glados_v9 Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 Natknąłem się na bardzo ciekawe rozwiązanie z USA, które pozawala przekonwertować dowolny rower na elektryczny w "60 sekund" w bardzo innowacyjny sposób: https://geoo.com Z początku wydaje się to produkt rodem z telezakupów, ale po głębszej analizie uważam że to fantastyczne rozwiązanie, które zbiera niezłe opinie. Zdejmujemy koło przednie, zakładamy to cudo i mamy elektryka mogącego przejechać 32 km bez pedałowania i 80 km ze wspomaganiem nogami. Baterie można wyciągnąć i ładować z usb. Niestety już nie można tego kupić (przynajmniej w europie). Poza tym rozwiązanie jest nielegalne, bo rozpędza rower do 32 km/h i nie trzeba przy tym pedałować. Kosztowało to ~1000 dolarów. Cytuj
glados_v9 Napisano 16 Września 2022 Autor Napisano 16 Września 2022 //Aktualizacja: Zapytałem producenta czy i gdzie można to kupić. Obecnie dostępne tylko w USA, ale w 2024 planują poszerzyć rynek na międzynarodowy. Cytuj
Gość Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 2 godziny temu, glados_v9 napisał: Natknąłem się na bardzo ciekawe rozwiązanie z USA, które pozawala przekonwertować dowolny rower na elektryczny w "60 sekund" w bardzo innowacyjny sposób: https://geoo.com Z początku wydaje się to produkt rodem z telezakupów, ale po głębszej analizie uważam że to fantastyczne rozwiązanie, które zbiera niezłe opinie. Zdejmujemy koło przednie, zakładamy to cudo i mamy elektryka mogącego przejechać 32 km bez pedałowania i 80 km ze wspomaganiem nogami. Baterie można wyciągnąć i ładować z usb. Niestety już nie można tego kupić (przynajmniej w europie). Poza tym rozwiązanie jest nielegalne, bo rozpędza rower do 32 km/h i nie trzeba przy tym pedałować. Kosztowało to ~1000 dolarów. I właśnie dlatego to rozwiązanie na EU nie ma (w obecnej formie) racji bytu - musiałby być do tego bezprzewodowy czujnik pedałowania, więc straciłoby to to swój minimalizm i "szybkość montażu". Natomiast na pewno rozwiązanie ciekawe. Co do prędkości - akurat to nic trudnego, dosłownie parę linijek kodu, odpowiedzialnych za odcięcie/zmniejszenie prądu przy odpowiedniej prędkości. Cytuj
Dokumosa Napisano 17 Września 2022 Napisano 17 Września 2022 W takich rozwiązaniach hamulec jest elektryczny z rekuperacją. Potrzebna klamka z czujnikiem hamowania. Mi osobiście nie podoba się taki sposób przeniesienia napędu na koło - zamiast łańcucha czyści się "obręcz" i wymienia rolki. Cytuj
ChuChu Napisano 17 Września 2022 Napisano 17 Września 2022 Czyli "rower elektryczny w 60 sekund to ściema". Potrzeba innej klamki, a żeby zamontować koło, trzeba pozbyć się aktualnego hamulca. Cytuj
Dokumosa Napisano 17 Września 2022 Napisano 17 Września 2022 Jeździłem na rowerze z silnikiem i aku w przednim kole tylko w bardziej klasycznym wydaniu (czyli silnik połączony sztywno z obręczą, 12,5kg nieresorowanej masy...) no i trochę czasu mija zanim człowiek przyzwyczai się do takiej masy na przodzie. Każde podbicie tego powodowało mocne szarpnięcie resztą roweru. Generalnie efekt jak jazda ciężkim motocyklem ze zwalonym zawieszeniem. W porównaniu do tego centralny napęd jest praktycznie nieodczuwalny. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.