Skocz do zawartości

[opony] Opony semi-slick 28'' na asfalt i wymagający teren


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak, może zbyt duży zakres wymagań, jednak  moze da się coś zestawić optymalnego. Obecnie użytkuję Smart Sam 28x1,6, w terenie są bardzo dobre, nawet po piachu da się przejechać, jednak na asfalcie mają nieco zbyt duże opory toczenia.

image.png.88bf2559c778c026bff79b70ee3e2d96.png

1. Schwalbe Smart Sam 28x1,6'' Cena ok. 80 zł, masa 555 g

Są też inne typy, które mnie interesują

2. Schwalbe CX Comp 28x1,5''

image.png.185b1d854ab0b9eacb1a303ac0f3d636.png

Cena ok. 60 zł, masa 550 g

3. Schwalbe Hurricane 28x1,6''

image.png.1124c6da59f1d0169138229a6bcfd740.png

Cena ok. 100 zł, masa 555 g

Jest też opcja, aby na tył założyć bardziej terenową, a na przód bardziej szosową

A może jakieś inne doradzicie?

 

Napisano

A to ciekawe. Możesz uzasadnić? Przecież tylna przenosi napęd

Napisano

Skoro przenosi napęd to dajesz tam bieżnik z mniejszym oporem toczenia. A bardziej terenowy przód pozwala utrzymać trakcję.

W xc popularny zestaw to np. Mezcal na tył a na przód barzo. Obie opony vittoria o trochę różnych bieżnikach.

Napisano
W dniu 3.09.2022 o 07:17, Thomlodz napisał:

Jest też opcja, aby na tył założyć bardziej terenową, a na przód bardziej szosową

Dokładnie odwrotnie jak wspomniał @Alsew a @przemeg uzasadnił. Jak zakopiesz przód to koniec, jeśli przód wyjedzie to tyłem jakoś "wymyszkujesz".

Osobiście używam z przodu Cx comp 38c i z tyłu Silento 35c i da się tym szybko pojechać po asfalcie i nie zakopać w terenie, oczywiście zależy od ciśnienia no i od tego co nazywasz wymagającym terenem; )

Napisano

To jest 40C - 35C waży ~550g. Szału nie ma ale to nie jest wyścigowa opona poza tym całkiem nieźle zabezpieczona przed kapciami.

Napisano

Czyli opona ma być jak błyskawica na asfalcie, w terenie pewna jak najlepszy przyjaciel, tania jak barszcz, lekka jak piórko i odporna na uszkodzenia jak zbroja. Czegoś jeszcze potrzebujesz?

Napisano
10 godzin temu, Thomlodz napisał:

Nie pisałem że ma być tanio

Budżetu nie określiłeś ale wrzucasz propozycje zwykłych drucianych opon w przedziale 60-100zl/szt więc wynika z tego że ma być tanio... Porządne opony kosztują kilka razy tyle.

A co ja proponuję? A co autor tematu miał na myśli pisząc o "wymagającym terenie"? Jazda tylko jak jest sucho czy na mokrym też? Jaki procentowy podział asfalt/teren? 

 

Napisano

Powiedzmy asfalt 67% teren 33%

Głownie jak jest sucho, ale deszczu się nie boję :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...