george28 Napisano 6 Września 2022 Udostępnij Napisano 6 Września 2022 Witam czy zakup gravela do 4 tys jest możliwy czy lepiej poszukać crossa? W tej cenie chyba tylko triban z decathlona🤨 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gronek Napisano 6 Września 2022 Udostępnij Napisano 6 Września 2022 Na to nie odpowiem co lepsze. Cross będzie lepiej wyposażony/lepszy osprzęt. Mbike GRV 100, Marin Gestalt, Kross Esker 2 coś się znajdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 6 Września 2022 Udostępnij Napisano 6 Września 2022 Skoro rozważasz gravela, a masz mało kasy, to kup fitnessa, będzie mu bliżej do gravela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 6 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2022 Chodzi o sprzęt którym pojadę na dłuższy dystans tak ok 100 km. Po wypożyczeniu z Decathlona tribana 520 byłem pod wrażeniem, różnica ogromna,trasa z Rumi do Jastarni poszła gładko różnego rodzaju nawierzchnie głównie asfalt ale i szuter trochę lasu i słynna ścieżka na Mierzei Helskiej, nie mam za bardzo porównania bo pierwszy raz pojechałem na takim rowerze. Z drugiej strony miesiąc temu 120 km na starym 20 letnim giancie boulder MTB Elbląg- Gdańsk 90% po asfalcie i też było fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel934 Napisano 6 Września 2022 Udostępnij Napisano 6 Września 2022 Ja szukając jakiś czas temu w miarę taniego roweru kupiłem Kellys Soot 30 i jestem bardzo zadowolony. Zapłaciłem 3,5k (czyli pewnie dzisiaj trzeba dać 4,5k...), napęd ma prostacki (Claris), ale poza tym naprawdę fajny rower i myślę że jak na gravela z tej półki cenowej jest naprawdę ciekawą propozycją. Ma sztywne osie, hamulce które jak na mechaniki (w tej cenie i ta hydraulików przy baranku nie uświadczysz) działają bardzo dobrze, moim zdaniem warto spojrzeć na ten rower. Pytanie jeszcze jakie masz tereny do jazdy i jaką nogę (ale patrząc po lokalizacji to raczej płasko), bo przy takich przełożeniach z poważnymi górami może być słabo... A z kolei jakikolwiek upgrade tego roweru jeśli chodzi o napęd nie ma sensu, trzeba albo zaakceptować to co jest, albo prostu kupić lepszy rower na GRX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 No dokładnie Kellys soot 30 to ok 4,5 tys. A coś takiego? https://www.rowertour.com/p/253092/rower-gravel-accent-falcon-grafitowo-czarny?gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMSlDBULrgkJ3pmzocMeIcxgkCUHyiB6I0cfPnnJk518079rFF-etvYaAilIEALw_wcB#rozmiar-m. Albo: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-rock-machine-gravelride-200-pd31376/?v_Id=182649&gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMQrPlt7VaEzzhkUf3RKc1KopNUD4QDjXx_JWt76nI_kYKh3lJEckpMaAuekEALw_wcB No i w porównaniu do niego jeszcze podstawowy triban za 3,5 tys i kross esker 1.0 za 3,2 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 https://www.sklepbiker.pl/produkt/m-bike-grv-100/ Może jeszcze ten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel934 Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Ten bardzo fajna specka za taką cenę - karbonowy widelec, sztywne osie. Na pewno lepsza niż Accent z aluminiowym widelcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Godzinę temu, george28 napisał: https://www.sklepbiker.pl/produkt/m-bike-grv-100/ Może jeszcze ten Ten grv-100 jaki ma widelec? Bo tym linku w sklepie piszą, że carbon, ale na stronie producenta i w innych ogłoszeniach jest informacja, że aluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gronek Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Producent chyba wie co ma. 100 aluminium 400 karbon. Chociaż żyłem w przekonaniu, że widelcem się nie różnią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 No tak z czegoś różnica w cenie się bierze między grv 100 a 400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 No tak, choć różnica w cenie napędu i hamulców jest raczej wyższa niż ta pomiędzy widelcami. Ale gravel z aluminiowym widelcem to chyba nie najlepszy wybór, w podobnej cenie można znaleźć już coś na carbonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Czyli trzeba poszukać kompromisu ,karbonowy widelec niezbędny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel934 Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Nic nie jest niezbędne, ale myślę że kompromisu lepiej szukać np. w napędzie niż widelcu. Widelec karbonowy w porównaniu z aluminiowym da Ci sporo komfortu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Zastanawia mnie, na ile faktycznie można to odczuć na oponie gravelowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Dla mnie jeżdżącego do tej pory na zwykłym MTB jazda na gravelu triban rc520 był mega przeskokiem. Całkiem inna jazda, twardo, ale taki urok tego sprzętu , nie wiem czy dla takiego amatora ta różnica byłaby aż tak odczuwalna, może tak jeśli bym pojeździł po kolei kilkoma rowerami od najtańszych do najdroższych. Nie można mieć wszystkiego, a dodatkowo ogranicza mnie zakup na raty więc wybór zawężam