Mondeus87 Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Witam serdecznie, poproszę Was o podzielenie się opinią jaki amortyzator wybrać do roweru Trek Procaliber 9.5. Fabrycznie jest wstawiony Judy SL, 100mm, który niestety nie odpowiada moim oczekiwaniom z uwagi na wagę i bardzo podstawowy system tłumienia. Osobiście myślę o zakupie Reby RL lub SIDa, ale z uwagi na to, że się nie ścigam to właśnie Reba jest głównym kandydatem. Dodatkowo producent ramy informuje że maksymalny skok amortyzatora, który rama obsłuży to 120mm. Podejrzewam, że prawdopodobnie lepiej zostać przy 100mm niż przechodzić na 120mm gdy jeżdżę głównie po leśnych scieżkach i raz w roku wyskoczę na jakiegoś single tracka ? A może cośinnego zamiast Reby ? Poproszę o Wasze doświadczenia i opinie i z góry dzieki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 5 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2022 100 mm będzie ok jeśli nie chcesz kombinować. Osobiście brałbym SIDa. Reba obecnie to 2300 zł (boost z manetką), SID jakieś 2800. Różnica to przede wszystkim tłumik, Motion Control vs Charger. Jak miałbym możliwość dopłaty 500 zł to jedyna opcją byłby właśnie SID. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 5 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2022 @bogus Dzięki za szybką odpowiedź, chyba masz rację, Charger powinien lepiej wyłapywać mniejsze nierówności (przynajmniej w teorii) a różnica w cenie faktycznie nie jest aż tak wielka jak bywała w przeszłości. Co do skoku, skłaniałem się w stronę 120mm ale mam obawy czy to będzie dobry ruch, w końcu jest to rama z geometrią XC a nie Trail. Dlatego fajnie by było poznać opinię kogoś kto taką zmianę zrobił i tak jeździ ale obawiam się że wielu takich ludzi nie znajdę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 5 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Tak 120 mm skoku to masz jeszcze opcję SIDa Ultimate, tylko to już inne pieniądze, ale za to najnowsze wersje tłumika i komory powietrznej i do tego golenie 35 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 5 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Ultimate to jus troszkę inna kategoria cenowa Zostanę przy cenie maks do 3000zł. Ale zgadzam się, 35mm i Charger Race to na pewno piękna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Przy zmianie 100->120mm zmieni się geometria roweru. Przód powędruje do góry. Miej to na uwadze. SID będzie tu dobrym wyborem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Miej też na uwadze, że Charger z dużym prawdopodobieństwem zepsuje się w ciągu pierwszego roku użytkowania widelca. O ile będzie na gwarancji, to żaden problem, wymienią na nowy, ale po gwarancji też się zepsuje, a wtedy już nie jest tak kolorowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 5 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Serio? osobiste doświadczenia ? Ja generalnie mam na uwadze Rebe z uwagi na jej wytrzymałość, stosunkowo niską wagę no i w SIDzie odstrasza mnie ta manetka obracalna która wygląda jak stare manetki w rowerach z przełożeniami 7 speed, ale to nie wiem czy wszystkie SIDy mają taką.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 (edytowane) Serio. Jeden padł po kilku miesiącach (a w serwisie był już po trzeciej jeździe ), został wymieniony na nowy, z którym po niedługim czasie znów zaczęły się problemy (ale widelec był już po gwarancji). I teraz się z nim bujam... To cieknie dołem, to spod blokady, nagle gubi cały olej i przestaje tłumić i blokować... Dopóki RS nie wymyśli nowego, dobrego tłumika, nie biorę pod uwagę ich amortyzatorów. No chyba, że wół roboczy Reba, ale w moim wypadku to byłby spory downgrade. 😜 No ale to tylko moje doświadczenia (chociaż nie odosobnione), większość pewnie napisze, że to bardzo dobry tłumik. A manetkę możesz sobie wymienić, albo kupić widelec z inną. Te z TwistLoc'iem są najtańsze, bo nikt tego nie kupuje. 