Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Planuje zakup roweru w okresie zimowym, mam już wybrane modele jakie będę poszukiwał, liczę na znalezienie dobrej promocji bądź kupno używanego.

Mam pytanie odnośnie gwarancji ram producentów. Czy ktoś może napisać , którzy dają dożywotnia gwarancja. Wiem że na pewno Giant, Trek, Orbea, Specialized czy coś jeszcze?

Drugie pytanie odnośnie zakupu roweru używanego. Czy w gwarancji są dane kupującego? Bo jeśli tak to zakup roweru z drugiej ręki wiąże się z brakiem gwarancji więc słabo to wygląda.

Czy 5 letnia gwarancja jest wystarczająco długim okresem zakładając że będziemy robić około 7tys km rocznie? Cały czas zastanawiam się jaka ramę wybrać, karbon czy alu stąd moje pytanie. Kupując karbon ,nowy w sklepie producenta z dożywotnią gwarancja mamy święty spokój o ile nie uszkodzimy ramy z naszej winy , natomiast 5 letnia gwarancja nie do końca mnie zadowala. Aluminiowy rower mógłbym wziąć z ograniczona czasowo gwarancja bo nie są takie drogie jak karbonowe.

Ktoś coś podpowie w tej kwestii? Jakiego producenta omijać szerokim łukiem? Który ma uczciwa obsługę? 

 

Napisano (edytowane)

1. "Dożywotnie" gwarancje na ramę dotyczą pierwszego właściciela - rejestrujesz rower na stronie producenta

2. To, że masz gwarancję na ramę nie oznacza, że roszczenie zostanie uznane za zasadne

3. Roweru nie kupujesz na całe życie

4. Żadna radość zapłacić 20-30% więcej za to samo np. w treku względem gianta w imię gwarancji, która może się przydać a nie musi, może zostać uznana ale nie musi

Edytowane przez Mihau_
Napisano (edytowane)

Miałem w życiu już kilkanaście "dobrych" rowerów, głównie karbonowych. Zarówno szosowych jak i mtb. Psuły się piasty, psuły się amortyzatory, koła też się psuły i elementy napędów, manetki, dżwigienki, dampery... Ale rama nigdy. Żeby uszkodzić współczesną ramę, to chyba po prostu trzeba ją roztrzaskać, a wtedy gwarancja ma się jak pieść do nosa. Stąd nie do końca rozumiem skąd takie zainteresowanie dożywotnością gwarancji na ramę. Tym bardziej że dotyczy ona pierwszego właściciela. Wiem że pewnie w enduro czy innym DH ramy trzaskają jak zapałki, ale ja jeżdżę szosę i XCM, tak więc na temat powyższych nie wypowiadam się.

Co do firm, to Trek realizuje gwarancję wzorowo. Scott poprawnie. 

Gdyby kogoś by to interesowało to najczęściej psuły mi się komputerki rowerowe renomowanej firmy na G. ( Modele 520 i 820 były wymieniane po 2 razy/sztuka). Niemniej jednak firma zawsze stawała na wysokości zadania i do 7 dni roboczych przysłała nowe urządzenie. Od kiedy mam 830 to nic się nie psuje i nie trzeba wymieniać.

Podobnie sprawa ma się z lampkami KNOG serii Road i Trail. Psuja się, ale KNOG, zawsze elegancko, wymienia je na nowe.

Edytowane przez KNKS
Napisano

Ja bym się raczej skupił na producentach którzy mają dobry program crash replacement - np. 30% zniżki na nową ramę jeśli zostanie uszkodzona. Zwróciłbym też uwagę z którym producentem jest dobry kontakt, tak żeby mieć pewność, że jak coś się będzie działo to można to sprawnie załatwić. Dożywotnia gwarancja ładnie brzmi, ale zgadzam się z przedmówcami, w rzeczywistości nie ma większego znaczenia.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Pytam o gwarancję ponieważ uważam że lepiej ja mieć niż nie mieć. Na tyle produkowanych ram zawsze istnieje ryzyko że pójdzie wadliwa partia jak to bywa w procesie produkcyjnym wówczas gwarancja się przydaje. Wiadomo że nikt nie uzna reklamacji jak sami przyczynimy się do jej uszkodzenia, to jest oczywiste. 

