Amarider Napisano 21 Września 2022 Napisano 21 Września 2022 Cześć, kupiłem nowego aiona w dobrej cenie, od razu wziąłem się za serwis podstawowy. Wszystko poszło w miarę sprawnie, oprócz porysowania korka na górze, nic nie zostało uszkodzone. Pompuje amortyzator i słyszę nieprzerwany syk. Popmuje dalej (jest już jakieś 100psi) i nagle wystrzeliła mi uszczelka kurzowa. Czy wie ktoś o co może chodzić? Cytuj
KSikorski Napisano 22 Września 2022 Napisano 22 Września 2022 Komora powietrzna jest nieszczelna od dołu, więc pompujesz przestrzeń między górnymi i dolnymi goleniami...a tę uszczelnia uszczelka kurzowa. Cytuj
cervandes Napisano 22 Września 2022 Napisano 22 Września 2022 Ano, ucieka powietrze na tłoczku. Jak masz ochotę rozbierać, to trzeba wyjąć tłok, obejrzeć uszczelkę, względnie wymienić. A jak Ci się nie chce, to może 2ml gęstego oleju w komorę powietrzną pomogą. Przesmarują, uszczelnią i może być cacy. Ewentualnie u Activia można kupić tłoczek a może i samą uszczelkę zdaje się lepszą. Nie V tylko X ring. 1 Cytuj
Amarider Napisano 22 Września 2022 Autor Napisano 22 Września 2022 Czy to możliwe że nowa uszczelka nadaje się do wymiany? Cytuj
KSikorski Napisano 22 Września 2022 Napisano 22 Września 2022 Jeśli to amortyzator spoza oficjalnej dystrybucji, tylko jakiś odpad niewykorzystany w montowni to może tak być. Cytuj
wolek Napisano 22 Września 2022 Napisano 22 Września 2022 Zanim rozebrałeś było dobrze? Ja miałem w zasadzie taki sam efekt w suntour rze jak odwrotnie założyłem korek/tłoczek albo uszczelkę w komorze powietrznej (nie pamiętam dokładnie). Dałeś kilka ml. oleju do komory powietrznej? 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 22 Września 2022 Napisano 22 Września 2022 Tam jest uszczelka wargowa, ważny kierunek jej założenia. Mogła się podwinąć jak tłoczek wsadzany od d... strony, mogła się również uszkodzić przy montażu. Do komory powietrznej 2-3ml oleju przekładniowego (W90). Cytuj
Galvatron Napisano 22 Września 2022 Napisano 22 Września 2022 Ta uszczelka musi być założona szerszą częścią do góry. Jeśli jest uszkodzona tak, że aż słychać syk uciekającego powietrza, to samo wlanie oleju do komory nic nie da - trzeba ją wymienić. Przy okazji możesz zrobić konwersję na X-Ringa, kóry jest lepszy i którego mozna kupić w sklepie z uszczelkami: https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/toki/z-x-ringiem_toczek-komory-powietrznej-do-aionauron-z-goleniami-34mm/2230 https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/toki/z-x-ringiem_toczek-komory-powietrznej-do-aionaurondurolux-z-goleniami-35mm/2228 Żeby poprawić pracę widelca, tłok z uszczlką możesz obficie posmarować tym samym smarem, co uszczelki przeciwkurzowe i ślizgi. Oczywiście nadal trzeba wlać gęsty olej do komory powietrznej. 1 Cytuj
ACTIVIA Napisano 24 Września 2022 Napisano 24 Września 2022 Tłoczki z V-ringiem czyli fabryczne pod golenie 34 i 35mm zawsze w Suntourze były felerne 1 Cytuj
Amarider Napisano 24 Września 2022 Autor Napisano 24 Września 2022 Cytat Tłoczki z V-ringiem czyli fabryczne pod golenie 34 i 35mm zawsze w Suntourze były felerne Czy wymiana na x-ring rozwiąże problem ? Cytuj
Amarider Napisano 11 Października 2022 Autor Napisano 11 Października 2022 Zakupiłem tloczek z uszczelka x ring i wszystko działa. Dzięki za pomoc Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.