Skocz do zawartości

[Napęd] problem z skręceniem 2 wolnobiegów do jednego koła


Bondzio69

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że potrzebuje skręcić 2 oddzielne wolnobiegi do napędzania roweru, jeden do napędzania nożnego, drugi będzie napędzać silnik. 
Mam już 2 wolnobiegi i poszukuje gwintu przez, który mógłbym przykręcić 2 wolnobiegi, zależy mi aby ten przedmiot znaleźć dosyć szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że nie znajdziesz gotowca.

Po za tym jeśli chcesz przykręcić osiowo jeden wolnobieg do drugiego, to nie bardzo mam pomysł gdzie w ramie miałoby się to zmieścić. Ponadto spójrz sobie jak będzie wyglądał stosunek średnicy osi do jej długości oraz na jak długim ramieniu będzie łożyskowanie piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bondzio69 napisał:

poszukuje gwintu przez, który mógłbym przykręcić 2 wolnobiegi

Gwint nie jest częścią zamienną i się go nie kupuje. Gwint jest nacięty na piaście. Nie znajdziesz piasty z 2 x dłuższym gwintem. Takie raczej nie istnieją. Musiałbyś dotoczyć cały korpus piasty, czyli mówiąc po prostu samemu zbudować piastę od podstaw (patrz uwaga @KSikorski). Jedyne co mi przychodzi do głowy to piasty typu flip-flop.

image.png.645b8a4a9db7751a72ccd9759056fa00.png

Ale wtedy jeden wolnobieg będzie się kręcił "do tyłu", czyli pedałach pojedziesz do przodu a na silniku elektrycznym do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o wolnobiegu czy pojedyńczej zębatce nakręcanej na gwint? Bo jesli o wolnobiegu, to nawet te jednorzędowe zajmują cały gwint typowej piasty:

image.png.1cc9d6c5bf87425b17b15c556937e96a.png

image.png.9b50ebecc16cd44760a810bde3df06f4.png

Żeby nakręcić dwa jeden obok drugiego potrzebujemy przynajmniej 2 razy dłuższy gwint na piaście. Nigdy nie słyszałem o takich piastach, choć może do elektryków takie robią.Choć prędzej chyba wstawią sprzęgło jednokierunkowe w silnik.

Żeby była jasność, nie chodzi mi o długość piasty z wolnobiegami, chodzi o długość gwintu na samej piaście.

8 minut temu, Bondzio69 napisał:

Gdybym [...]skręcil 2 wolnobiegi (jeden do połowy gwintu) i nakręcił na gwint od koła?

Nie chcę wnikać w szczegóły  konstrukcyjne ale jeśli wykorzystasz tylko pół gwintu do mocowania wolnobiegu, to go zerwiesz przy mocniejszym naciśnięciu na pedały lub podkręceniu mocy silnika. W piascie aluminiowej  nawet nie będziesz musiał mocno naciskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem pisać, że trzeba by pospawać nieruchome części wolnobiegów i , że może np. dołożyć tulejkę i spawem połączyć wszystko do kupy, ale najpierw spytałem googla i oczywiście ludzie już wymyślili prostsze rozwiązanie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, że gwint wolnobiegu jest taki sam jak gwint suportu czyli 1,37”-24 (prawdopodobnie 1 3/8" -24).  Czyli takie coś:

image.png.3dee2c7a45601d445800daf5c1035cd4.png  image.png.cc10bfc10ed8ed2ebc13d7ce33f6c35c.pngimage.png.55ca307b85da4906ddecbccf42a3b231.png

mozna uzyć jako "przedłużkę" gwintu. Patrząc na filmik jak to wszystko ładnie pływa na boki i biorąc pod uwagę wytrzymałość gwintu, to nie wróżę długiej jazdy. Ale jak ktoś się chce pobawić 😁

Proponowałbym przenieść ten wątek do działu "druciarstwo" i to przez bardzo duże D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ArtGD napisał:

Właśnie chciałem pisać, że trzeba by pospawać nieruchome części wolnobiegów i , że może np. dołożyć tulejkę i spawem połączyć wszystko do kupy, ale najpierw spytałem googla i oczywiście ludzie już wymyślili prostsze rozwiązanie ;)

 

Widzę że nie tylko ja wymyślam takie rzeczy i ktoś był już szybszy, zamówie taki bajer i zobaczymy jak długo wytrzyma. Dzięki za przydatne odpowiedzi 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...