Kaloryfer Napisano 2 Września 2022 Udostępnij Napisano 2 Września 2022 Zastanawiam się nad dodaniem amortyzowanego mostka i amortyzowanej sztycy do mojego gravela specialized diverge e5 sport https://www.specialized.com/se/en/mens-diverge-e5-sport/p/133799?color=239520-133799 Generalnie byłem przeciwny zwiększnia wagi oraz zmiękczenie szczególnie przodu. Jednak znajduję wiele pozytywnych opinii na ten temat. Te dodatkowe ok. 500g to jak pełny bidon. Chciałbym zwiększyć komfort bo przy dłuższej wyboistej jeżdzie spada mocno przyjemność jazdy a zaczyna się walka o dojechanie. Potem dzień lub dwa odpoczynku aby dojść do siebie. Nie wyobrażam sobie jechania dzień po dniu 100km na szutrach, lasach i płytach. Mam przejechane kilkanaście tys km na gravelu z różnymi ustawieniami i siodełkami. Owszem, pewnie jeszcze lepsze ustawienia roweru by trochę pomogły ale i tak nie zniwelują drgań a na tym bardzo mi zależy. Myślałem nad mostkiem: https://www.rowertour.com/p/63013/xlc-st-m21-antishock-mostek-wspornik-kierownicy-1-18-318mm-czarny#rozmiar-90mm oraz sztycą https://www.bikester.pl/red-cycling-products-beatbox-seat-post-o316mm-M978876.html?vgid=G1424889&cgid=37104 Z tym, ze sztyca jest 31,6 a ja potrzebuję 31,8mm i nie wiem jak wielki wpływ będzie miała ta różnica. To są jedne z najtańszych antishocków ale nie znalazłem negatywnych opinii na ich temat. Czy warto dokładać taką amortyzację, w sensie tłumików drgań czy nei poprawi to komfortu a wręcz "zepsuje" ten rower? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 2 Września 2022 Udostępnij Napisano 2 Września 2022 Cytat Z tym, ze sztyca jest 31,6 a ja potrzebuję 31,8mm i nie wiem jak wielki wpływ będzie miała ta różnica. Różnica jest taka, że jej nie zamontujesz Masz tam opony 30mm jak w specyfikacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 2 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2022 opony continental speed ride 700x42c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 2 Września 2022 Udostępnij Napisano 2 Września 2022 Tam jest raczej sztyca 27,2 mm. Wtedy najleepiej amortyzowana sztyca Ergon, która będzie lżejsza od "fabrycznej". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 2 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2022 W specyfikacji jest 31,8mm. Muszę zmierzyć tyle, że mogę to zrobić dopiero za tydzien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 2 Września 2022 Udostępnij Napisano 2 Września 2022 Cytat W specyfikacji jest 31,8mm. To jest średnica zacisku sztycy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 2 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2022 Kurcze myślałem, że zacisk dla sztycy o takim właśnie wymiarze. I już się cieszę, że zapytałem się tu na forum o te antishocki. Czyli w specyfikacji nie ma podanego rozmiaru sztycy? Przed ewentualnym zakupem muszę dokładnie pomierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Września 2022 Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Piszą tylko: Cytat SEATPOST Alloy, 2-bolt clamp Natomiast przy zacisku 31,8 można spodziewać się sztycy 27,2 lub jakiegoś wynalazku. Wez suwmiarkę i zmierz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Września 2022 Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Jak mostek to Redshift. Mam, polecam. Był gdzieś artykuł w formie naukowej porównujący redukcję drgań tych mostków, on wypadał najlepiej. A to przecież nigdy nie będzie działać jak amor. Co do sztycy najlepiej dobierz odpowiedni rozmiar. Są też tulejki redukcyjne i mam przez taką zamontowaną karbonowego Canyona VCLS ale to nie jest dobre rozwiązanie. Choć może przy sztycy alu to by nie był taki problem. Sam VCLS jest ok, acz taki 2-3 razy tańszy Suntour NCX działa lepiej. Tylko waży... Redshift też ma swoje rozwiązanie, może warto rozważyć, acz tanio nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 3 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Na razie szukam czegoś tańszego bo sam nie wiem czy będę z tego zadowolony. Może się okazać, że te tłumienie dużo mi nie pomoże a tylko pogorszy jazdę. Amora nawet nie biorę pod uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 3 Września 2022 Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Nie wiem ile do tego speca wchodzi max opona, ale właśnie na oponach jest największy i jednocześnie najtańszy upgrade. Najlepiej w terenie jeździć na mleku i odpowiednim ciśnieniu, a jak chce się zejść jeszcze niżej bez dużych obaw o uszkodzenie, to można pomyśleć nad wkładkami antyprzebiciowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 3 Września 2022 Udostępnij Napisano 3 Września 2022 A na jakim ciśnieniu jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 3 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Różnie: 2,5-3,5 bara w zależności od trasy. Niżej boję się zejść z obawy o przebicia bo jezdżę z dętkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Września 2022 Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Spokojnie możesz zejść niżej. Wczoraj jechałem na ok 1,5 bara z przodu i złapałem snake dopiero po 30km... dobra, to był zły przykład Ja mam zwykle 2,5 z przodu i 3,5 z tyłu. Ale po prostu napompuję i z czasem powoli sobie ucieka. Tym nie mniej z przodu można zejść bezpiecznie do 2, czy nawet trochę mniej. No chyba, że ważysz 100kg to może nie. Tył to bardziej kwestia preferencji. Przy 2 barach z tyłu czuć, że po asfalcie to nie jedzie w porównaniu do 3. Z przodu nie ma tego efektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.