Malynek999 Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Witam Marzy mi się rower typu gravel. Wybitnie poczatkujący 40+, ale z motywacją by rower stał się stałym elementem dnia codziennego . Trochę dla zdrowia, trochę dla przyjemności. Chciałbym mieć przyjemność z jazdy i nie chciałbym żałować zakupu, tak by za 2 czy 3 lata rower nadal w miarę nadążał z technologią . Szperam w necie... masa sklepów, masa modeli... Szczerze ? Ja głupieje. Może ktoś z was doradzi gdzie i co? Mam 168 cm wzrostu, waga 71 kg. I trzeba na rowerze zbić chociaż ze 3kg przy okazji miłych wycieczek Czytałem forum, oglądałem różne modele i wydaje mi się że szczęśliwy bym był jeżdżąc rowerem z: Minimum Shimano Sora ale chciałbym GRX 400 ( ma to sens? 90% tras to szosa i utwardzone ścieżki rowerowe). (nie znam się, ale Apex nie chcę) Ma mieć widelec karbonowy i mile widziane hamulce hydrauliczne. Kierownica baranek. Nie jakaś firma "krzak" i nie śmiejcie się...:) Chciałbym by miał jaskrawy kolor: The best: Pomarańczowy , albo żółty, jaskrawy zielony ostatecznie niebieski, czarny. Śmieszne ... ale po prostu lepiej bym się czuł jeżdżąc i widząc kolor który mnie kręci, a przecież jazda na rowerze to ma być przyjemność Oczywiście nie chciałbym by był droższy niż mój samochód :) Wiem 4k nierealne...ale może cos do 6k-7k komuś wpadło w oko i mógłby coś doradzić? Jestem totalnym nowicjuszem...ostatni mój rower to wigry 3...Ktoś kojarzy taki sprzęt? Śmigałem takim + 25 lat temu...a teraz pojeździłem kilka dni pożyczonym góralem i mnie ostro naszło... Jakby coś komuś gdzieś fajnego wpadło w oko to z góry dziękuję za linka. Mile widziane wszelkie fachowe uwagi. Bo może się mylę szukając akurat takiego roweru dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szy Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Pytanie co rozumiesz przez "dzień codzienny" w kontekście tego roweru. Jeśli to będzie miał być rower na dojazdy w mieście, jazdę do pracy, szybkie wyskoczenie po zakupy, czyli takie mniej wymagające sprawy niż to, do czego stworzono gravela, to... msz nie będzie to dobry rower. Bo mniej wygodna sylwetka, bo brak amortyzacji do miasta, bo w końcu brak błotników i bagażnika. Ale jeśli jednak zamierzasz codziennie latać po okolicznych szutrach i lasach - 🤐 Szy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malynek999 Napisano 8 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Masz racje nie sprecyzowałem. Nie chodzi mi o zakupy, ani dojazdy do pracy. I nie, nie podobają mi się bagażniki, prędzej założę plecak. A na jesieni... kto wie, może pomyśle by dołożyć błotniki, ale to nie jest "mus" . Rower ma służyć rekreacyjnie do wycieczek "bez celu" , ale sporadycznie nie wykluczam wypadu po zakupy, zamiast wsiadać w samochód. Na pewno będą tez przejazdy przez miasto by dotrzeć do zamierzonego celu, ale nie mam tu na myśli celowo kręcenia się po mieście. Chciałbym by jak już wyruszę na trasę, bym miał możliwości by na trasie poczuć prędkość. Ale nie typowo szosowy, bo czasem chciałbym wpaść do lasu. Zapomniałem wcześniej wspomnieć że też myślę o przerzutkach Tiagra. Ale tak naprawdę nie znam się na różnicach w jeździe i na ile bym odczuł różnice w klasie przerzutek i czy to dla amatora ok 20km - 30 km jakieś 3-4 razy w tygodniu w większości po asfalcie by miało to znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2022 Jeździłeś w ogóle z barankiem ? Pytam, bo wbrew modzie raczej nie każdy się na nim odnajdzie, a w każdym razie na początku może czuć się mniej pewnie. Jeżeli nie jeździłeś, to od tego zacznij - można nawet wypożyczyć rower na testy. Nie wiem jak z dostępnością, ale jeśli nic się nie zmieniło, to nie można za bardzo przebierać (jak kiedyś)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 9 Września 2022 Udostępnij Napisano 9 Września 2022 Patrz co jest w ogóle dostępne, bo z wyborem to tak mocno średnio. A sam gravel jest dobrym pomysłem, bo w porównaniu do jakichś mtb to "samo" jedzie. Błotniki i bagażnik zawsze można jakieś założyć, no chyba że się oponę za szeroką włoży. Jak ma być wygodnie to Silex czy M-bike GRV, no ale patrz pierwsze zdanie. Same przerzutki to wszystko jedno, każda działać będzie. To tylko, albo aż o hydraulikę w hamulcach się rozchodzi dlatego GRX jest ważny. A hamulce są dość ważne przy rowerze, który z byle górki bez wysiłku leci po 5-6 dych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 9 Września 2022 Udostępnij Napisano 9 Września 2022 Hydraulika w grupach szosowych to się bodajże od 105-tki zaczyna więc w Sorze i Toliagrze to tylko hamulce mechaniczne: zarówno tarczowe jak i szczękowe oczywiście. Musisz też na początku zrobić sobie wstępną selekcję czyli odrzucić te które Ci się nie podobają wizualnie - ja na przykład nie preferuję tych wszystkich z wygiętą do góry górną rurą ramy jak Romety czy Krossy, bardziej podobają mi się takie z prostą rurą jak Cube, Merida czy Kellys. Napisałeś, że chcesz widelec karbonowy więc wszystkie stalowe rumaki też odpadną. Więc zacznij od tego, zobacz co jest dostępne w tych założeniach i jak będziesz miał fart to coś znajdziesz a jak nie to będziesz musiał zrewidować swoje założenia i pójść na jakiś kompromis (typu niższa grupa napędowa lub hamulce tarczowe mechaniczne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 9 Września 2022 Udostępnij Napisano 9 Września 2022 W tym przedziale cenowym, chcąc mieć gravela z hydrauliką kolor jest ostatnią rzeczą na którą będziesz patrzył. No i jak powyżej baranek może nie do końca spełnić Twoje oczekiwania, a mocno zawęzi Ci możliwość wyboru. W rozsądnych przedziałach, prędkość zależy od nogi a nie kształtu kierownicy, oczywiście zakładając że cała reszta jest podobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 9 Września 2022 Udostępnij Napisano 9 Września 2022 2 godziny temu, Greg1 napisał: Hydraulika w grupach szosowych to się bodajże od 105-tki Od tiagry. Hydrauliczne klamki 10s są na rynku od 6 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 9 Września 2022 Udostępnij Napisano 9 Września 2022 https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/al/grail-6/3092.html?dwvar_3092_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK Lekko ponad budżet ale ma wszystko i dostępne 2 rozmiary Albo: https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/grizl-6/2708.html?dwvar_2708_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK Tutaj są 3 rozmiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemotk Napisano 9 Września 2022 Udostępnij Napisano 9 Września 2022 40+ sie zgłasza. I tez mam 168cm, przekrok 80cm, 77kg. Niedawno zamowilem właśnie Canyon Grail 7 w rozmiarze XS. Tylko pamietaj, ze XS mają juz koła 27.5.wielu ludziom to przeszkadza. Jak budżet do 7k to próbuj Grail 6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.