Gość Napisano 3 Września 2022 Napisano 3 Września 2022 Tak, może zbyt duży zakres wymagań, jednak moze da się coś zestawić optymalnego. Obecnie użytkuję Smart Sam 28x1,6, w terenie są bardzo dobre, nawet po piachu da się przejechać, jednak na asfalcie mają nieco zbyt duże opory toczenia. 1. Schwalbe Smart Sam 28x1,6'' Cena ok. 80 zł, masa 555 g Są też inne typy, które mnie interesują 2. Schwalbe CX Comp 28x1,5'' Cena ok. 60 zł, masa 550 g 3. Schwalbe Hurricane 28x1,6'' Cena ok. 100 zł, masa 555 g Jest też opcja, aby na tył założyć bardziej terenową, a na przód bardziej szosową A może jakieś inne doradzicie?
Chociemir Napisano 3 Września 2022 Napisano 3 Września 2022 Tak, masz rację, to jest "zbyt duży zakres wymagań".
Alsew Napisano 3 Września 2022 Napisano 3 Września 2022 Jak już to na przód bardziej terenową a na tył bardziej "szosową"...
Gość Napisano 4 Września 2022 Napisano 4 Września 2022 A to ciekawe. Możesz uzasadnić? Przecież tylna przenosi napęd
przemeg Napisano 4 Września 2022 Napisano 4 Września 2022 Skoro przenosi napęd to dajesz tam bieżnik z mniejszym oporem toczenia. A bardziej terenowy przód pozwala utrzymać trakcję. W xc popularny zestaw to np. Mezcal na tył a na przód barzo. Obie opony vittoria o trochę różnych bieżnikach.
testudo Napisano 4 Września 2022 Napisano 4 Września 2022 W dniu 3.09.2022 o 07:17, Thomlodz napisał: Jest też opcja, aby na tył założyć bardziej terenową, a na przód bardziej szosową Dokładnie odwrotnie jak wspomniał @Alsew a @przemeg uzasadnił. Jak zakopiesz przód to koniec, jeśli przód wyjedzie to tyłem jakoś "wymyszkujesz". Osobiście używam z przodu Cx comp 38c i z tyłu Silento 35c i da się tym szybko pojechać po asfalcie i nie zakopać w terenie, oczywiście zależy od ciśnienia no i od tego co nazywasz wymagającym terenem; )
Gość Napisano 5 Września 2022 Napisano 5 Września 2022 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-silento-pd7918/ Fajna, tylko masa 620 g
testudo Napisano 5 Września 2022 Napisano 5 Września 2022 To jest 40C - 35C waży ~550g. Szału nie ma ale to nie jest wyścigowa opona poza tym całkiem nieźle zabezpieczona przed kapciami.
Alsew Napisano 6 Września 2022 Napisano 6 Września 2022 Czyli opona ma być jak błyskawica na asfalcie, w terenie pewna jak najlepszy przyjaciel, tania jak barszcz, lekka jak piórko i odporna na uszkodzenia jak zbroja. Czegoś jeszcze potrzebujesz?
Alsew Napisano 6 Września 2022 Napisano 6 Września 2022 10 godzin temu, Thomlodz napisał: Nie pisałem że ma być tanio Budżetu nie określiłeś ale wrzucasz propozycje zwykłych drucianych opon w przedziale 60-100zl/szt więc wynika z tego że ma być tanio... Porządne opony kosztują kilka razy tyle. A co ja proponuję? A co autor tematu miał na myśli pisząc o "wymagającym terenie"? Jazda tylko jak jest sucho czy na mokrym też? Jaki procentowy podział asfalt/teren?
Gość Napisano 6 Września 2022 Napisano 6 Września 2022 Powiedzmy asfalt 67% teren 33% Głownie jak jest sucho, ale deszczu się nie boję
Alsew Napisano 6 Września 2022 Napisano 6 Września 2022 Z wymienionych opon wybrałbym Hurricane lub połaczenie Hurricane z Smart Samem na przodzie jeśli faktycznie ten teren jest "wymagający".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.