlepszej trakcji na suchym i mokrym asfalcie i kostce brukowej, ale jednocześnie bardzo dobrej trakcji na mokrych, czy suchych szutrach, również na wzniesieniach, czy na sypkim piasku. Poszukuję opon w rozmiarze tylko i wyłącznie 24x1.75 ( 47-507 ). Będę wdzięczny za pomoc w dokonaniu wyboru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam, trochę przypadkowo, oponę Ride Tour w moim przełaju. Przypadkowo bo długo kminiłem nad rowerem z barankiem, zastała mnie jesień, chciałem pojeździć jak kolega mi złożył rower i na szybko w lokalnym sklepie kupiłem co było w połowie września - a było niewiele. Nastawiałem się na jakiś panaracer itd, wpadło to budżetowe Conti... i jeździ ze mną od roku.

Cicho, lekko, można dobić na kamień, można na niższym ciśnieniu jechać. Asfalty wszelkie bez problemu, szutry również, pożarówki bez problemu. Piach jest dramat, nie polecam. Jak jest mokro to wsiadam na mtb, więc nie pomogę, ale dla mnie mokro to kałuże w lesie. Tak jak padało wcześniej i jest lekko mokre podłoże to śmiało można na tej oponie jechać.

No i przez ten rok i sporo kilometrów - zero kapcia. Aż się boję to napisać, bo pewnie jak pochwalę to w końcu złapię, ale póki co zero dziur. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedź nie wniesie może nic merytorycznego do tematu, ale uważam, że wypowiedzi rowerzystów musisz podzielić przez 2...

Nie te prędkości, nie te naciski i przypuszczam, że sypki piasek dla Ciebie będzie czymś innym niż dla rowerzysty. Piszę to nie z punktu widzenia użytkownika wózka, ale mam bliską osobę jeżdżącą na takowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mihau_ trakcja jest oczywiście ważna, ale utrzymanie toru jazdy jest równie ważne, a to zależy od opon, bo co z tego że ruszysz jak będziesz tańczyć na podłożu, jakie by ono nie było. 

chudzinki z pewnością jest tak jak piszesz, ale chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda moje doświadczenia z wózkiem inwalidzkim są niewielkie ale miałem "kilka" lat temu w ramach jakiś zajęć taki dzień że cały musiałem jeździć na wózku - to było żeby zrozumieć lepiej kwestie barier w architekturze. Szczerze mówiąc to określ gdzie tym wózkiem jeździsz bo jeżeli to miasto i wyłącznie utwardzone powierzchnie to ja bym sobie pewnie kupił jednak oponę która kategorycznie jest semislickiem - obracanie się w miejscu na klockowanej - tego sobie nie wyobrażam. Ale jeśli ten wózek ma szersze zastosowanie to inna sprawa. Rozwiń trochę to jak wyglądają Twoje trasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie można podzielić to na 70 / 30 ( powierzchnie utwardzone typu asfalt, kostka brukowa / leśne drogi, szutry, sypki piasek typu plaża itp. ). Właśnie te klockowanie mnie irytuje na utwardzonych powierzchniach, ale z drugiej strony wypad na plażę na semislickach to byłby dopiero dramat :) 

A tak swoją drogą czym się różnią między sobą opony Schwalbe Road Cruiser vs Schwalbe Road Cruiser Plus ? Pytam z czystej ciekawości.

Edytowane przez wskers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony do wózka inwalidzkiego mają specyficzną budowę podobnie jak opony do motoru, roweru, samochodu. 
Zakładanie opon rowerowych do wózka inwalidzkiego to tak jak byś założył pantofle i poszedł biegać w terenie a może założył buty trekingowe i poszedł na bal noworoczny.
Oczywiście da się. Pytanie czy jest to bezpieczne? No właśnie, pomyślałeś o tym?
Może napisz do PM Schwalbe oni bardzo chętnie odpowiadają na pytania klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi. Chodzi o to, że w ofercie Schwalbe opony typowo do wózka są w rozmiarze 24x1.00 lub 24x1,3/8 i to są typowo wózkowe opony. Te jakich ja potrzebuję są oponami typowo rowerowymi ( nawet patrząc na katalog Schwalbe ).Zresztą nawet producent mojego wózka określa ten rozmiar opon jako opony rowerowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jeszcze raz, opona rowerowa to opona do roweru. Jej budowa to 200 elementów. Jeżeli producent określa zastosowanie swojego produktu to są ku temu określone powody. Nie przypadkowo opony do wózków są oddzielnym produktem.
Nie znam przyczyn twojego inwalidztwa. Naprawdę chcesz mieć wypadek na wózku?
Każdy rowerzysta wie że opony to kwestia bezpieczeństwa o to chodzi w oponach tym razem każdych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie by było tak jak piszesz, że są różnice w budowie opon do wózka, a do roweru to w tej chwili powinienem pozwać producenta mojego wózka o świadome narażenie mnie na niebezpieczeństwo utraty zdrowia, lub nawet życia za wyposażenie mojego wózka w opony typowo rowerowe ( czyli niezgodne z przeznaczeniem ). Kto wie, może udałoby się wytoczyć nawet pozew zbiorowy, gdyż znam osobiście wiele osób jeżdżących na wózka wyposażonych w takie same opony co mój.

Edytowane przez wskers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radko10 napisał:

Opony do wózka inwalidzkiego mają specyficzną budowę podobnie jak opony do motoru, roweru, samochodu.

Piszesz jakbyś się znał, to opisz dokładnie jakie są różnice w budowie opon do wózków inwalidzkich i do rowerów. Napisz co to za specyficzna budowa, co takiego specjalnego jest w tych oponach, co je wyróżnia, że użycie rowerowych jest zagrożeniem zdrowia i życia.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 24.09.2022 o 07:25, radko10 napisał:

Napiszę jeszcze raz, opona rowerowa to opona do roweru. Jej budowa to 200 elementów. Jeżeli producent określa zastosowanie swojego produktu to są ku temu określone powody. Nie przypadkowo opony do wózków są oddzielnym produktem.
Nie znam przyczyn twojego inwalidztwa. Naprawdę chcesz mieć wypadek na wózku?
Każdy rowerzysta wie że opony to kwestia bezpieczeństwa o to chodzi w oponach tym razem każdych!

W jaki sposób założenie opony rowerowej,  jeśli jest kompatybilna,  ma spowodować wypadek w czasie jazdy? 

Czy jazda wózkiem to jakieś ekstremalne obciążenie dla opony które jest w stanie "udźwignąć" tylko opona tego typu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...