Skocz do zawartości

[Koła] Pomoc w wyborze nowych kół


Ignac

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Posiadam rower Giant Anyroad 1. Noszę się z zamiarem wymiany kół na karbonowe z dalekiego wschodu. Obecnie mam w rowerze koła z piastami : przód 5x100 na szybkozamykacz, tył 5x135. Hamulce tarczowe mocowane na 6 śrub. Obecnie na rynku dominują już koła pod sztywne osie. Stąd prośba o pomoc w wyborze nowych kół. Gdzie i jak można skonfigurować takie koła? Mile widziane propozycje pod system dętkowy lub/i bezdętkowy. 

Napisano

1. Po co ci karbonowe koła do czegoś takiego? Pieniądze wyrzucane w błoto

2. Jak już musisz to szukaj czegoś na piastach np. DT czy Novatec gdzie możesz sobie dokupić endacpy.

3. Możesz kupić same obręcze i zapleść na miejscu.

3. Przy dzisiejszych cenach na ali u sprawdzonych dostawców (pokroju csc czy elite) i "konfiguracji" jakiej potrzebujesz to pewnie coś w PL znajdziesz za podobne pieniądze

Napisano

napisz do sprawdzonych lemonbike, daveo, szobakbike, fitwheels to na pewno coś zaproponują. Po co Tobie karbony do anyroada?. Idź w obręcz dt r470db, r511db. Dobre sprawdzone, w miarę lekkie obręcze.

Napisano
Godzinę temu, caballoBlanco napisał:

Czym są endcapym?

Endcapy. Końcówki/adaptery osi, które pozwalają na dostosowanie kół do różnych systemów mocowania. Np. https://daveo.pl/dt_swiss_endcap_tyl_135mm_qr-1061i

Godzinę temu, caballoBlanco napisał:

Rynek kół do szosy na szybkozamykacz spada? Tzn za pare lat będą tylko sztywne osie? ;/

Już ci o tym pisałem. QR'y przy tarczach zostały wyłącznie w najtańszych modelach, najtańszymi modelami jeżdżą ludzie, którzy dobrych kół nie kupują

Każdy liczący się producent kół/piast bazuje teraz na endcapach, taniej produkować jeden model piasty, którą każdy sobie dostosuje

Napisano

Dzięki za odpowiedzi w temacie. Dlaczego karbon do Anyroada? Dla mnie ten rower jest świetny. Bardzo odpowiada mi jego geometria i wygląd. Chcę mieć zwyczajnie dwa komplety kół. Jedne typowo pod szosę i obecne, niezbyt lekkie ale dość mocne pod bardziej zróżnicowany teren i okres jesień/zima. Rower posłuży mi przynajmniej kilka sezonów. Jestem otwarty na różne propozycje odnośnie kół.

Napisano
Cytat

Dlaczego karbon do Anyroada? Dla mnie ten rower jest świetny. Bardzo odpowiada mi jego geometria i wygląd.

Dla ciebie jest świetny ale ma swoje ograniczenia. Geometria jest jaka jest i nie jeździsz na tym z prędkościami, które pozwolą odczuć zyski z wysokiego stożka.

Poskładaj sobie dobre aluminiaki za ~2k i sprawa załatwiona

Napisano

Zgadzam się z powyższym stwierdzeniem, że niewiele zyskam przy tej geometrii. Otrzymałem już wstępnie propozycje zakupu kół na obręczach karbonowych, które pasowałyby do Anyroada. 3600 za koła o wadze poniżej 1500gram. Co zyskuję? Kilkaset gramów na wadze kół. Czy warto? Zacząłem sam się zastanawiać. Na Ali... jest sporo taniej. Tylko jak skonfigurować taki zakup z dalekiego wschodu? 

Napisano

Za 2000 będziesz miał aluminiowe o zbliżonej wadze. Znajomy kupił sobie karbonowe koła (bodajże evanlite'y) do karbonowego gravela (nie pamiętam modelu) i po kilku jazdach stwierdził, że nie czuje różnicy.

Jak masz fabryczne, to pewnie poczujesz, tylko poczujesz ją również przy aluminiowych za połowę ceny.

Napisano
1 godzinę temu, caballoBlanco napisał:

@Mihau_ Czyli te endcapy powodują że np jak mam rower swój, na szybkozamykacz, to nie musze sie przejmować piastami, i mam nieograniczony wybór?

Jak się uprzesz to ktoś zaplecie ci karbonowe stożki na piastach pod QR 😉

Napisano

A karbon i QR to nie idą w parze? karbon tylko pod tarcze? w takim razie jak mam rower na QR z zwyklymi hamulcami to sa w ogóle jakies opcje na fajne koła? i jaka roznice robia takie koła. powiedzmy na 50km ze srednia jade 30km/h to z takimi kołami ile pojade

Napisano

A widzisz , tym nasz rower na obręczówkach . Od groma jest lekkich kół pod ten system , oczywiście pochodzących ze starszych konstrukcji . 

Ile szybciej pojedziesz ? Ciężko oszacować , ale pewnie marginalnie szybciej .

Napisano

Zdecyduj się jakie masz hamulce. Na początku piszesz tarcze na 6 śrub, a teraz coś o obręczówkach.

Koła pod tarcze na QR to martwa gałąź ewolucji rowerowej. W tym systemie powstają głównie koła robione typowo pod dany rower pod marką własną lub no name.

Napisano
23 godziny temu, nctrns napisał:

Zdecyduj się jakie masz hamulce. Na początku piszesz tarcze na 6 śrub, a teraz coś o obręczówkach.

Koła pod tarcze na QR to martwa gałąź ewolucji rowerowej. W tym systemie powstają głównie koła robione typowo pod dany rower pod marką własną lub no name.

Kurde no to szkoda bo miesiac temu kupiłem rower na ultegrze aluminionum 8.5kg ale na QR ze szczękami, więc co nie mam co szukać jakiś fajny kół nie karbonowych?

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...