Skocz do zawartości

[Napęd] Budżetowy napęd do retro gravela


ShanDiesel

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

w ręce wpadła mi rama od Treka Multitracka 750 z lat 90tych z cr-mo True Temper. Zupełnie przypadkiem mam pasujące kółka i trochę zbędnych rurek. Pomyślałem że zbuduję sobię z tego takiego śmieciowego retro gravela (z szosowym barankiem ofc), którego zostawię w domu u rodziców, co by mieć opcję wyskoczenia na jakąś małą przejażdżkę;) 

 

Generalnie jak wspomniałem mam praktycznie wszystkie klocki poza oponami i napędem. Pytanie dotyczy tego drugiego.

Macie jakieś pomysły jak najtaniej zbudować sensowny napęd 1x ileś? 8 biegów i w górę, z przodu blat 40/42t, kaseta 11 - 40/42t, mile widziana przerzutka że sprzęgłem. 

W głowie mam trzy pomysły. 

1. Mam klamki szosowe do single speed  (tylko hamulce). Do tego przerzutka 10rz że sprzęgłem (najtańsza chyba będzie Deore 10 rz Shadow+, oznaczenie bodaj m6000), korba ht2 z chińską zębatką NW, kaseta kaseta cs-m4100, bar end shifter od microshifta. Nie mam żadnego doświadczenia z bar end shifterami, wobec czego nie wiem czy to wygodne/bezpieczne...

2. Z tego co kojarzę to do 9rz komponenty Shimano są kompatybilne pomiędzy szosa - MTB. Prawa klamkomanetka 9rz (jakaś Sora ?), kaseta od Sunrace reszta jak w opcji 1.

3. Zakup całej grupy z AliExpress xD. Sensah SRX Pro 11s zbiera niezłe recenzje, a cała grupa, włącznie z korba i miskami suportu kosztuje około 1000 zł. Wiem, że egzotyka, ale doświadczenie podpowiada mi, że używanie komponentów jednego producenta / z jednej grupy pozytywnie wpływa na kulturę pracy napędu.

Generalnie priorytetem jest niska cena. Przypominam, że napęd musi być "kompatybilny" z szosowym barankiem;) 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich obserwacji:

- 1.ani to wygodne ani bezpieczne,  wygodniejsza i bezpieczniejsza jest  manetka mtb zmotana z mocowaniem ISPEC z obejmą na 31.6 (bo zmieniasz biegi trzymając rękę na posiomej rurze, nawet na dołkach masz jakąś  kontrolę, jakbyś trzymał prostą kierownicę mtb)  , wtedy mocujesz ją przy samym mostku na zgrubieniu kiery szosowej (biorąc pod uwagę oczywiście kierę pod taką średnicę mostka) sam tak praktykuję z niechęci do kupowania kolejnych klamkomanetek , aczkolwiek wygody klamkomanetek to nie zastąpi.

Takie rozwiązanie raczej bym stosował mając już takie części, jeśli masz coś kupować to pkt 2.

- 2.  szosowe klamkomanetki 10s Shimano  grają  z przerzutką tylną mtb 9s     , u mnie   działało to na klamkomanetkach 105-5600  i RD-M4000 Alivio  ,  z kasetą 10s  11-40. To Alivio ma na tyle mocną sprężynę że daje radę bez sprzęgła.  

 

          

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...