Wiem że rower nie kupuje się na wieczność i wszystko ma swoją żywotność. Karbon jest cztery razy droższy więc daruję sobie kupno takiego roweru używanego, nad aluminium mogę się zastanowić.

Czy 5 lat gwarancji na ramę to dużo? Zakładając że jeździmy po około 7k km rocznie? Pytanie dotyczy ludzi którzy jeździli nie na jednym rowerze w swoim życiu i przejechali już trochę kilometrów. Które marki polecacie patrząc tylko na jakość i wytrzymałość ram, zarówno aluminiowych jak i karbonowych? Brać sprawdzonego Gianta, Meride? Trek i Special raczej odpadają bo mają horrendalne ceny.

 

Napisano
9 godzin temu, KNKS napisał:

Stąd nie do końca rozumiem skąd takie zainteresowanie dożywotnością gwarancji na ramę.

Załączam dwa zdjęcia wykonanie w ciągu ostatniego miesiąca.
Marin Rift Zone i Giant XTC SLR. Obydwa rozmiar XL jeżdżone głównie po nie trudnym terenie Kampinoskiego Parku Narodowego.
Marin nieco ponad 2 lata, XTC nieco ponad 1 rok.

Moje doświadczenie jest takie, że im większy rower tym ramy chętniej pękają, bo przekroje rurek są takie same jak w XS. Mało jest producentów (np. Pivot), którzy dostosowują przekroje profili ramy i wymiary tylnego trójkąta do rozmiaru.

W obydwu tych przypadkach bez gwarancji byłaby tragedia, bo ogarnięcie zamiennej ramy byłoby poważnym wyzwaniem. Tymczasem jeden i drugi dystrybutor nie zadawał głupich pytań, tylko ściągnął nową ramę z magazynu.

Jeśli więc ma się dopłacić do ceny roweru powiedzmy 2 tysiące więcej i jest się człowiekiem 190cm+/90kg+... to moim zdaniem ma to duży sens.

301798670_1286663438738755_7530764978665941342_n.jpg

302397597_1718646705165372_3057686659850102708_n.jpg

  • +1 pomógł 2
  • Zmieszany 2
Napisano
4 godziny temu, AdrianoPL83 napisał:

Trek i Special raczej odpadają bo mają horrendalne ceny.

Ale te ceny właśnie z "proklienckiej" postawy wynikają (no ponoć w specu ostatnimi czasy jest gorzej). Chcesz super gwarancję ale zapłacić za nią już nie;) 

4 godziny temu, AdrianoPL83 napisał:

Które marki polecacie patrząc tylko na jakość i wytrzymałość ram, zarówno aluminiowych jak i karbonowych? Brać sprawdzonego Gianta, Meride? Trek i Special raczej odpadają bo mają horrendalne ceny.

 

Znajdź sobie rower, który pasuje do twoich potrzeb a nie zaczynaj od naklejki na ramie

Napisano

Każdy kupujący jakikolwiek produkt nowy objęty gwarancją w przypadku jakichkolwiek wad lub uszkodzenia liczy na pozytywne rozpatrzenie roszczenia. W końcu po to jest gwarancja i ma swój okres obowiązywania. Każdy producent ma inne podejście do klienta i gwarancji , to przywilej konsumenta, obowiązek producenta a  cena nie powinna być wyznacznikiem jakości obsługi.

Mnie nie zależy co będę miał napisane na ramię ale kupując cokolwiek chce mieć pewność że przy jakimkolwiek problemie nie zostanę z przysłowiowym palcem w dupie. 

Special, Trek , BMC trochę popłynęli ze swoimi cenami, różnica względem innych marek jest znaczna a czy otrzymujemy coś lepszego? Patrząc na specyfikację według mnie nie. 

 

 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Kross daje wieczystą gwarancje na ramę pod warunkiem przeprowadzania przeglądów. Nie muszą być koniecznie w autoryzowanym serwisie ale wtedy musi być opis plus pieczątka firmy wykonującej przegląd i przesłane to wszystko do centrali Kross. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 13.09.2022 o 17:11, AdrianoPL83 napisał:

Jakiego producenta omijać szerokim łukiem? Który ma uczciwa obsługę? 

Gwarancja gwarancją, ale (bardzo) dużo zależy od sklepu...

