Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana suportu i korby w starym rowerze, potrzebna pomoc.


michu882

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Jestem bardzo początkujący w sprawach mechaniki rowerowej, proszę więc o wyrozumiałość :)

Mam problem z suportem starego typu (chyba tak to mogę określić). Mianowicie na przedniej przerzutce pojawił się spory luz, dosłownie wszystko bujało się na boki razem z pedałami. Znalazłem informacje iż mam rower z właśnie starym typem suportu który często należało dokręcić bo łapał luzy, a aktualnie ten stary system po prostu można wymienić na nowy rodzaj, z którym nie powinno być takich problemów. Postanowiłem zatem wymienić suport i korbę.

Niestety im więcej czytam w temacie tym bardziej zdaje sobie sprawę że sam sobie nie poradzę, lub kupię złe elementy.

Długość ośki wyjętej ze starego suportu: 131mm

Długość samej mufy 68mm

Szerokość wewnętrzna mufy 33mm

Korba 28/38/48T z długością ramienia 170mm

Z tego co rozumiem aby wszystko działało poprawnie nowy suport musi mieć taką samą długość 131mm bo w przeciwnym razie łańcuch może być pod zbyt ostrym kątem względem tylnej przerzutki. I sam suport jak najbardziej pasujący da się znaleźć bez problemu chociażby na allegro. Lecz niestety, nie mogę znaleźć korby pasującej pod taką długość suportu. Szczerze mówiąc budżet mam dość ograniczony dlatego też sam staram się to ogarnąć.

Prosiłbym o podpowiedź w tym temacie.

Dziękuje bardzo :)

1322.jpg

20220831_062058.jpg

12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zdecydujesz się na korbę używkę, to nie zawsze masz informację co do długości dedykowanego suportu. Lepiej mieć wtedy kilka popularnych długości suportu i sobie przymierzyć (wydaje mi się że najczęściej w kwadracie występuje 127mm ale są też 131 122 itp.)

Korbę jeśli chcesz jeździć dłużej kup lepiej taką, w której będziesz mógł wymienić zębatki (blaty) na przyszłość

Edytowane przez xgrzehoox
dodanie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach