pld Napisano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2022 Witam serdecznie, Kupiłem używaną szosę. Rower nieco zapuszczony więc postanowiłem w ramach wyprawki kupić mu komplet smarowideł. No i tu pojawiają się 2 pytania: 1. Co należy smarować? Podobno linki też się smaruje, pytanie czego jeszcze nie wiem. 2. Jakie specyfiki polecacie? Chodzi mi o dobry efekt za rozsądną cenę. Osprzęt Shimano 105/5700, piasty na maszynach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2022 1. Zbyt obszerne pytanie. Masz na myśli bieżącą eksploatację, gruntowny serwis czy o co chodzi? 2. Ponownie, pytanie tak obszerne, że ciężko odpowiedzieć. Konkrety czego szukasz. Chodzi Ci o smar do łożysk, czy spray do nabłyszczenia ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pld Napisano 26 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2022 Chodzi mi o doprowadzenie nieco sfatygowanego roweru do stanu używalności oraz utrzymanie w dobrym stanie technicznym przez następne 5-10 lat. Nie chodzi o szeroko pojęte kosmetyki. Pytam jakie podzespoły w rowerze powinny być smarowane i czym to robić. Rower na maszynach więc łożyska raczej odpadają (chyba że stery?). Co z przerzutkami, linkami hamulcami itp.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2022 1. Linki i pancerze zawsze warto wymienić. Przy okazji owijka wyleci - tak samo warto, choćby ze względów higienicznych 2. Pomijając, że w szosie masz naprawdę baaaardzo mało elementów do smarowania to na początek wystarczy olej do łańcucha + łt43, taki zestaw "nada się do wszystkiego". O ŁT nie ma się co rozwodzić a o olejach do łańcucha masz tutaj lekturę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pld Napisano 27 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2022 Smarowanie łańcucha nieco mnie przytłoczyło, cięższa religia A co z linkami, przegubami przerzutek/hamulców? Smarować? Nie smarować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2022 Linki wymienić na nierdzewne szlifowane. Jak je będziesz smarował to będą zbierać syf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2022 Cytat Jak je będziesz smarował to będą zbierać syf Nie do końca. Istnieje coś takiego, jak Shimano Cable Grease który polecam. Tylko po montażu pancerzy i linek, należy wytrzeć odsłonięte miejsca. Niektóre pancerze są już fabrycznie smarowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pld Napisano 28 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2022 Obejrzałem i tam są jakieś dziwne nakładki na końcach. To są chyba uszczelnienia Jagwire. Rozumiem, że to się smaruje? W sensie w środku a resztę wytrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2022 Nie możesz smarować byle czym, bo efekt będzie gorszy niż bez smaru. Ja smarowałem tak, że wkładając linkę w pancerz, przeciągałem ją przez palce w smarze. Potem odsłonięte miejsca wycierałem odtłuszczaczem. Natomiast jeżeli nie bardzo wiesz o co chodzi, to odpuść i zamontuj "na sucho". Strzelam że robi tak 90% ( jak nie więcej...) ludzi uprawiających kolarstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pld Napisano 28 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2022 No właśnie, o takie informacje mi chodziło. Czyli do linek jak już to Shimano Cable Grease. Polecacie coś jeszcze? No i co z przegubami hamulców/przerzutek? Smarować? Jeśli tak to czym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2022 Przerzutki można rzadkim olejem, pamiętając żeby bardzo dokładnie wytrzeć nadmiar. Olej ma zostać tylko na sworzniach. Mi do tego dobrze sprawdzał się Shimano Chain Lube, ale w Sprayu. Ten w butelce nie ma nic z nim wspólnego. Hamulce to najlepiej rozłożyć i użyć smaru stałego. A jakiego, to nie ma większego znaczenia, jeżeli zajrzysz tam raz na rok czy dwa lata, w zależności od warunków. Kup coś firmowego typu Mobil, czy nawet CX80. Smar litowy najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.