Skocz do zawartości

[Opony] Jakie opony do Rose Pro Sl 105


PawelW84

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ostatnio przesiadłem się z mojego MTB na szosę Rose Pro Sl 105, żeby oblatać okoliczne wioski i nieco pokręcić się po mieście.

Po zrobieniu około 100 km, zaczynam mieć dość. 

Mam wrażenie, że nie mam gdzie na tym rowerze jeździć poza drogami krajowymi i serwisówkami. Pozostałe drogi w mojej okolicy są w takim stanie że człowiek po przejechaniu 10km klnie na czym świat stoi, a jazda przypomina walkę o życie ;). Ze ścieżkami rowerowymi też nie lepiej, nie dość że w dużej części wykonane są z kostki betonowej z fazą w którą co chwila wpada opona to jeszcze poprzecinane są co chwila wjazdami, zjazdami, a na każdym mamy piękny granitowy krawężnik z ostrą krawędzią. Jak już się trafi ścieżkę asfaltową to też nie jest lepiej bo nautykane jest w niej pełno skrzynek od zasuw, studni itp

W związku z powyższym zastanawiam się nad zmianą opon. Obecnie mam oponki Continental Ultra Sport III Performance SL 700x25C. Pompuję na 6,0 atm

Felgi to DT Swiss P1850 Spline 23, tubles ready, 3-pawl hub 28"

Rower wyposażony jest w hamulce szczekowe Schimano 105

Czy ich wymiana na coś szerszego poprawiła by ten stan ? 

Jeśli tak to w jaki rozmiar iść i co polecacie. Zakładam, że 80-90% moich tras to asfalty o złym stanie, pozostałe 10-20 % to zapewne jakieś szutry na łącznikach itp  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ChuChu napisał:

Ultra Sport to kiepskie opony. O ile rama pozwoli, to wsadź 28c. Najlepiej jakiś Topowy model, w rodzaju GP5000.

Tyle że nie oczekuj cudów. To nadal szosa...

Ja wiem, że nie zrobię z tego MTB i nie oczekuję tego, dlatego właśnie kupiłem szosę a nie gravela. Chciałem mieć skrajnie inny rower

Pytanie czy wcisnę tam 28c do hamulców Shimano 105 

@przemeg

No widzisz jeżdżąc MTB wydawało mi się że te asfalty i ścieżki rowerowe są super. Mój punkt widzenia zmienił się jak wsiadłem na szosę. To co było na MTB pęknięciem, teraz w odczuciu jest wyrwą.

Teraz widzę że projektanci tego typu ścieżek, nie mają pojęcia co projektują i po co ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne rozważania jak Ty w zeszłym roku,

Finalnie typową szosę odpuściłem, wziąłem przełajową ramę, wsadziłem gładkie slicki 35 i jest w miarę szybko na asfalcie a do tego bez problemu robię pożarówki, szutry itd. 

A opony dają bardzo dużo, ostatnio zapomniałem odblokować amortyzator i leciałem po łąkach mtb na mezcalach 2.1 cala. I różnica między "sztywnym" mtb na laczku 2.1 cala versus przełaju na 35c była naprawdę spora na korzyść. Oczywiście w przełaju inne ciśnienie itd, ale jednak grubość kiszki robi swoje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PawelW84 napisał:

Shimano 105 BR-7000

Wiem, że pytanie masakra ale jak mam sprawdzić ramę i widelec, co zmierzyć ?

Miejsce po bokach i nad oponą. Po prostu, sprawdź ile teraz masz miejsca i czy jak wsadzisz szerszą oponę, to nadal będzie około 5mm luzu.

Ewentualnie napisz do producenta. Oni znają takie parametry.

Co prawda ja 28c nie miałem, ale naprawdę nie oczekiwałbym wielkiej różnicy. Pamiętaj że jak wsadzisz szerszą, to będziesz musiał zejść z ciśnieniem, co zwiększy opory. Sama zmiana na 28c z tym samym ciśnieniem, nie zmieni absolutnie nic.

No i Twoje opony są kiepskie, więc być może już sama mieszanka trochę poprawi sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jazda drogami jakoś nie wciąga. Zdecydowanie wolę leśne ścieżki, bezdroża itp.

Szosa była kupiona z zamysłem czysto treningowym pod trenażer i żeby trochę nogę na asfaltach przetrenować.

No ale nie spodziewałem się, że będzie aż tak twardo i znaczna część dróg asfaltowych okaże się być dla mnie nie przejezdna.

Fakt po równym lata się pięknie ale jeżdzić tylko serwisówkami wzdłuż obwodnicy to jak się okazało nie mój klimat, a już żeby objechać okoliczne wioski to oponka 25mm zbytnio na to nie pozwala

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie...kup gravela, albo szosę road+ w stylu giant contend ar, giant defy, wsadziśz tam 33,35 lub nawet 38c (w przypadku contenda) i będziesz zadowolony. A jeśli chcesz coś rzeźbić z szosą to wsadź opony 28c, a jeśli obręcz pozwala to tubulessy, zalej mlekiem, zejdź z ciśnieniem na 4bary i będzie lepiej. Ostatnie lata jeździłem na 25 lub 28c i ciśnieniu 6-7bar. Ten sezon zacząłem z zestawem 28c-6-7barów (conti gp4000 25c, realnie wychodzi pod 28) , a kończę z setem 25c i tubuless na 4-4,5bara (conti gp5000). Komfort o niebo lepszy, opona ma realnie 25,5 i jedzie się dużo bardziej komfortowo. Opory...jak opona tubuless to żadne opory Tobie nie spadną. A nawet jeśli to minimalnie czego na kiepskich asfaltach nie odczujesz. Jak z takim zestawem będzie Tobie źle tzn. że szosa nie jest dla Ciebie lub Twoich okolic i tyle.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wjedziesz tym rowerem w teren, to bardzo szybko zakończysz przygodę. Odpuść i kup rower do tego przystosowany, a ten sprzedaj póki trzyma sensowną wartość.

Sam piszesz że boli Cię nawet jazda po nierównym asfalcie, a chcesz próbować wjeżdżać w teren? Opony szosowe są bardzo delikatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kupując szosę nie wiedziałeś czym ona jest i tyle. Trzeba się przyzwyczaić, to nie są sprzęty do toczenia się i oglądania przyrody. 

Szczęki r7000 mieszczą 28c, zostaje kwestia ramy. Wydaje mi się, że obecna przyjmie 28 a w poprzedniej max było 25. Ale napisz do rose dla pewności

* oczywiście pomijając że "jedno 28c innemu 28c nierówne"

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, trochę inaczej wyobrażałem sobie styl jazdy na szosie. 

Na MTB XC bardzo lubię sie ujechac ale ten rower pozwala mi na dojazd wszędzie + umożliwia mi zatrzymanie się i zwiedzanie zastanych okolic. Nie czuje w nim takiego spięcia (albo już nie czuje) 

Na szosie, pomimo że to endurance, czuję się cały czas mobilizowany do szybkiej jazdy, zero odpoczynkow, zero rozglądania się, tylko ogień na korby. Mi się to podoba, ale nie podobają mi się drogi do jazdy po których mnie zmusza. Ja rozumiem że 40-50 km/h to dużo, spodziewałem się też że przez te oponki i sztywny wideł komfortu tam nie będzie, ale nie spodziewałem się że popękany asfalt na który nie zwracałem do tej pory uwagi, teraz powodował będzie u mnie odruchy wymiotne 😁

PS

Do Rose już napisałem, w niedzielę zrobię pomiary ramy 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...