😆 Edytowane 5 Września 2022 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 5 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2022 (edytowane) Dzięki, a jeśli nie RockShox to co innego ? Suntour jakościowo chyba nie jest na tym najlepiej, Fox znowu jest w innej galaktyce z cenami Edytowane 5 Września 2022 przez Mondeus87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Do mojej 6 -cio letniej Reby nie mogę się przyczepić pod względem technicznym, jednak jest mniej czuła od np. Fox'a Rhythm, którego bym polecił, gdyby nie wyższe koszty serwisu... Nawiasem mówiąc, to mój Rhythm ma 110 mm skoku, co mogłoby Cię pewnie zainteresować. A tak z ciekawości : nie lepiej było szukać od razu czegoś z lepszym amorkiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Manitou R7 https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-widelec-manitou-r7-expert-xc-cross-country-skok-100mm-CID767-IDOBbrb.html https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-widelec-manitou-r7-pro-xc-cross-country-skok-100mm-CID767-IDJQH1d.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 (edytowane) Osobiście wolałbym podstawowego Fox Rhythm niż SID'a. Dlaczego ? Po prostu lepiej pracuje przy technicznej jeżdzie, lepiej reaguje na regulację i modyfikacje. Wady ? Oczywiście że ma. Jest droższy w serwisie i mniej sztywny niż konstrukcje RS. W swoim mtb mam Rhythm po settingu u Spider'a. Co sezon, co przekłada się na jakieś 8000km robię "duży" serwis. Koszt takiego serwisu to cos pomiędzy 800zł a 1100zł. Zależy gdzie robiony. Amortyzator używam trzeci sezon. Bezawaryjne. Edytowane 5 Września 2022 przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 5 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2022 (edytowane) 6 minut temu, KrissDeValnor napisał: A tak z ciekawości : nie lepiej było szukać od razu czegoś z lepszym amorkiem ? @KrissDeValnorWybrałem Procalibra 9.5 w czarno/szarnym malowaniu, ponieważ ta rama mi sie poprostu cholernie podoba Dodatkowo udało się mi go kupić w super (jak na dziejsze warunki) cenie. Geometra Treka mi także odpowiada. Osobiście nastawiłem się na kupno dobrego fundamentu pod przyszłe ulepszenia. Od 90-tych lat jestem wiernym fanem Treka Edytowane 5 Września 2022 przez Mondeus87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Kolega do takiego treka wrzucił Pike Ultimate i jest zachwycony. Ale on umie wycisnąć z widelca ostatnie poty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2022 @KNKS Mierzyłeś może skok Fox'a ? Pytam, bo u mnie lagi wystają na 110 mm (kolega z forum potwierdził po sprawdzeniu u siebie, ale może to taki myk w rowerach Scott, mimo oczywiście 100 mm w specyfikacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Odnośnie skoku to współczesne wersje reby i SIDa nie pozwalają na zmianę (wymiana shaftu jak kiedyś) trzeba się decydować od razu na docelowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 5 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Moja stara dobra Reba Dual Air na rowerze 26" miala możliwość regulacji skoku między 85-115mm w czasie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 2 godziny temu, TheJW napisał: Serio. Jeden padł po kilku miesiącach (a w serwisie był już po trzeciej jeździe ), został wymieniony na nowy, z którym po niedługim czasie znów zaczęły się problemy (ale widelec był już po gwarancji). I teraz się z nim bujam... To cieknie dołem, to spod blokady, nagle gubi cały olej i przestaje tłumić i blokować... Dopóki RS nie wymyśli nowego, dobrego tłumika, nie biorę pod uwagę ich amortyzatorów. No chyba, że wół roboczy Reba, ale w moim wypadku to byłby spory downgrade. 😜 No ale to tylko moje doświadczenia (chociaż nie odosobnione), większość pewnie napisze, że to bardzo dobry tłumik. A manetkę możesz sobie wymienić, albo kupić widelec z inną. Te z TwistLoc'iem są najtańsze, bo nikt tego nie kupuje. 