Skocz do zawartości

[Piasta] Kompatybilność kasety z piasta w dwóch rożnych Marinach


Ktyczynski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
1 godzinę temu, ChuChu napisał:

Kaseta wejdzie, ale samo koło już nie...

za szeroki rozstaw ma czy o co chodzi? 

1 godzinę temu, MikeSkywalker napisał:

A co z kołem? Obręcz jest do wymiany? Jak chcesz podobne, to może wystarczy przepleść koło na nowej piaście? 

No jest walnięte jakoś tak że już 2 serwisy próbowały naprostować ale cały czas jest lekkie bicie góra dół. Swoje ważę i dosyć niepewnie się teraz czuje jeżdżąc, głównie z tego powodu że cały czas słychać strzelające szprychy podczas jazdy. Jak bym zaplatał nową obręcz to już i z nową piastą pewnie, coś tytanowego i nie do zaania :P

Napisano

To nie patrz na gotowe koła z jakiś Marinów. Jest szansa że dałoby się uratować obręcz, bo z reguły koła które dają producenci mają kiepskie szprychy, tanie piasty. Albo po prostu poszukaj sobie podobnej wizualnie, solidnej i zleć zaplecenie koła na mocnych szprychach i jakieś nawet średniej klasie piaście. I problemy się skończą, gwarantuje. Ja bym poszedł w DT460D, do tego nierdzewne piasty DT, Sapim 2mm, kto wie może nawet 2.3 jak jesteś waga ciężka, no i niedroga piasta D032 Novatec, DT 370. Coś klasę wyżej niż fabryczne koła. 

I tak, za szeroki rozstaw. 142mm, ze sztywną osią, a w 4C jest 135mm, szybkozamykacz. Da się to pogodzić i przerobić piastę pod warunkiem że daje taką możliwość. Ale mówimy o kilku modelach piast, i te które dają na start producenci do nich nie należą. 

Napisano
Cytat

 

19 minut temu, MikeSkywalker napisał:

To nie patrz na gotowe koła z jakiś Marinów. Jest szansa że dałoby się uratować obręcz, bo z reguły koła które dają producenci mają kiepskie szprychy, tanie piasty. Albo po prostu poszukaj sobie podobnej wizualnie, solidnej i zleć zaplecenie koła na mocnych szprychach i jakieś nawet średniej klasie piaście. I problemy się skończą, gwarantuje. Ja bym poszedł w DT460D, do tego nierdzewne piasty DT, Sapim 2mm, kto wie może nawet 2.3 jak jesteś waga ciężka, no i niedroga piasta D032 Novatec, DT 370. Coś klasę wyżej niż fabryczne koła. 

I tak, za szeroki rozstaw. 142mm, ze sztywną osią, a w 4C jest 135mm, szybkozamykacz. Da się to pogodzić i przerobić piastę pod warunkiem że daje taką możliwość. Ale mówimy o kilku modelach piast, i te które dają na start producenci do nich nie należą. 

No właśnie chce ominąć gotowce w tym momencie, szprychy mam kupione 2.3 bo myślałem że może dałoby się przepleść to koło. Jeżeli chodzi o jakość podzespołów to jestem całkowicie zielony, jedyne co wiem to że mam 300zł i w tym budżecie chciałbym się zmieścić z nowa obręczą i piastą, tak żebym kasety i opon nie musiał wymieniać, plus ew zaplecenie to powiedzmy do 350zł. 

Napisano
19 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

To nie patrz na gotowe koła z jakiś Marinów. Jest szansa że dałoby się uratować obręcz, bo z reguły koła które dają producenci mają kiepskie szprychy, tanie piasty. Albo po prostu poszukaj sobie podobnej wizualnie, solidnej i zleć zaplecenie koła na mocnych szprychach i jakieś nawet średniej klasie piaście. I problemy się skończą, gwarantuje. Ja bym poszedł w DT460D, do tego nierdzewne piasty DT, Sapim 2mm, kto wie może nawet 2.3 jak jesteś waga ciężka, no i niedroga piasta D032 Novatec, DT 370. Coś klasę wyżej niż fabryczne koła. 

I tak, za szeroki rozstaw. 142mm, ze sztywną osią, a w 4C jest 135mm, szybkozamykacz. Da się to pogodzić i przerobić piastę pod warunkiem że daje taką możliwość. Ale mówimy o kilku modelach piast, i te które dają na start producenci do nich nie należą. 

A np taka piasta + taka obręcz?

 

https://allegro.pl/oferta/piasta-tylna-deore-xt-fh-m756-36h-8-9-10rz-6-srub-11325716576

 

https://allegro.pl/oferta/obrecz-dt-swiss-545d-cross-e-bike-trekking-28-36h-11717249495

 

W 350zł na pewno się nie zmieszczę ale chociaż z samymi komponentami może. 

Napisano

To jak masz już szprychy dobrane pod te komponenty co są teraz to fajnie byłoby je wykorzystać, czy po prostu przepleść koło, czy zostawić obręcz a ewentualnie dobrać podobną piastę (wysokość kołnierza) żeby ich użyć. 

