Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock shox ZEB - nie spuszczone powietrze w czasie serwisu.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej, 

wczoraj zrobiłem podstawowy serwis tegorocznego rock shock ZEB i popełniłem ogromny błąd nie spuszczając z niego powietrza przed ściągnięciem i założeniem goleni. Teraz mam wrażenie, że coś źle działa, jakie mogą być tego konsekwencje? 

Edytowane przez Odyn12
Napisano
13 godzin temu, Odyn12 napisał:

Hej, 

wczoraj zrobiłem podstawowy serwis tegorocznego rock shock ZEB i popełniłem ogromny błąd nie spuszczając z niego powietrza przed ściągnięciem i założeniem goleni. Teraz mam wrażenie, że coś źle działa, jakie mogą być tego konsekwencje? 

Ściągnij dół raz jeszcze sprawdź czy gąbeczka kurzowa przy wkładaniu nie wyszła z gniazda i upośledza pracę amortyzatora. Miałem już takie przypadki, obejrzyj też dobrze uszczelki gumowe może się zawinęła do środka ?

Napisano (edytowane)

Spuść powietrze, wciśnij mocno amor i zrób "odpierdnięcie" za pomocą trytytki. I tak ze 2-3x w obydwóch goleniach póki nie będzie nominalnie sciśnięty do zera. Po tym zabiegu będzie działał jak kiedyś.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Powietrze spuszcza się dla bezpieczeństwa. Raczej nie chciałbyś, żeby metalowy popychacz wystrzelił w Twoją stronę, gdyby coś puściło. Na sam serwis nie ma to wpływu.

No i jeżeli od strony tłumika, popychacz Ci się lekko "schowa", to zawsze można dopchnąć golenie. Z powietrzem w komorze tego nie zrobisz.

Użyłeś zalecanej chemii do serwisu? Robiłeś wszystko zgodnie ze sztuką?

 

Napisano
7 godzin temu, Dokumosa napisał:

Spuść powietrze, wciśnij mocno amor i zrób "odpierdnięcie" za pomocą trytytki. I tak ze 2-3x w obydwóch goleniach póki nie będzie nominalnie sciśnięty do zera. Po tym zabiegu będzie działał jak kiedyś.

A jak zrobić to od odpierdnięcie? 

Napisano (edytowane)

Poszukaj na YT np. RockShox burping. Pamiętaj żeby robić to na skompresowanym (wciśniętym) widle. Bez tego masz dodatkowe dwie komory powietrzne pozytywne i żadnej dodatkowej negatywnej, która mogłaby wspomagać ugięcie. W amortyzatorach o goleniach 32mm jest to mniej odczuwalne ale w tych grubonożnych z widła robi się twardy kołek.

Edytowane przez Dokumosa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...