Napisano (edytowane)
Cytat

Dystrybutorem Ridley`a jest bodajże cycling planet z Gdańska i tam polecam kupować tę markę.

Tak, wiem przeglądałem ich stronę, mają również Gianta. Akurat są to dwie marki które najbardziej mnie interesują i z których najprawdopodobniej będę coś wybierał. Tylko ode mnie daleko, około 450 km ale czego się nie zrobi dla zaspokojenia swoich zachcianek.

Dziękuję za info.

Edytowane przez AdrianoPL83
Napisano
2 godziny temu, AdrianoPL83 napisał:

Kupując rower Ridley w decathlonie dostajemy dożywotnia gwarancję?

Gwarancję daje producent a nie sprzedawca

Poza tym dystrybutorów ridleya jest więcej, choćby np bike4race w Opolu

czy veloart

Napisano (edytowane)

MIHAU 

Dziękuję Ci bardzo za podanie sklepu z Opola, nie wiedzialem o nim.

Co do veloart widziałem stronę ale nie widać jakie rowery mają aktualnie w ofercie, należałoby zadzwoni lub pojechać osobiście. Akurat za tydzień będę w Warszawie to może tam zajrzeć.

 

 

 

 

 

Edytowane przez AdrianoPL83
Napisano

Problem jest inny: praktyka w respektowaniu tejże gwarancji w Polsce, gdzie nas traktują jak trzeci świat, z winy dystrybutorów. Nie patrzyłbym na gwarancję wcale kupując rower w Polsce.

Napisano

Dożywotnia gwarancja - chodzi o żywot materiału a nie użytkownika, jak niestety wiele osób uważa.  I taki pan od zwrotów później powie, że dożywotnia gwarancja na alu to 15 lat a na karbon pięć, oczywiście biorąc pod uwagę użytkowanie hobbystyczne a nie starty w wyścigach a jeśli nie będzie dziennika serwisu to zapomnij o gwarancji. 

Warto też zadać sobie pytanie czy chciałoby się jeździć na rowerze z tej samej półki w jaką się celuje ale takim ponad dziesięcioletnim.  Bo za dekadę rower nadal będzie w garażu i może być wstyd go wyciągnąć jak dinozaura gdy nowe standardy piast, suportów, kątów wejdą na rynek i spowodują wzrost prędkości o 7,38%... 

Słuszna uwaga padła na temat powypadkowej wymiany ram.  Warto brać to pod uwagę, również pod względem kompatybilności gratów.  Jeśli ktoś chce wymienić ramę w np. topowej szosie sprzed dekady to dziś musiałby podmienić jeszcze co najmniej koła i hamulce.  

Inna sprawa - co to za typ roweru i jak go będziesz używać?  Jak ma być dirtufka na hopy to bierz używaksa, jak chcesz szosę na niedzielne kilometry to nówka z salonu. 

  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Witam.

Jak wygląda temat gwarancji gdy kupimy rower używany. Zakładamy że rower kupiony przez pierwszego właściciela nie był rejestrowany na stronie producenta. Zakup dokonany przykładowo w 2021 roku, odkupujemy w 2023 i chcemy zarejestrować ramę na swoje dane na stronie producenta, czy to jest możliwe? Czy producent wymaga potwierdzenia w postaci paragonu na zakup czy ich interesuje tylko numer seryjny ramy a data zakupu jest nieistotna? Jakby nie było chcemy zarejestrować po dwóch latach od zakupu więc mogą uznać że coś jest nie tak i odmówić rejestracji i dożywotniej gwarancji? 

 

Napisano

U większości producentów nie ma czegoś takiego jak "rejestracja na stronie". Podstawą jest oryginalny dowód zakupu.

Warunki dożywotniej gwarancji każdy producent określa sobie jak chce. To świadczenie dobrowolne.  Więc nie dostaniesz jednej odpowiedzi na żadne z tych pytań. 

Napisano

Rower z Decathlon kupiony "z drugiej reki", oddaje się do serwisu Decathlon tylko podając e-mail lub nr telefonu.  

Oczywiście osoby która kupiła ten rower w Decathlon jako pierwsza. 

Zwrot roweru, wymiana ramy, to wtedy trzeba się kontaktować z pierwszym kupującym. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...