Skocz do zawartości

[do 6000 zł] Trailowy HT


epon

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w cenie do 6k znajdę coś lepszego niż https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-7/2617.html?dwvar_2617_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY&dwvar_2617_pv_rahmengroesse=M ?

Planuje trochę zjechać z asfaltu w bardziej wymagający teren i chce sprawić sobie sztywnego ścieżkowca i nie wiem czy szukać dalej czy brać Canyona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canyon z pierwszego postu w tej samej cenie ma RS Judy Silver na goleniach 32, napęd nawet gorszy bo manetka SX zamiast NX w Cannondale. Podrzuciłem ten sprzęt, bo jest mocno przeceniony ze względu na brak gwarancji (wada). W cenie marki internetowej można mieć inny fajny sprzęt.

Chyba że liczą się zasady i nie kupujemy korporowerków 😁  Gdyby patrzeć na opłacalność to najlepiej siedzieć teraz w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@epon

Bo masz rozpiętość napędu jak w 11s. Największą zaletą napędów 12s jest koronka 10T.

@c1ach Judy ma golenie 30mm, w dodatku z podłej stali i m.in. z tego powodu pisałem, że nie jest to żaden ścieżkowiec. Zapomnij o nim, nie porównuj do niego bo sensu żadnego to nie ma. Odnośnie napędów SX/NX napisano już wiele. Nie ma sensu powtarzać. Napiszę więc o 35 gold bo o tym nadal mało. Ten widelec to jest taka zemsta konstruktora czy może lepiej złośliwość konstruktora. Otóż owszem, ma golenie 35mm, aluminiowe, anodowane ale nie cieniowane. Z tego względu mają średnicę wewnętrzną inną niż wszystkie pozostałe RockShox na goleniach 35mm. Tu pojawia się pierwszy problem - nie można zamontować normalnego tłumika powrotu z np. z Revelationa bo średnica tłoka jest unikalna i jedyna w swoim rodzaju dla 35 gold. A przydałoby się zmienić bo ten działa delikatnie rzecz ujmując średnio ze względu na zakres.  Nie można też wymienić nic w obszarze sprężyny powietrznej bo poza inną średnicą wewnętrzną goleni zastosowano też idiotyczny mechanizm wyrównywania ciśnienia pomiędzy komorami - analogiczny do tego jak w Judy czy Reconach. Mało tego - nawet tokeny do redukcji objętości komory pozytywnej nie pasują od innych widelców RS z goleniami 35 i można zamontować max 2 (nie 5 jak w innych). Idąc dalej - zmieniono nawet skok gwintów w tych goleniach i nie można pokombinować z wpasowaniem normalnego tłumika kompresji - tu fabrycznie jest niby MC ale też go mocno zepsuto względem MC z Revela czy Yari. Jakby tego było mało to wszystkie pokrętasy, włącznie z korkiem zaworu są z plastiku. No i całość waży "jedyne" 2.3kg (przy 1,9kg dla prostgo i taniego Revela). To wszystko i tak pikuś przy ślizgach, które stosowano w rocznikach modelowych sprzed 2022. Otóż były o połowę niższe niż przewidziane na nie gniazda w goleniach dolnych i wklejone na jakiś lichy klej epoksydowy przez co prawie zawsze się przesuwały w tych goleniach, czasami powodując przycięcia w pracy amortyzatora (golenie się klinowały gdy jakiś ślizg za bardzo przesunął się dół). Jedyne co pasuje do gold 35 z innych RSów to uszczelki kurzowe z gąbkami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...