Semtex Napisano 4 Września 2022 Udostępnij Napisano 4 Września 2022 Cześć. Przez nieszczęśliwy wypadek, żona upadła na swoim rowerze co wyglądało dosyć poważnie, odkładając w pośpiechu swój rower "paskudnie" zarysowałem górną goleń po stronie tłumika, żonę zabolał upadek, a mnie jej wypadek i moja nieuwaga, no ale stało się co się stało, teraz moje pytanie co dalej, jeździć obserwować, czy szykować nerkę na sprzedaż i wymienić. Rysa nie ma ostrych zadziorów, w trasie widelec zachowywał się normalnie, generalnie przez swój obecny zawód mógłbym się pokusić o lekkie zamaskowanie tej rysy, no ale czy jest sens. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 4 Września 2022 Udostępnij Napisano 4 Września 2022 Coś w tym stylu mogłoby pomóc: https://j-techsuspension.co.uk/products/scratch-cover-fork-stanchion-repair-kit?variant=32257613791372 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 4 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2022 @KSikorski super, dzięki za link, znalazłem ten set r2-bike, mieszkam w DE to nie będzie problemu z zamówieniem. Będę miał więcej roboty niż na filmiku instruktażowym na YT, ale chyba ogarnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Mały update: wczoraj nałożyłem żywicę, dziś po 24h ją wyszlifowałem, kilka informacji 1. Zamówione w niedzielę na r2-bike, wysłali w poniedziałek, we wtorek było u mnie, ale to wysyłka DE-DE, jednak w paczce dorzucili 15% rabatu, miski i bidon. Koszt setu z wysyłką do DE 43€ 2. W wtorek zdemontowałem widelec, przygotowałem, odtłuściłem i naniosłem żywicę, rozmieszanie tego w tej próbówce jest problematyczne, ale dałem radę, generalnie po nałożeniu wyglądało dosyć "czarno". 3. W środę zająłem się szlifowaniem, poszło to dosyć szybko, użyłem tylko materiałów załączonych w zestawie, z tym, że szlifowałem " z ręki", bo tak było znacznie wygodniej i szybciej. 4. Po około godzinie będąc zadowolony z efektów, nie wyczuwanie nadwyżki materiału pod palcami użyłem załączonej pasty polerskiej, ta podniosła mikroskopijne resztki żywicy, przeżyłem mały kryzys, bo wydało się, że cała robota na marne. 5. Doszlifowałem papierem ściernym te resztki i to był strzał w 10, powierzchnia stała się super gładka. 6. Wypolerowałem goleń pastą, jest porównywalnie gładka do drugiej, po założeniu widelca na rower i przejechaniu palcami bez patrzenia nie wyczuwam różnicy, jakby nic się nie stało Wnioski: ten system działa, ale wersja czarna i tak po szlifowaniu stała się bezbarwna, obstawiam, że pigmenty poszły do góry i odłożyły się w górnej warstwie, która została całkowicie zeszlifowana, gdybym musiał to robić po raz drugi, oby nie, to zaczekałbym aż żywica minimalnie ściągnie i wtedy bym ją nakładał, znacznie ułatwiłoby to zadanie i pozwalałoby to na większą kontrolę, myślę że uratowałem ten widelec, w Grudniu poleci na serwis, wtedy dopytam mechanika co i jak w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Wrzucisz fotkę po naprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 7 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2022 @Punkxtr nie wrzucałem, bo "na oko" nie widać różnicy, choć przez przez szlifowanie i polerowanie część oryginalnej powłoki zrobiła się "jaśniejsza", przy takich rysach spodziewałem się tego, bo ciężko szlifować tak małe powierzchnie, ale liczę na to, że nie będzie to miało większego wpływu na sam widelec. Obecnie rozważam wymianę górnych goleni przy okazji pełnego serwisu, ale to będę już omawiał z serwisem w odpowiednim czasie. No chyba, że zacznę mieć problemy z tym widelcem, wtedy sprzedaż nerki wróci na tapet... