cord628 Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 Cześć, jeżdzę w tym sezonie na Treku Procalibrze 8 2019, napęd nx (przednia zębatka oval 36T, kaseta 11-50 nx), hamulce mt 500, rama aluminium, lekkie koła wyścigowe Accent Exe, opony Continental Race King 29x2.2, mleko stansa + piasty DT Swiss 350. Ważę 74kg/ 178cm. Owy setup i porządny trening (4 jazdy w tygodniu, 2 jazdy interwałowe) pozwolił w tym roku na osiągnięcie bardzo dobrych wyników, 6, 7 miejsce open w lokalnych maratonach mtb. W przyszłym sezonie chciałbym zaatakować kilka miejsc wyżej, może podium, mam w planach zrzucić kilka kg, nie wydać za wiele pieniędzy (max 1500zł) i poprawić coś w rowerze. Kwestia co wymienić? Z opon i kół jestem zadowolony, poprawić mógłbym je jedynie idąc w karbon (koszt 4000zł, odpada). Mój serwisant radzi wymienić kierownicę na karbonową (koszt 300zł-400zł). Ja z kolei myślę nad zmianą pedałów na XTR (koszt 500zł). Rozważałem też zmianę korby z aktualnego kowadła (nx) na coś z karbonu (koszt 1000zł). Do przemyślenia jest też zmiana kasety na SLX 10-45 (bywa, że czuję, że są zbyt duże różnice między biegami, za lekko, za ciężko), wtedy poszłaby też zmiana blatu na 34T. Do wymiany też bębenek w kołach na microspline (koszt 350zł). Kasetę będę zmieniał i tak przed sezonem na świeżą. Zwykle na 35km wyścigu jest 400m-500m przewyższeń, czyli nie góry. W co waszym zdaniem najlepiej pójść? Oczywiście mógłbym wziąć na raty, ew. kupić jakiś wypasiony rower za 15k, ale nie mam na to ochoty. Prawdopodobnie pościgam się jeszcze jeden sezon i dam sobie spokój na jakiś czas. Chodzi tylko o poprawienie roweru niewielkim kosztem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 (edytowane) Chcesz mieć lepsze wyniki? Zamiast 4 razy w tygodniu zacznij trenować 5-6. Co realnie, poza fajnym napisem, miałaby Ci dać zmiana pedałów na XTR? I do czego właściwie dążysz? Do obniżenia masy, poprawienia sztywności? Czy po prostu chcesz COŚ wymienić tylko po to, żeby wymienić i wydać trochę kasy? Jak dla mnie, to sam nie wiesz, czego chcesz i potrzebujesz. Więc prawdopodobnie nie potrzebujesz zmieniać nic, tylko szukasz na siłę. Edytowane 15 Września 2022 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 Moim zdaniem poprawianie poszczególnych komponentów nie ma sensu. Różnicę się czuje jak się wsiądzie na rower o klasę droższy, gdzie wszystko jest po prostu lżejsze/sztywniejsze. Zgadzam się, że najlepszy efekt da więcej treningu, a jeszcze lepszy podjęcie współpracy z trenerem i kupno korby z pomiarem mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cord628 Napisano 15 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2022 (edytowane) Cześć, nie jestem w stanie trenować 5-6 razy w tygodniu i regenerować się wystarczająco, mam małe dziecko, wstaję bardzo wcześnie do pracy, mam jeszcze inne obowiązki. Max to 4, w porywach 5 (jeśli są dni wolne, mam urlop itp). Zresztą nigdy nie robię więcej niż 2 mocnych treningów w tygodniu, reszta to tlen i wolne jazdy. Taki mix, plus około 10 wyścigów w sezonie sprawia, że nie zajeżdżam się i utrzymuję raczej wysoką dyspozycję przez cały sezon. Edytowane 15 Września 2022 przez cord628 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 (edytowane) Ja w zeszłym sezonie trenowałem po nocach, jak dzieci już spały, lub robiłem interwały z przyczepką w której spał Synek. Inaczej czułem się, że okradam dzieci z należnej im uwagi 😄 Pozostając w temacie nic bym nie zmieniał. Hajs bym wyrzucił na wyjazd do jakiegoś bikeparku lub singletrack glacensis z kumplami, o ile wifecoin`ów wystarczy. Edytowane 15 Września 2022 przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek595 Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 (edytowane) Z tego aluminiaka nie zrobisz króla lekkości . Do latania szybkich maratonów i XC wymieniłbym amortyzator na SIDa. Edytowane 15 Września 2022 przez Tomek595 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 Jak się zsumuje planowane zmiany to chyba niewiele brakuje do 4000 zł czyli karbonu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cord628 Napisano 15 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2022 Jak porobię mocne interwały wieczorem, to potem spać nie mogę. A wstawać rano trzeba :d Więc trenowanie w nocy kompletnie odpada. Dobra, w takim wypadku postaram się raczej za wiele w aktualnym setupie za wiele nie zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 Prawda o życiowych wynikach jest brutalna czyli coś za coś. Nie da się bawić w sport a jednocześnie w rodzinę-dzieci, pracę nawet w miarę lekką z osiąganiem oczekiwanych wyników. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 2 godziny temu, cord628 napisał: Jak porobię mocne interwały wieczorem, to potem spać nie mogę. Mam to samo. Jak zrobię mocniejszy ok. 2-godzinny trening, wrócę do domu po 19:00, to potem do 1:00 nawet nie ma mowy o tym, żeby zmrużyć oko. Za to po lekkim tlenie wracam i gdyby nie to, że trzeba się umyć, to od razu mógłbym lulać jak małe dziecko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.