Jak od zera, to 545 się nada, to niedroga, ciężka, wytrzymała obręcz. Ale raczej wersja pod tarczówki, bez powierzchni ciernej. 

Piasta Shimano XT - mnie osobiście nie przekonuje, ale wiem że piasty na kulkach mają swoich zwolenników. Raczej postawiłbym na taką https://allegro.pl/oferta/novatec-d042sb-11s-36ot-36h-494g-xc-mtb-enduro-am-10746406609 i to ze sprawdzonego sklepu, bo widzę że są taniej w opakowaniu "folia". Nie wiem na ile kitajskie piasty z Aliexpress są oryginalne, ja zawsze zamawiałem u polskiego dystrybutora poprzez sklep. 

Napisano
21 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

To jak masz już szprychy dobrane pod te komponenty co są teraz to fajnie byłoby je wykorzystać, czy po prostu przepleść koło, czy zostawić obręcz a ewentualnie dobrać podobną piastę (wysokość kołnierza) żeby ich użyć. 

Jak od zera, to 545 się nada, to niedroga, ciężka, wytrzymała obręcz. Ale raczej wersja pod tarczówki, bez powierzchni ciernej. 

Piasta Shimano XT - mnie osobiście nie przekonuje, ale wiem że piasty na kulkach mają swoich zwolenników. Raczej postawiłbym na taką https://allegro.pl/oferta/novatec-d042sb-11s-36ot-36h-494g-xc-mtb-enduro-am-10746406609 i to ze sprawdzonego sklepu, bo widzę że są taniej w opakowaniu "folia". Nie wiem na ile kitajskie piasty z Aliexpress są oryginalne, ja zawsze zamawiałem u polskiego dystrybutora poprzez sklep. 

Właściwie tylko długość dobierałem pod to co mam teraz, szczerze to nawet nie wiem czy 2.3 wejdą w oczka tej Marinowskiej piasty. W obu serwisach stwierdzili że obręcz jest walnięta i nic się nie da z tym zrobić, bicie co prawda jest naprawdę małe więc nie wiem na ile to lenistwo serwisu któremu nie chciało się popracować nad obręczą a na ile faktycznie nie da się tego zrobić. Spróbuje wrzucić film.

Nie wiem na ile tak naprawdę wytrzymałość całego koła zależy od piasty, bo jeżeli sama wymiana obręczy na mocniejszą wystarczy to nawet bym w to poszedł tylko problem jest taki moja piasta ma 32H a jednak 36H da większą wytrzymałość i nośność. 

 

 

Napisano

Bez centrownicy to sobie można gdybać i oglądać. Jak coś możesz koło sprawdzić w drugim, ale też sprzedawca Marina powinien coś powiedzieć nt. tych konkretnych obręczy, czasem są okej, czasem mają być taniej i są tylko takie. 

Jeśli obręcz nie jest uszkodzona, a bicie jest małe to raczej powinna być okej. Dopiero jak koło jest mocno scentrowane, czy było jeżdżone bez paru szprych to wtedy nie ma sensu przekładać takiej do nowego. Ale masz rację, 36h w Twoim przypadku to dobra droga. 

Sama piasta praktycznie wcale nie przekłada się na wytrzymałość koła. Można złożyć pancerne na szprychach 2.3, mocnej obręczy i podstawowej piaście Shimano na kulkach. To bardziej przekłada się na eksploatację koła w przyszłości - bo jak w taniej piaście zniszczą się bieżnie, czy stożki będą nie do kupienia trzeba przeplatać koło. 

  • Mod Team
Napisano

No popatrz sobie na literkę R no przecież obręcz tan tańcuje na 2-3 mm po radialu. Znaczy tak mi się zdaje bo faktycznie jakość tosterowa.

Napisano

A tak, tu jest klucz do zagadki, oglądałem "górną połowę" filmu i miałem podobne wrażenie, ale i tak się to w jedną całość zlewa. Myślałem że to serwis stwierdził że bicie jest małe, ale to jednak opinia autora. Także, jeśli faktycznie tak sobie góra-dół skacze to nie ma złej woli w tym że nie chcą się za to brać. Z ciekawości - "swoje ważę" to ile w kilogramach? 

Napisano
13 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Bez centrownicy to sobie można gdybać i oglądać. Jak coś możesz koło sprawdzić w drugim, ale też sprzedawca Marina powinien coś powiedzieć nt. tych konkretnych obręczy, czasem są okej, czasem mają być taniej i są tylko takie. 

Jeśli obręcz nie jest uszkodzona, a bicie jest małe to raczej powinna być okej. Dopiero jak koło jest mocno scentrowane, czy było jeżdżone bez paru szprych to wtedy nie ma sensu przekładać takiej do nowego. Ale masz rację, 36h w Twoim przypadku to dobra droga. 