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 7 Września 2022 Udostępnij Napisano 7 Września 2022 Jasne, dzięki za info. Jest też opcja wymiany samych goleni (bez korony), oferuje je ND Tuned. Jest krajowy dystrybutor ale nie wiem jak to wyjdzie cenowo względem tego konkretnego, oryginalnego zestawu Foxa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Ubytki wydają się małe, wręcz jak sama powłoka. Jesteś pewny, że po prostu nie starłeś powłoki, a potem nie wyszlifowałeś krawędzi ubytków i stąd wrażenie gładkości? Punkty mogły się zrobić jaśniejsze nie od żywicy, tylko od startego, utlenionego aluminium. Wątpię też, że pigment cudownie się podniósł do górnej warstwy, bo niby czemu? Też chętnie bym zobaczył zdjęcie, bo wtedy będzie widać co tak naprawdę wyszlifowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 8 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2022 (edytowane) @ChuChu nie, nie. Ubytki było wyraźnie czuć pod palcami, zajmuję się trochę lakiernictwem i potrafię ocenić kiedy ubytek został wypełniony, a kiedy wyszlifowany, mam zdjęcie po nałożeniu żywicy, wrzucę też po naprawie, ale trochę później, zaraz jadę go przetestować w teren. Edytowane 8 Września 2022 przez Semtex 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 8 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2022 @ChuChu @Punkxtr W linku fotki po nałożeniu żywicy i już wypolerowane, ciężko to uchwycić na fotce, jak wspominałem, w teście "na ślepo" nie czuć różnicy, poprosiłem też o weryfikację żonę i potwierdziła moje odczucia, sam widelec zachowuje się normalnie, uszczelki tworzą jednolity okrąg na goleni, mam nadzieję, że będzie dobrze, serwis to zweryfikuje. Mam na oku Liryka, na Niemieckim odpowiedniku OLX, nówka sztuka za 395€ i może by można coś jeszcze ugrać, ale kurde chwilowo się wstrzymam, bo ten Fox mi całkiem pasuje, to w sumie mój pierwszy Fox, na samym początku przygody z MTB Santury, później RS, a teraz Fox. Daję linki do oryginalnych fotek w OneDrive, tu na forum jakość grafik jest marna. https://1drv.ms/u/s!ApEvi47tlw8zgfY8v0mnWQmfviufXw?e=t41kY0 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schwinn0 Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Może zbyt gruba warstwa była nałożona, a może zbyt krótko mieszałeś składniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 8 Września 2022 Udostępnij Napisano 8 Września 2022 (edytowane) Jak dla mnie, to te ubytki są po prostu zbyt płytkie. Na zdjęciach wygląda to jedynie jak zdarta powłoka/anoda bez uszkodzenia materiału pod spodem. Nagranie instruktażowe na YT pokazywało naprawę na przykładzie głębszego uszkodzenia. Może wystarczy marker albo jakiś szpraj? Edytowane 8 Września 2022 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 8 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2022 W dwóch miejscach były lekkie zadziory, wyczuwalne pod palcem, reszta to faktycznie zarysowana anoda, ale w trakcie szlifowania doskonale widać gdzie jest żywica, to dosyć ciężko opisać, bo przed jej nałożeniem każda z tych rys była wyczuwalna pod palcem, czuć było schodek, chciałbym aby nie były widoczne, ale kurde, chyba muszę z tym jakoś żyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 14 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2023 Odkopię temat bo ostatecznie dziś założyłem widelec, który wrócił z serwisu w PL po wymianie goleni. Robotę zrobił Not Bad Suspension, mogę spokojnie serwis polecić, bo to pełna profeska, od początku do samego końca. Sama wymiana goleni 670 pln. Do tego doszedł przegląd, mechanik zdecydował, że jeszcze nie trzeba wymieniać pełnego service kitu tłumika, ustaliśmy, że zostawiam decyzję w jego rękach, jeżeli stan tłumika tego wymaga to robimy pełny, jeżeli uzna, że można jeździć jeszcze sezon to też spoko. Założono lepsze uszczelki przeciwkurzowe, kalibracja i gotowy do jazdy. Więc jak ktoś szuka dobrego serwisu to polecam. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.