Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeżeli Shimano twierdzi że w zacisk wejdzie 28c, to nie licz na więcej.

Pamiętaj też, że opona oponie nierówna. Jedna będzie miała 29 mm, a druga 31 mm, a wtedy jesteś w... pewnej sytuacji.

Napisano

Dziś dotarła do mnie nowiutka oponka 

Vittoria Zaffiro 700x30C

Opona jest już na feldze. Przy 6 barach (max ciśnienie dla tej opony) ma 30mm szerokości

Jej wysokość, i tu zaskoczenie, jest wieksza od 25c o około 4mm

Koło nabite do 6 bar przechodzi przez otwarte szczęki hamulcowe shimano 105, mieści się też w przednim widelcu.

Teraz kilka pomiarów.

Odległość od góry widelca 5mm

Odległość od boku widelca 5mm

Odległość między piwotami szczęk hamulcowych to 3-4mm (opona jest wyższa niż zakładałem)

Odległość od góry szczęk 3-4mm

Więc wychodzi że jakoś toto wlazło.

Teraz czas na kilka jazd próbnych na przodzie i z tyłu  (tam jest więcej miejsca, oczywiście poza szczękami 105)

Jeśli wszystko pójdzie ok na wiosnę będę chciał wsadzić tam Vittorie Corsa Control.

Czy ktoś dysponuje pomiarami tych dwóch oponek z rzeczywistości ?  Było by słabo gdyby Vittorie Corsa Control okazała się większa od Vittoria Zaffiro

Poniżej kilka fotek

IMG_20220915_201145.jpg

IMG_20220915_201917.jpg

IMG_20220915_201933.jpg

Napisano

Na zdjęciu ( może w domu inaczej ) wygląda to na przekroczenie ciasnoty krytycznej,  tzn działa ale się mści… przecież bicie boczne może po strzale szprychy zdarzyć się 50 km od domu. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Już po pierwszej jeździe. 40 km odhaczone. 

Trasa zróżnicowana, od lesnych dróg (kiedyś) asfaltowych po byłym Imperium Łańskim po kilkuletnie asfaltowe ścieżki rowerowe. 

Nic nie obciera, nic nie drapie nic nie wpada, nawet przy jeździe po piachu, żwirze czy grysie. 

Teraz odnośnie samej jazdy. Oponka nabita do 5 bar

Jakbym miał inny rower. Nareszcie jazda to przyjemność. Pomimo że to najtańszy model vittoria, komfort jazdy wzrósł nieporównywalnie. Oponka pięknie wybiera drobne nierówności. W czasie jazdy wyraźnie czuć różnice między 30c z przodu i 25 z tyłu. 

Na rownym asfalcie nie umiem ocenić czy rower zwolnił.

Na początku pomyślałem że to placebo, wiadomo, nowa opona itp ale po powrocie do domu okazało się że na każdym segmencie zrobiłem PR. Pomimo że totalnie się nie spinałem i nie dociskałem 

 

Napisano

Istnieje takie ryzyko, czas pokaże.

Po 40 km specjalnie zdjąłem koło żeby to sprawdzić. Nie było na nim śladu żeby coś go drasnęło, ale nakleję na niego folię oraguard. 

W mojej ocenie mało to prawdopodobne żeby do gładkiej opony przykleiło się coś o średnicy/ grubości/ wysokości  5mm.

Jeśli już prędzej ucierpią szczęki, ale tu też nie zauważyłem śladów.

Napiszę jak się sprawy mają po dłuższym dystansie 

Napisano
Cytat

W mojej ocenie mało to prawdopodobne żeby do gładkiej opony przykleiło się coś o średnicy/ grubości/ wysokości 5mm.

W jakich miejscach zbiera się na rowerze syf podczas jazdy np. po mokrym asfalcie? 

Napisano (edytowane)

To już nie chodzi o to że coś tam większego wpadnie (co jest oczywiście możliwe) ale przy takiej minimalnej odległości będzie to regularnie szlifowane syfem z asfaltu. Sam napisałeś że gładkich to Ty tam raczej nie masz. Przyklej folie i daj znać jak długo wytrzyma bo sam jestem ciekaw :)

Edytowane przez HarveyDent
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, PawelW84 napisał:

W mojej ocenie... ciach

Dobrze że nie jesteś nauczycielem bo nie chciałbym ocen od Ciebie dostawać ;)

Kolego, jasne że nic się nie przykleja co ma 5mm ale CHLAPIESZ z opony syfem na ramę i widelec... i zbierasz "nagar" i szlifujesz lakier a w końcu włókno. Masz zapas miejsca to syfu musiałbyś zebrać wielokrotnie więcej dodatkowo część przelatuje nie osiadając a ponadto to co się nazbiera to łatwiej się "samo-czyści" jak ma więcej miejsca.

Edytowane przez abdesign
Napisano

Oczywiście, macie rację.

Zdaje sobie z tego sprawę, że to newralgiczne miejsce i w dłuższej perspektywie może się tak zdarzyć, że będzie ono bardziej narażone na uszkodzenie.

Na razie nakleję folię i będę obserwował. Jeśli zauważę że dzieje się coś niedobrego to odpuszczę 30c i cofnę się do 28c.

Ryzykuję na tą chwilę 57 zł za oponę którą już kupiłem.

Odnośnie odległości to chyba trochę przesadzacie. W MTB się utarło, że  5mm przyjmuje się za bezpieczne przy oponach typu traktor, więc i w szosie taki zapas powinien wystarczyć w szczególności biorąc pod uwagę całkowicie odmienne środowisko w jakich te rowery funkcjonują. 

Jak będzie, się okaże. Koło raczej mi od tego nie odpadnie, a rama nie pęknie więc potestować można.

  

Napisano (edytowane)

Nie wiem gdzie się tak utarło, ale jak raz założyłem zbyt szeroką oponę w MTB i między  tylnymi widełkami było właśnie maks 5mm, to błoto w ekspresowym tempie wgryzło się w żywe aluminium. Ok, fakt to była stara konstrukcja ramy i MTB. Ze standardową oponą 25c w szosie pod widełkami są wyraźne zarysowania, ale powodzenia. Zdaj relacje. 

Edytowane przez HarveyDent
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

PawelW84, jak sytuacja z szerszymi oponami w Rose 105SL? Pojawiły się problemy po większych przebiegach? Ja mam fabryczne CONTI US III 25c i myślę nad zmianą na Corsa Control 28c. 

Napisano

Corsa zamówiona, za 230zl na Amazonie! 30c to się trochę obawiałem bo Rose uparcie twierdzi, że max. 25c.

Jaką folię ochronną polecacie?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...