Sama piasta praktycznie wcale nie przekłada się na wytrzymałość koła. Można złożyć pancerne na szprychach 2.3, mocnej obręczy i podstawowej piaście Shimano na kulkach. To bardziej przekłada się na eksploatację koła w przyszłości - bo jak w taniej piaście zniszczą się bieżnie, czy stożki będą nie do kupienia trzeba przeplatać koło. 

Obręcze są raczej najtańsze z możliwych, mają jedną komorę chociaż w specyfikacji napisane Double Wall, Aluminium , Disc specify. Sama obręcz woziła mnie bez problemu od 180k aż do 160kg obecnie, nawet miałem 15kg sakwy na jednej wycieczce więc pewnie koło 190kg by wyszło. Problemy zaczęły się dopiero niedawno (koło 2 miesięcy temu), gdzieś zjechałem z krawężnika albo wpadłem w dziurę na drodze , unikam takich sytuacji ale czasami po prostu się nie da, było jeszcze bicie boczne ale je wyregulowali z tym że w serwisie Krosa typ tak naciągał szprychy że klucz mu pękł do tego pozrywał gwinty w paru nyplach (dokręcając je od strony taśmy oO), niewykluczone też że wtedy to bicie góra dół się pogorszyło bo na samym początku było bardzo małe.

Ok, może w takim razie zainwestuje w jaką pancerną obręcz skoro szprychy mam i spróbuje znaleźć jakiegoś magika który mi dobrze to koło zalecie.

 

13 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Da się ten film w jakiejś lepszej rozdzielczości czy coś obejrzeć? Bo ja tam piksele widzę jedynie :D 

Spróbuje wrzucić lepsza jakość ale za każdym razem jak przesyłam film mesengerem i wrzucam go gdziekolwiek to wychodzi cos takiego, spróbuje bezpośrednio z tel na forum wrzucić. 

https://vimeo.com/manage/videos/744532085/privacy 

Napisano
4 godziny temu, Ktyczynski napisał:

było jeszcze bicie boczne ale je wyregulowali z tym że w serwisie Krosa typ tak naciągał szprychy że klucz mu pękł do tego pozrywał gwinty w paru nyplach (dokręcając je od strony taśmy oO), niewykluczone też że wtedy to bicie góra dół się pogorszyło bo na samym początku było bardzo małe.

Bardzo możliwe że ktoś spartolił robotę. 

Ale przy takiej wadze to Ty nie kombinuj z nie wiadomo jakimi kołami, tylko zgłoś się do kogoś kto robi to dobrze, lokalnie na pewno jakiś kołodziej jest, może @Punkxtr coś pomoże/poradzi. Bo tutaj trzeba mocną, ciężką obręcz 36h, szprychy 2.3, dobrą piastę i przede wszystkim dobry zaplot. 

Napisano

''Ale przy takiej wadze to Ty nie kombinuj z nie wiadomo jakimi kołami,'' tzn? Plan jest raczej prosty i od początku taki sam, kupić najbardziej wytrzymała obręcz jakaś się da mieszcząca się w budżecie, szprychy 2.3 sapim już mam a piasta jak sam napisałeś ma bardzo mały wpływ na wytrzymałość samego koła, więc zainwestuje w coś półkę wyżej niż te stockowe piasty marina bez nazwy i powinno starczyć. Jedyny problem z tym magikiem który zaplecie koło, no nie mm na to ani czasu ani pieniędzy żeby teraz testować każdy kolejny serwis z nadzieją że któryś w końcu dobrze zaplecie. Na razie serwisowałem się w 4 różnych miejscach, każde z nich były autoryzowanym serwisem  Treka, Marina czy innych i za każdym razem są jakieś problemy z samym serwisem. Wstępnie planuje sam zapleść koło, bo nie jest to jakaś wielka filozofia do tego nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, wystarczy poświęcić kilka godzin na YT, nie spieszyć się i być dokładnym potem zaniosę koło do serwisu na centrowanie, lepszego pomysłu na razie nie mam. Nie widzi mi się teraz wydawanie w każdym serwisie po 200zł na zaplatanie i w razie czego rozplatanie w kolejnym. 
Na tym kole udało mi się przejechać prawie 1000km bez żadnych problemów więc składając coś na piaście klasę wyżej i dwie na obręczy nie wierze że nie będę wstanie przejeździć kolejnych 1000km czy więcej, przy założeniu że waga cały czas leci w dół. więc w kolejnym sezonie będę woził 150-130kg a nie 180-160kg

Napisano

Ale jaki jest sens zaraz znowu zmieniać koło? Trzeba zrobić raz a dobrze to pokręci wiele tysięcy kilometrów. 

Autoryzowany serwis o niczym nie świadczy, niekoniecznie musi być dobry. 

A zaplecenie koła wcale nie jest tak proste jak się wydaje - bez doświadczenia trudno złożyć mocne koło. 

Niestety jedyny serwis jaki znam w stolicy to serwisbajka.pl, ale możesz poszukać albo popytać na forum kto robi dobrze koła. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...