😆 Jaką dokładnie masz wersję Chargera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 2 godziny temu, Mondeus87 napisał: Ja generalnie mam na uwadze Rebe z uwagi na jej wytrzymałość, stosunkowo niską wagę no i w SIDzie odstrasza mnie ta manetka obracalna która wygląda jak stare manetki w rowerach z przełożeniami 7 speed, ale to nie wiem czy wszystkie SIDy mają taką.. 2 godziny temu, TheJW napisał: Serio. Jeden padł po kilku miesiącach (a w serwisie był już po trzeciej jeździe ), został wymieniony na nowy, z którym po niedługim czasie znów zaczęły się problemy (ale widelec był już po gwarancji). I teraz się z nim bujam... To cieknie dołem, to spod blokady, nagle gubi cały olej i przestaje tłumić i blokować... Moja przygoda z Rebą była koszmarem, odbierających przyjemność z jazdy, zdecydowanie nie doświadczyłem legendarnej bezawaryjności tego widelca, wręcz przeciwnie. Wiosną 2017 kupiłem nowy rower z Rebą RL. Już w ciągu pierwszych dwóch tygodni rekreacyjnej jazdy, podczas przejażdżki, amortyzator nagle zapadł się do ponad połowy. Nagły, jednostkowy ubytek ciśnienia o ok. 30 psi. Po napompowaniu, pozornie wszystko w porządku, ciśnienie utrzymywało się. W ciągu miesiąca oddałem go na pierwszy podstawowy serwis, który nie wykazał żadnych nieprawidłowości. Po dwóch tygodniach awaria się powtórzyła - nagły ubytek ciśnienia podczas jazdy, a tym razem, dodatkowo, wystrzał uszczelki kurzowej lewej goleni, uniemożliwiający dalszą jazdę. Kolejny serwis również nie wykazał nieprawidłowości i po osadzeniu uszczelki, przez pewien czas widelec działał prawidłowo. Miesiąc później, ubytek ciśnienia powtórzył się, ale tym razem, zamiast wypchnięcia uszczelki kurzowej, upośledziła się praca widelca - zaczął stawiać duży opór w pierwszej fazie ugięcia, a jednocześnie bardzo łatwo dobijał. Wówczas skorzystałem z gwarancji, została wymieniona sprężyna powietrzna (i chyba uszczelki kurzowe), co na jakiś czas rozwiązało problem. Pod koniec następnego sezonu, awaria powtórzyła się - najpierw upośledzona praca (opór w pierwszej fazie ugięcia), a potem ubytek ciśnienia i wypchnięcie uszczelki. Ponownie wysłałem sprzęt na gwarancję, przyczyna nie została ustalona. Tym razem widelec został wymieniony na nowy. Nowa Reba działała prawidłowo przez cały sezon, a na początku kolejnego, namiastka awarii powtórzyła się - po intensywnym hamowaniu upośledziła się praca - amortyzator zaczął stawiać opór w pierwszej fazie ugięcia, zanikło ugięcie wstępne, a jednocześnie zaczął łatwo dobijać. Postanowiłem skorzystać z porady lokalnego serwisu i po opisaniu problemu, mechanik spuścił powietrze, wsunął trytykę pomiędzy uszczelkę kurzową a lewą goleń, a następnie ugiął widelec (słychać było uchodzące powietrze). Po tym zabiegu jak ręką odjął - amortyzator zaczął pracować prawidłowo, ale krótko później sprzedałem go. 2 godziny temu, KrissDeValnor napisał: @KNKS Mierzyłeś może skok Fox'a ? Pytam, bo u mnie lagi wystają na 110 mm (kolega z forum potwierdził po sprawdzeniu u siebie, ale może to taki myk w rowerach Scott, mimo oczywiście 100 mm w specyfikacji). Mój Fox 32 ma 100 mm skoku, a golenie górne wystają dokładnie na 115 mm. Rzeczywisty skok to 100 mm, przy tylu następuje dobicie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 6 minut temu, Galvatron napisał: Jaką dokładnie masz wersję Chargera? Charger 2 RL jeśli dobrze pamiętam. Scott opisuje to w specyfikacji chyba jako RL3, ale nie wiem, czy są jakiekolwiek różnice poza manetką z trzema pozycjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Dokładnie, Scott używa swojej wersji Chargera - RD3. Twoje problemy mogły być spowodowane modyfikacjami wprowadzonymi na prośbę Scotta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2022 @filipog44 Nie mam pojęcia ile dokładnie mam skoku, bo nie zamierzam dobijać Jednak wspomniany kolega twierdził, że wykorzystał cały, czyli 110 mm przy dobiciu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Obecnie nie ma dla wspomnianych opcji 110. Jest 100 i 120 only. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 11 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2022 Panowie, a jak to jest dokładnie z offsettem, teorie juz znam ale czy w praktyce, jeśli mój rower ma amorek z offsetem 42mm, założę Rebe, która ma 51mm, będzie jakaś znacząca różnica przekładająca się na jazdę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.