Odyn12 Napisano 21 Września 2022 Udostępnij Napisano 21 Września 2022 (edytowane) Hej, wczoraj zrobiłem podstawowy serwis tegorocznego rock shock ZEB i popełniłem ogromny błąd nie spuszczając z niego powietrza przed ściągnięciem i założeniem goleni. Teraz mam wrażenie, że coś źle działa, jakie mogą być tego konsekwencje? Edytowane 21 Września 2022 przez Odyn12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 21 Września 2022 Udostępnij Napisano 21 Września 2022 Żadne, można spokojnie ściągać dolne golenie z nabitym ciśnieniem jeżeli nie ruszasz komory powietrznej. Masz wrażenie, że coś działa źle tzn? Może to placebo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 22 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2022 Ja nigdy nie spuszczam powietrza do podstawowego serwisu (ba, nawet nie demontuję amora z roweru :))i nigdy nic nie zepsułem, a robiłem to dziesiątki razy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 22 Września 2022 Udostępnij Napisano 22 Września 2022 13 godzin temu, Odyn12 napisał: Hej, wczoraj zrobiłem podstawowy serwis tegorocznego rock shock ZEB i popełniłem ogromny błąd nie spuszczając z niego powietrza przed ściągnięciem i założeniem goleni. Teraz mam wrażenie, że coś źle działa, jakie mogą być tego konsekwencje? Ściągnij dół raz jeszcze sprawdź czy gąbeczka kurzowa przy wkładaniu nie wyszła z gniazda i upośledza pracę amortyzatora. Miałem już takie przypadki, obejrzyj też dobrze uszczelki gumowe może się zawinęła do środka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2022 Udostępnij Napisano 22 Września 2022 (edytowane) Spuść powietrze, wciśnij mocno amor i zrób "odpierdnięcie" za pomocą trytytki. I tak ze 2-3x w obydwóch goleniach póki nie będzie nominalnie sciśnięty do zera. Po tym zabiegu będzie działał jak kiedyś. Edytowane 22 Września 2022 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 22 Września 2022 Udostępnij Napisano 22 Września 2022 Powietrze spuszcza się dla bezpieczeństwa. Raczej nie chciałbyś, żeby metalowy popychacz wystrzelił w Twoją stronę, gdyby coś puściło. Na sam serwis nie ma to wpływu. No i jeżeli od strony tłumika, popychacz Ci się lekko "schowa", to zawsze można dopchnąć golenie. Z powietrzem w komorze tego nie zrobisz. Użyłeś zalecanej chemii do serwisu? Robiłeś wszystko zgodnie ze sztuką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odyn12 Napisano 22 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2022 7 godzin temu, Dokumosa napisał: Spuść powietrze, wciśnij mocno amor i zrób "odpierdnięcie" za pomocą trytytki. I tak ze 2-3x w obydwóch goleniach póki nie będzie nominalnie sciśnięty do zera. Po tym zabiegu będzie działał jak kiedyś. A jak zrobić to od odpierdnięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2022 Udostępnij Napisano 22 Września 2022 (edytowane) Poszukaj na YT np. RockShox burping. Pamiętaj żeby robić to na skompresowanym (wciśniętym) widle. Bez tego masz dodatkowe dwie komory powietrzne pozytywne i żadnej dodatkowej negatywnej, która mogłaby wspomagać ugięcie. W amortyzatorach o goleniach 32mm jest to mniej odczuwalne ale w tych grubonożnych z widła robi się twardy kołek. Edytowane 22 Września 2022 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.