ShanDiesel Napisano 6 Września 2022 Udostępnij Napisano 6 Września 2022 Hej, w ręce wpadła mi rama od Treka Multitracka 750 z lat 90tych z cr-mo True Temper. Zupełnie przypadkiem mam pasujące kółka i trochę zbędnych rurek. Pomyślałem że zbuduję sobię z tego takiego śmieciowego retro gravela (z szosowym barankiem ofc), którego zostawię w domu u rodziców, co by mieć opcję wyskoczenia na jakąś małą przejażdżkę;) Generalnie jak wspomniałem mam praktycznie wszystkie klocki poza oponami i napędem. Pytanie dotyczy tego drugiego. Macie jakieś pomysły jak najtaniej zbudować sensowny napęd 1x ileś? 8 biegów i w górę, z przodu blat 40/42t, kaseta 11 - 40/42t, mile widziana przerzutka że sprzęgłem. W głowie mam trzy pomysły. 1. Mam klamki szosowe do single speed (tylko hamulce). Do tego przerzutka 10rz że sprzęgłem (najtańsza chyba będzie Deore 10 rz Shadow+, oznaczenie bodaj m6000), korba ht2 z chińską zębatką NW, kaseta kaseta cs-m4100, bar end shifter od microshifta. Nie mam żadnego doświadczenia z bar end shifterami, wobec czego nie wiem czy to wygodne/bezpieczne... 2. Z tego co kojarzę to do 9rz komponenty Shimano są kompatybilne pomiędzy szosa - MTB. Prawa klamkomanetka 9rz (jakaś Sora ?), kaseta od Sunrace reszta jak w opcji 1. 3. Zakup całej grupy z AliExpress xD. Sensah SRX Pro 11s zbiera niezłe recenzje, a cała grupa, włącznie z korba i miskami suportu kosztuje około 1000 zł. Wiem, że egzotyka, ale doświadczenie podpowiada mi, że używanie komponentów jednego producenta / z jednej grupy pozytywnie wpływa na kulturę pracy napędu. Generalnie priorytetem jest niska cena. Przypominam, że napęd musi być "kompatybilny" z szosowym barankiem;) Z góry dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 6 Września 2022 Udostępnij Napisano 6 Września 2022 z moich obserwacji: - 1.ani to wygodne ani bezpieczne, wygodniejsza i bezpieczniejsza jest manetka mtb zmotana z mocowaniem ISPEC z obejmą na 31.6 (bo zmieniasz biegi trzymając rękę na posiomej rurze, nawet na dołkach masz jakąś kontrolę, jakbyś trzymał prostą kierownicę mtb) , wtedy mocujesz ją przy samym mostku na zgrubieniu kiery szosowej (biorąc pod uwagę oczywiście kierę pod taką średnicę mostka) sam tak praktykuję z niechęci do kupowania kolejnych klamkomanetek , aczkolwiek wygody klamkomanetek to nie zastąpi. Takie rozwiązanie raczej bym stosował mając już takie części, jeśli masz coś kupować to pkt 2. - 2. szosowe klamkomanetki 10s Shimano grają z przerzutką tylną mtb 9s , u mnie działało to na klamkomanetkach 105-5600 i RD-M4000 Alivio , z kasetą 10s 11-40. To Alivio ma na tyle mocną sprężynę że daje radę bez sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.