do : -tribana 520 z Deca za 4,5 tys -kross esker 2.0 za ok 4,3 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel934 Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Co prawda to forum rowerowe a nie finansowe, ale… Przemyśl to dobrze, czy warto kupować rower na raty? Rower to powinna być przyjemność i raczej nie aż tak odczuwalne obciążenie w budżecie, żeby rozkładać to na raty. Co masz teraz? Może po drobnych modyfikacjach jeszcze posłuży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Teraz 20 letni prawie giant boulder , robię nim trasy po 100 km, ostatnio Elbląg - Westerplatte plus trochę po Gdańsku i wyszło ok 120 km ,90 % po asfalcie. Chodzi mi o rower którym pojadę sobie z przyjemnością dłuższe dystanse , np od siebie w rejony Mierzei Wiślanej dojazd tam to głównie asfalt a sama mierzeja to co kto woli jest ścieżka przez las fajny ubity szuter jest i asfalt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PJ4cK Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 15 godzin temu, pawel934 napisał: Rower to powinna być przyjemność i raczej nie aż tak odczuwalne obciążenie w budżecie, żeby rozkładać to na raty. Co ma piernik do wiatraka? Przy RRSO 0% i aktualnej inflacji możesz wyjść tylko na plus. Kolega poczeka z zakupem a ceny zmienią się po raz kolejny (chyba nikt nie wierzy, że będzie taniej) i co wtedy? 16 godzin temu, george28 napisał: Dla mnie jeżdżącego do tej pory na zwykłym MTB jazda na gravelu triban rc520 był mega przeskokiem. Jak się przesiądziesz na rower crossowy to też poczujesz przeskok a do tego będziesz mieć lepszy osprzęt za te same pieniądze (np. hydrauliczne hamulce). Jeśli nie musisz mieć baranka to szukaj czegoś ze zwykłą kierownicą i może nawet na sztywnym widelcu (w tej cenie i tak raczej tylko sprężyna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Warto spróbować jazdy na baranku nie tyle z uwagi na mnogość chwytów ale na ułożenie rąk równolegle do ciała. Dla mnie jest to mega wygodne. Czy tak będzie dla każdego nie wiem. Poza tym ręce są ustawione węziej co ma zauważalny wpływ na aerodynamikę. Dlatego nie ma co szaleć z szerokością kierownicy czy kątem rozgięcia (flarą). 40 cm i flara 12° to dla większości użytkowników optymalny rozmiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 8 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Oczywiście są też w orbicie zainteresowań rowery crossowe mam nawet jednego faworyta: https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-28-kands-avangarde-fulldeore-2022-12347798565. Cenowo w zasięgu i nie ma problemu z dostępnością. Jak to się ma do połykania kilometrów na w miarę dobrych równych trasach względem gravela? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Połykanie kilometrów to przede wszystkim aerodynamika. Im szybciej chcesz to robić tym ma większy wpływ. Dlatego mądrzy ludzie wymyślili rower szosowy na którym opór powietrza jest najmniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
george28 Napisano 8 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2022 No tak tylko dla roweru szosowego ścieżka rowerowa taka jak z Władka na Hel to już niekoniecznie przyjemność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Dlatego mądrzy ludzie wymyślili gravele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 9 Września 2022 Udostępnij Napisano 9 Września 2022 13 godzin temu, george28 napisał: Oczywiście są też w orbicie zainteresowań rowery crossowe mam nawet jednego faworyta: https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-28-kands-avangarde-fulldeore-2022-12347798565. Tylko ten faworyt ma sprężynowy widelec i waży 15 kg. Może mam deore i hydrauklikę, ale "połykanie" km na pewno nie będzie tak przyjemne ja na gravelu. Gravel będzie ważył powiedzmy te 11 kg, to jest przepaść, a jazda takim w miarę lekkim, sztywnym rowerem to zupełnie inna sprawa. Dla mnie po przesiadce właśnie z crossa to było największe zaskoczenie. Do tego odpowiednio dobrana opona i ciśnienie zniweluje niewygody na gorszej nawierzchni, oczywiście na takim rowerze w terenie trzeba jeździć trochę bardziej aktywnie, unieść tyłek, popracować rękami, omijać większe dziury itp. Możliwość zmiany uchwytu na baranku to też duża zaleta, niestety okupiona gorszymi hamulcami w tym przedziale cenowym. Dlatego wg mnie często lepszym wyborem będzie taki lekki sztywny gravel z płaską kierownicą, która ze względu na swoją szerokość będzie atutem również w trudniejszym terenie. Dodatkowo do płaskiej kierownicy dołożyć można dodatkowe chwyty pozwalające na zmianę pozycji nadgarstków. Pozycja na takim rowerze też będzie zdecydowanie inna niż na crossie. Niestety takich w miarę lekkich rowerów z płaską kierownicą i sztywnym carbonowym widelcem, który przyjmie szerszą oponę w cenie do 4 tyś. dużo nie ma i może być ciężko coś znaleźć. https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1 https://allegro.pl/oferta/rower-marin-dsx-1-28-l-gravel-12388404235 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.