glados_v9 Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 Natknąłem się na bardzo ciekawe rozwiązanie z USA, które pozawala przekonwertować dowolny rower na elektryczny w "60 sekund" w bardzo innowacyjny sposób: https://geoo.com Z początku wydaje się to produkt rodem z telezakupów, ale po głębszej analizie uważam że to fantastyczne rozwiązanie, które zbiera niezłe opinie. Zdejmujemy koło przednie, zakładamy to cudo i mamy elektryka mogącego przejechać 32 km bez pedałowania i 80 km ze wspomaganiem nogami. Baterie można wyciągnąć i ładować z usb. Niestety już nie można tego kupić (przynajmniej w europie). Poza tym rozwiązanie jest nielegalne, bo rozpędza rower do 32 km/h i nie trzeba przy tym pedałować. Kosztowało to ~1000 dolarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glados_v9 Napisano 16 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2022 //Aktualizacja: Zapytałem producenta czy i gdzie można to kupić. Obecnie dostępne tylko w USA, ale w 2024 planują poszerzyć rynek na międzynarodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 2 godziny temu, glados_v9 napisał: Natknąłem się na bardzo ciekawe rozwiązanie z USA, które pozawala przekonwertować dowolny rower na elektryczny w "60 sekund" w bardzo innowacyjny sposób: https://geoo.com Z początku wydaje się to produkt rodem z telezakupów, ale po głębszej analizie uważam że to fantastyczne rozwiązanie, które zbiera niezłe opinie. Zdejmujemy koło przednie, zakładamy to cudo i mamy elektryka mogącego przejechać 32 km bez pedałowania i 80 km ze wspomaganiem nogami. Baterie można wyciągnąć i ładować z usb. Niestety już nie można tego kupić (przynajmniej w europie). Poza tym rozwiązanie jest nielegalne, bo rozpędza rower do 32 km/h i nie trzeba przy tym pedałować. Kosztowało to ~1000 dolarów. I właśnie dlatego to rozwiązanie na EU nie ma (w obecnej formie) racji bytu - musiałby być do tego bezprzewodowy czujnik pedałowania, więc straciłoby to to swój minimalizm i "szybkość montażu". Natomiast na pewno rozwiązanie ciekawe. Co do prędkości - akurat to nic trudnego, dosłownie parę linijek kodu, odpowiedzialnych za odcięcie/zmniejszenie prądu przy odpowiedniej prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 17 Września 2022 Udostępnij Napisano 17 Września 2022 No dobra, a co z hamulcem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Września 2022 Udostępnij Napisano 17 Września 2022 W takich rozwiązaniach hamulec jest elektryczny z rekuperacją. Potrzebna klamka z czujnikiem hamowania. Mi osobiście nie podoba się taki sposób przeniesienia napędu na koło - zamiast łańcucha czyści się "obręcz" i wymienia rolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 17 Września 2022 Udostępnij Napisano 17 Września 2022 Czyli "rower elektryczny w 60 sekund to ściema". Potrzeba innej klamki, a żeby zamontować koło, trzeba pozbyć się aktualnego hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Września 2022 Udostępnij Napisano 17 Września 2022 Jeździłem na rowerze z silnikiem i aku w przednim kole tylko w bardziej klasycznym wydaniu (czyli silnik połączony sztywno z obręczą, 12,5kg nieresorowanej masy...) no i trochę czasu mija zanim człowiek przyzwyczai się do takiej masy na przodzie. Każde podbicie tego powodowało mocne szarpnięcie resztą roweru. Generalnie efekt jak jazda ciężkim motocyklem ze zwalonym zawieszeniem. W porównaniu do tego centralny napęd jest praktycznie nieodczuwalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.